Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Development engineer - transport planning
Highway code
Highway engineering
Highway sign erector
Highway sign installer
Highway traffic
Junior transport planner
Road engineering
Road sign installer
Road traffic
Road traffic engineering
Traffic accident on public highway
Traffic and highway engineer
Traffic engineering
Traffic engineering analyses
Traffic engineering research
Traffic engineering work
Traffic law
Traffic rules
Traffic sign erector
Transport planner

Traduction de «traffic and highway engineer » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
development engineer - transport planning | junior transport planner | traffic and highway engineer | transport planner

adviseuse verkeerskunde | verkeersplanoloog | verkeerskundige | verkeersplanologe


highway engineering | road engineering | road traffic engineering | traffic engineering

wegverkeerskunde


highway code [ Traffic law(STW) ]

verkeersregels [ wegcode ]


highway sign erector | traffic sign erector | highway sign installer | road sign installer

plaatser van verkeerstekens | plaatser van verkeersborden | plaatser van verkeerssignalisatie




Traffic accident on public highway

verkeersongeval met motorvoertuig


highway code | traffic rules

verkeersregels | verkeersvoorschriften | wegenverkeersregeling


traffic engineering analyses | traffic engineering work | traffic engineering | traffic engineering research

verkeerstechniek
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
— for GKN: GKN is a global engineering group and its activities are focused on the automotive, aerospace, powder metallurgy systems and wheels and structures for off-highway vehicles.

GKN: wereldwijde engineeringgroep die zich toelegt op de automobielsector, lucht- en ruimtevaart, poedermetallurgiesystemen, alsook wielen en structuren voor terreinwagens.


These systems include: the Union maritime information and exchange system, SafeSeaNet, providing integrated maritime services[8] inter alia for traffic monitoring (situational awareness) and to ensure the implementation of EU legislation, hosted by the European Maritime Safety Agency (EMSA) and managed by the Commission’s Directorate-General for Mobility and Transport (MOVE) together with EU/EEA Member States in the High Level Steering Group[9]; the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters managed by the Comm ...[+++]

Deze systemen zijn: SafeSeaNet, het systeem voor maritieme informatie en uitwisseling, dat geïntegreerde maritieme diensten[8] biedt voor onder andere het monitoren van verkeer (situationeel bewustzijn) en zorgt voor de uitvoering van de EU-wetgeving; SafeSeaNet ressorteert onder het Europees Agentschap voor maritieme veiligheid (EMSA) en wordt beheerd door het directoraat-generaal Mobiliteit en Vervoer (MOVE) van de Commissie, samen met de EU/EER-landen in de stuurgroep op hoog niveau[9]; het gemeenschappelijk noodcommunicatie- en informatiesysteem (GNCIS), dat de communicatie tijdens maritieme ongelukken en rampen vergemakkelijkt en ...[+++]


According to the National Highway Traffic Safety Agency (NHTSA) in the US, lane change and merge collisions could be cut in half by new technologies.

Volgens de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Agency (NHTSA) kunnen botsingen als gevolg van rijstrookverandering of afwijken van de rijstrook met behulp van nieuwe technologieën met de helft worden verminderd.


In the US the National Highway Traffic Safety organisation proposed a regulation in September 2006 that would require all manufacturers to begin equipping passenger vehicles with ESC, starting with the 2009 model year.

In de VS heeft de National Highway Traffic Safety Administration in september 2006 een voorstel ingediend voor regelgeving op grond waarvan alle fabrikanten verplicht zouden worden passagiersvoertuigen met ingang van het model-2009 van ESC te voorzien.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
57. Calls for the capacity of the existing infrastructure network to be optimised, with particular reference to the existing road and rail links in the macro-region, including ‘last-mile’ links; stresses the need to finalise the Adriatic-Ionian highway as soon as possible, which will give a boost to the economic and social development of the macro-region; recalls the importance of the new corridors that integrate highways, railways and other infrastructures on both sides of the Adriatic-Ionian area; points out the need for greater coordination to prevent maritime traffic congestio ...[+++]

