Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Alcoholic hallucinosis
Analyse innovative concepts in packaging
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Determine innovative concepts in packaging
Diffusion of innovations
Disorder of personality and behaviour
EIT
European Institute of Innovation and Technology
Identify abrasives categories
Identify abrasives kinds
Identify abrasives types
Identify abrasives varieties identify abrasives
Identify innovation
Identify innovative concepts in packaging
Identifying innovative concepts in packaging
Indicator of innovation output
Industrial innovation
Innovate
Innovation
Innovation headline indicator
Innovation output indicator
Jealousy
Mumps myocarditis
Other virus identified
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Seek innovation in current practices
Seek innovative current practices
Single innovation indicator
Technological innovation
Virus not identified

Traduction de «Identify innovation » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
analyse innovative concepts in packaging | determine innovative concepts in packaging | identify innovative concepts in packaging | identifying innovative concepts in packaging

innovatieve concepten voor verpakkingen ontwikkelen


innovate | seek innovative current practices | identify innovation | seek innovation in current practices

manier van werken verbeteren | procedures innoveren | huidige praktijken proberen te innoveren | procedures verbeteren


Influenzal myocarditis (acute):avian influenza virus identified (J09+) | other virus identified (J10.8+) | virus not identified (J11.8+) | Mumps myocarditis (B26.8+)

myocarditis (acuut) door influenza virus, geïdentificeerd (J09, J10.8, J11.8) | myocarditis bij bof (B26.8)


identify abrasives kinds | identify abrasives varieties identify abrasives | identify abrasives categories | identify abrasives types

soorten schuurmiddelen identificeren


innovation [ industrial innovation | technological innovation ]

vernieuwing [ technologische vernieuwing ]


indicator of innovation output | innovation headline indicator | innovation output indicator | single innovation indicator

innovatie-indicator


European Institute of Innovation and Technology [ EIT [acronym] ]

Europees Instituut voor innovatie en technologie [ EIT [acronym] ]


diffusion of innovations

invoering van vernieuwingen [ innovatieverspreiding ]


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Omschrijving: Deze categorie verschilt van andere in zoverre dat zij stoornissen omvat die niet alleen kunnen worden geïdentificeerd op grond van symptomen en verloop, maar ook van het bestaan van twee oorzakelijke factoren: een buitengewoon ingrijpende levensgebeurtenis die een acute stressreactie geeft of een belangrijke verandering in het leven leidend tot aanhoudend onaangename omstandigheden die resulteren in een aanpassingsstoornis. Hoewel minder ernstige psychosociale stress ('life events') het begin kan verhaasten of kan bijdragen aan het voorkomen van een zeer ruime reeks stoornissen die elders in dit hoofdstuk zijn geclassifice ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission has proposed a Decision on the Strategic Innovation Agenda of the European Institute of Innovation and Technology (EIT) for 2014-2020[25] identifying "Innovation for healthy living and active ageing" as one of the priority themes for the EIT Knowledge and Innovation Communities (KICs) wave in 2014-2015.

De Commissie heeft een besluit voorgesteld over de strategische innovatieagenda van het Europees Instituut voor innovatie en technologie (EIT) voor 2014-2020[25], waarin "Innovatie voor gezond leven en actief ouder worden" wordt aangemerkt als een van de prioritaire thema's voor de Kennis- en innovatiegemeenschappen (KIG's) van het EIT in de periode 2014-2015.


Prevention, screening and early diagnosis || Health literacy, patient empowerment, ethics and adherence programmes, using innovative tools and services || Identifying innovative solutions to ensure better adherence to treatment at regional level

Preventie, screening en vroegtijdige diagnose || Gezondheidsgeletterdheid, versterking van de positie van de patiënt, ethiek en patiëntbetrokkenheidsprogramma's, onder gebruikmaking van innovatieve instrumenten en diensten || Identificatie van innovatieve oplossingen om te zorgen voor een betere betrokkenheid van de patiënten bij behandelingen op regionaal niveau


The Commission will also draw upon external expertise to develop progressive policies and identify innovative practices.

De Commissie zal ook een beroep doen op externe deskundigheid om toekomstgericht beleid te ontwikkelen en innovatieve processen te identificeren.


The Commission's 2000 Communication Innovation in a knowledge-driven economy [20] identified five priorities to steer Member State and EU-level actions to promote innovation: (1) Coherence of innovation policies, (2) A regulatory framework conducive to innovation, (3) Encourage the creation and growth of innovative enterprises, (4) Improve key interfaces in the innovation system, and (5) A society open to innovation.

In de mededeling van de Commissie uit 2000 Innovatie in een kenniseconomie [20] worden vijf prioriteiten genoemd om de acties ter bevordering van innovatie op het niveau van de lidstaten en van de EU te sturen: 1) samenhang van het innovatiebeleid, 2) een voor innovatie gunstig regelgevingskader, 3) de oprichting en groei van innoverende ondernemingen aanmoedigen, 4) verbetering van de sleutelinterfaces in het innovatiesysteem en 5) een samenleving die openstaat voor innovatie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Improving resilience so that health systems adapt to a changing environment, identify innovative solutions and make wider and more efficient use of information and other new technologies.

Verbetering van de veerkracht zodat gezondheidsstelsels zich aan een veranderende omgeving kunnen aanpassen, innovatieve oplossingen kunnen identificeren en breder en doeltreffender gebruik kunnen maken van informatie en andere nieuwe technologieën.


