Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belt highway
Development engineer - transport planning
Electronic highway
Encircling highway
Highway code
Highway environment
Highway sign erector
Highway sign installer
Highways inspector
Highways maintenance inspector
Hospital environment
Information highway
Junior transport planner
Ring road
Road maintenance supervisor
Road maintenance technician
Road sign installer
Traffic accident on public highway
Traffic and highway engineer
Traffic law
Traffic sign erector
Transport planner
US encircling highway

Traduction de «Highway environment » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


highways inspector | road maintenance supervisor | highways maintenance inspector | road maintenance technician

onderhoudsmedewerker wegennet | onderhoudstechnicus wegen | inspecteur wegen | verantwoordelijke wegendistrict


electronic highway | information highway

elektronische snelweg | informatiesnelweg | info-snelweg


belt highway | ring road | US encircling highway

gordelweg | ringbaan | ringweg | rondweg | verkeersring


belt highway | encircling highway | ring road

gordelweg | ringbaan | ringweg | rondweg | verkeersring


highway sign erector | traffic sign erector | highway sign installer | road sign installer

plaatser van verkeerstekens | plaatser van verkeersborden | plaatser van verkeerssignalisatie




highway code [ Traffic law(STW) ]

verkeersregels [ wegcode ]


Traffic accident on public highway

verkeersongeval met motorvoertuig


development engineer - transport planning | junior transport planner | traffic and highway engineer | transport planner

adviseuse verkeerskunde | verkeersplanoloog | verkeerskundige | verkeersplanologe
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
19. Calls on the Commission to develop standards to ensure general harmonisation and coherence in the regulation of parking and vehicle access to urban areas, the categorisation of vehicles, the different classes of emissions, road signs, disability-friendly transport systems and technical standards in intelligent transport systems, and to boost the impetus for pedestrian zones and the protection of historical areas and generally improve the environment and public mobility; points out that the keystone of the SUMPs is quality of life, a corollary of which is the emphasis on freeing cities from traffic congestion and planning parking fac ...[+++]

19. roept de Commissie op aan normen te gaan werken met het oog op een algemene harmonisering en samenhang in de regels voor het parkeren en de toegang van voertuigen in stedelijke gebieden, de categorie-indeling van voertuigen, de verschillende uitstootklassen, , de verkeerstekens en -borden, en de technische normen voor intelligente vervoersystemen, en een aanzet te geven voor voetgangerszones en de bescherming van historische gebieden en, in het algemeen, verbetering van het milieu en de mobiliteit van het publiek; brengt in herinnering dat het fundament van de plannen voor duurzame stedelijke mobiliteit wordt gevormd door levenskwaliteit, en dat dit met zich meebrengt dat steden moeten worden bevrijd van verkeersopstoppingen en dat er ...[+++]


53. Emphasises that the creation of natural environments should not be limited to designated areas alone, but should also be encouraged in different places – for instance in cities, along highways and railroads and at industrial sites – in order to develop a truly green infrastructure;

53. benadrukt dat het creëren van natuur niet beperkt mag blijven tot de aangewezen gebieden, maar ook aangemoedigd moet worden op andere plekken, zoals in steden, naast autosnelwegen en spoorwegen en op industrieterreinen, om zo een heuse groene infrastructuur tot stand te brengen;


52. Emphasises that the creation of natural environments should not be limited to designated areas alone, but should also be encouraged in different places – for instance in cities, along highways and railroads and at industrial sites – in order to develop a truly green infrastructure;

52. benadrukt dat het creëren van natuur niet beperkt mag blijven tot de aangewezen gebieden, maar ook aangemoedigd moet worden op andere plekken, zoals in steden, naast autosnelwegen en spoorwegen en op industrieterreinen, om zo een heuse groene infrastructuur tot stand te brengen;


38. Highlights the need to look at short-sea-shipping and sea-highway projects in a broader context embracing the countries in Europe’s immediate geographical environment; points out that this will require a better synergy to be achieved between regional policy, development policy and transport policy;

38. onderstreept de noodzaak om kustvaart- en zeesnelwegprojecten in een bredere context te bezien, waarin ook de landen die geografisch tot de onmiddellijke omgeving van Europa behoren, een plaats hebben; wijst erop dat daartoe een betere synergie tussen regionaal beleid, ontwikkelingsbeleid en vervoersbeleid onontbeerlijk is;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Stresses the importance of developing short-sea shipping as well as freshwater traffic in rivers and lakes as a sustainable mode of transport which can also improve the connectivity and development of peripheral, insular and outermost regions; stresses the need for consultations and discussions to be held on the specific transport issues facing archipelago regions; highlights the need to look at short-sea-shipping and sea-highway projects in a broader context embracing the countries in Europe’s immediate geographical environment; points out that t ...[+++]

9. onderstreept dat het van belang is de kustvaart en de binnenvaart op rivieren en meren te ontwikkelen als duurzame vormen van vervoer, die ook de aansluiting en ontwikkeling van de perifere en ultraperifere gebieden en eilanden ten goede kunnen komen; onderstreept de noodzaak van overleg en discussie over de specifieke vervoersrealiteit waarmee de archipelregio's worden geconfronteerd; onderstreept de noodzaak om kustvaart- en zeesnelwegprojecten in een bredere context te bezien, waarin ook de landen die geografisch tot de onmiddellijke omgeving van Europa behoren, een plaats hebben; wijst erop dat daartoe een betere synergie tusse ...[+++]


European industry commissioner Martin BANGEMANN, who is president of MIF and Honorary President of AMRIE, declared: "The Maritime Information Highway will benefit the citizens through protected environment and greater safety, it will benefit the industries through enhanced competitiveness and enlarged markets, and it will benefit the economy as a whole through increased trade, improved transport links, and new employment".

De Europees commissaris voor industrie Martin Bangemann, die voorzitter is van het MIF en ere-voorzitter van AMRIE verklaarde: "Voor de burger zal de Maritieme Informatiesnelweg een beschermd milieu en meer veiligheid betekenen, en voor het bedrijfsleven een groter concurrentievermogen en ruimere markten, terwijl zij aan de economie ten goede zal komen in de vorm van meer handel, betere transportverbindingen en nieuwe werkgelegenheid".


w