57. dringt erop aan de capaciteit van het bestaande infrastructuurnet te optimaliseren, waarbij speciaal moet worden gelet op de huidige weg- en spoorwegverbindingen in de macroregio, met inbegrip van het aansluitingsvervoer; benadrukt dat de Adriatisch-Ionische snelweg zo vlug mogelijk moet worden voltooid, daar die de economische en sociale ontwikkeling van de macroregio zal aanzwengelen; onderstreept het belang van de nieuwe corridors die snelwegen, spoorwegen en andere infrastructuur aan beide kanten van de Adriatisch-Ionische regio omvatten; stipt aan dat er meer coördinatie nodig is om opstoppingen in het zeevervoer te voorkomen ...[+++]


57. Calls for the capacity of the existing infrastructure network to be optimised, with particular reference to the existing road and rail links in the macro-region, including ‘last-mile’ links; stresses the need to finalise the Adriatic-Ionian highway as soon as possible, which will give a boost to the economic and social development of the macro-region; recalls the importance of the new corridors that integrate highways, railways and other infrastructures on both sides of the Adriatic-Ionian area; points out the need for greater coordination to prevent maritime traffic congestio ...[+++]

57. dringt erop aan de capaciteit van het bestaande infrastructuurnet te optimaliseren, waarbij speciaal moet worden gelet op de huidige weg- en spoorwegverbindingen in de macroregio, met inbegrip van het aansluitingsvervoer; benadrukt dat de Adriatisch-Ionische snelweg zo vlug mogelijk moet worden voltooid, daar die de economische en sociale ontwikkeling van de macroregio zal aanzwengelen; onderstreept het belang van de nieuwe corridors die snelwegen, spoorwegen en andere infrastructuur aan beide kanten van de Adriatisch-Ionische regio omvatten; stipt aan dat er meer coördinatie nodig is om opstoppingen in het zeevervoer te voorkomen ...[+++]


59. Calls for the capacity of the existing infrastructure network to be optimised, with particular reference to the existing road and rail links in the macro-region, including ‘last-mile’ links; stresses the need to finalise the Adriatic-Ionian highway as soon as possible, which will give a boost to the economic and social development of the macro-region; recalls the importance of the new corridors that integrate highways, railways and other infrastructures on both sides of the Adriatic-Ionian area; points out the need for greater coordination to prevent maritime traffic congestio ...[+++]

59. dringt erop aan de capaciteit van het bestaande infrastructuurnet te optimaliseren, waarbij speciaal moet worden gelet op de huidige weg- en spoorwegverbindingen in de macroregio, met inbegrip van het aansluitingsvervoer; benadrukt dat de Adriatisch-Ionische snelweg zo vlug mogelijk moet worden voltooid, daar die de economische en sociale ontwikkeling van de macroregio zal aanzwengelen; onderstreept het belang van de nieuwe corridors die snelwegen, spoorwegen en andere infrastructuur aan beide kanten van de Adriatisch-Ionische regio omvatten; stipt aan dat er meer coördinatie nodig is om opstoppingen in het zeevervoer te voorkomen ...[+++]


Excludes energy used in stationary engines (see other sectors), for non-highway use in tractors (see agriculture), military use in road vehicles (see other sectors — not elsewhere specified), bitumen used in road surfacing and energy used in engines at construction sites (see industry subsector construction).

Hieronder vallen niet: energie die wordt verbruikt door stationaire motoren (zie „Overige sectoren”), door landbouwvoertuigen buiten de openbare weg (zie „Landbouw”), voor militair gebruik in wegvoertuigen (zie „Overige sectoren — niet elders vermeld”), asfalt als wegbedekking en energie die wordt gebruikt door machines op bouwplaatsen (zie „Bouwnijverheid”).


The test must take place, whenever possible, on roads outside built-up areas, on fast roads and on motorways (or similar), and on all kinds of urban highways presenting the different types of difficulties that a driver is liable to encounter. It would be desirable for this test to take place in different traffic density conditions.

Zo mogelijk vindt deze rijtest plaats op wegen buiten de agglomeraties, op autosnelwegen en op autowegen (of vergelijkbare wegen), alsmede op alle soorten stedelijke wegen, welke de diverse soorten problemen moeten opleveren die een bestuurder kan tegenkomen. Het is wenselijk dat deze test plaatsvindt bij verschillende niveaus van verkeersdrukte.


Examples are an intelligent traffic light at the highway access road, allowing one car to enter the highway every ten or fifteen seconds.

Voorbeelden daarvan zijn o.a. intelligente aansturing van verkeerslichten bij toegangsroutes tot autowegen waardoor per tien of vijftien seconden een auto op de autoweg kan invoegen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'traffic and highway engineer' ->

Date index: 2021-11-16
w