26. Stresses, in this context, the need for adequate funding at local, regional, national and EU level to support SMEs and social enterprises; questions the sufficiency of the available resources of the partnership EIP-AHA originating in stakeholders and encourages the Commission to make the necessary funding available; welcomes the foreseen alignment of EU funding instruments to optimise the impact of funding, and encourages the take-up and continuation of projects such as CASA, ‘More Years, Better Life’ and others promoting the interoperability and exchange of knowledge, data and best practice; believes that the decision to identify ’Innovation for hea ...[+++]

26. benadrukt in dit verband dat er op lokaal, regionaal, nationaal en EU-niveau voldoende financiële middelen beschikbaar moeten zijn om kmo's en sociale ondernemingen te ondersteunen; betwijfelt of de van de belanghebbenden afkomstige middelen voor het EIP-AHA-partnerschap toereikend zijn en spoort de Commissie ertoe aan voor de nodige financiering te zorgen; is ingenomen met de voorgenomen aanpassing van de EU-financieringsinstrumenten om de impact van de middelen zo groot mogelijk te maken en spoort aan tot het starten en voortzetten van projecten zoals CASA, „Langer en beter leven”, en andere projecten die de interoperabiliteit en de uitwisseling van kennis, gegevens en best practices bevorderen; meent dat het besluit om „Innovering ...[+++]


26. Stresses, in this context, the need for adequate funding at local, regional, national and EU level to support SMEs and social enterprises; questions the sufficiency of the available resources of the partnership EIP-AHA originating in stakeholders and encourages the Commission to make the necessary funding available; welcomes the foreseen alignment of EU funding instruments to optimise the impact of funding, and encourages the take-up and continuation of projects such as CASA, ‘More Years, Better Life’ and others promoting the interoperability and exchange of knowledge, data and best practice; believes that the decision to identify ‘Innovation for hea ...[+++]

26. benadrukt in dit verband dat er op lokaal, regionaal, nationaal en EU-niveau voldoende financiële middelen beschikbaar moeten zijn om kmo's en sociale ondernemingen te ondersteunen; betwijfelt of de van de belanghebbenden afkomstige middelen voor het EIP-AHA-partnerschap toereikend zijn en spoort de Commissie ertoe aan voor de nodige financiering te zorgen; is ingenomen met de voorgenomen aanpassing van de EU-financieringsinstrumenten om de impact van de middelen zo groot mogelijk te maken en spoort aan tot het starten en voortzetten van projecten zoals CASA, "Langer en beter leven", en andere projecten die de interoperabiliteit en de uitwisseling van kennis, gegevens en best practices bevorderen; meent dat het besluit om "Innovering ...[+++]


7. Welcomes the approach of incorporating new rules, which support concrete and well-identified innovation-related activities, in the existing acquis communautaire , provided that this is done in a coherent and transparent way;

7. is verheugd over de benadering om nieuwe regelgeving die concrete en welomschreven activiteiten in verband met innovatie ondersteunt, op te nemen in het bestaande acquis communautaire, voorzover het op een samenhangende en transparante manier gebeurt;


44. Strongly supports the First Framework Programme on Competitiveness and Innovation (CIP) and stresses that objectives, actions and financial means are inseparably linked to a credible commitment to the Lisbon Strategy; calls on the Commission to make this Programme (CIP) a successful cornerstone of the EU’s innovation policy; stresses the need to reinforce the CIP financial instruments operated by the European Investment Fund to enhance SME finance with venture capital and guarantees and extend its activities to the financing of Technology Transfer; highlights the fact that Parliament identified ...[+++]

44. spreekt zijn krachtige steun uit aan het eerste kaderprogramma betreffende concurrentievermogen en innovatie (CIP) en beklemtoont dat doelstellingen, maatregelen en financiële middelen onlosmakelijk verbonden zijn met een geloofwaardige inzet waar het om de strategie van Lissabon gaat; verzoekt de Commissie om dit programma (CIP) tot een succesvolle hoeksteen van het innovatiebeleid van de EU te maken; beklemtoont de noodzaak om de financiële instrumenten van het CIP die door het Europees Investeringsfonds worden gehanteerd, te versterken om de financiering van het midden en kleinbedrijf door risicodragend kapitaal en garanties te ...[+++]


47. Strongly supports the Commission's first Competitiveness and Innovation Framework Programme (2007-2013) (CIP) and stresses that objectives, actions and financial means are inseparably linked in the context of a credible commitment to the Lisbon Strategy; calls on the Commission to make the CIP a successful cornerstone of the EU's innovation policy; stresses the need to reinforce the CIP's financial instruments operated by the European Investment Fund, to enhance SME finance with venture capital and guarantees, and to extend its activities to the financing of technology transfer; highlights the fact that Parliament ...[+++]

47. spreekt zijn krachtige steun uit aan het eerste kaderprogramma betreffende concurrentievermogen en innovatie (2007-2013) (CIP) en beklemtoont dat doelstellingen, maatregelen en financiële middelen onlosmakelijk verbonden zijn met een geloofwaardige inzet voor de strategie van Lissabon; verzoekt de Commissie om dit programma tot een succesvolle hoeksteen van het innovatiebeleid van de EU te maken; beklemtoont de noodzaak om de financiële instrumenten van het CIP die door het Europees investeringsfonds worden gehanteerd, te versterken, de financiering van het MKB door risicodragend kapitaal en garanties te verbeteren en om de activit ...[+++]


w