Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CAI
CAT
CBE
CBI
Computer aided instruction
Computer assisted instruction
Computer-aided teaching
Computer-assisted teaching
Computer-based education
Computer-based instruction
Higher education teaching assistant
Inclusive education
Inclusive education assistant
SEN TA
Special educational needs assistant
Teaching assistant in special educational needs
Teaching assistant in universities
University teaching aide
University teaching assistant

Vertaling van "Inclusive education assistant " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
inclusive education assistant | teaching assistant in special educational needs | SEN TA | special educational needs assistant

klassenassistent buitengewoon onderwijs | klassenassistente speciaal onderwijs | klassenassistent speciaal onderwijs | onderwijsassistent speciaal onderwijs


European Agency for Development in Special Needs Education | European Agency for Special Needs and Inclusive Education

Europees Agentschap Ontwikkeling van onderwijs voor leerlingen met specifieke behoeften




assist children with special needs in education setting | help children with special needs in education settings | assist children with special needs in education settings | identify necessary classroom adaptions for children with special needs

kinderen met bijzondere behoeften bijstaan in onderwijsomgevingen | kinderen met bijzondere behoeften helpen in onderwijsomgevingen


computer aided instruction | computer assisted instruction | computer-aided teaching | computer-assisted teaching | computer-based education | computer-based instruction | CAI [Abbr.] | CAT [Abbr.] | CBE [Abbr.] | CBI [Abbr.]

computer ondersteund onderwijs | COO [Abbr.]


teaching assistant in universities | university teaching aide | higher education teaching assistant | university teaching assistant

aio | onderwijsassistente | universitair onderwijsassistent | universitair onderwijsassistente
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Including the new decisions, the Fund's budget for a total of €1 billion has been allocated to concrete assistance programmes for refugees and host communities in the region. These programmes support basic education and child protection, training and higher education, better access to healthcare, improved water and waste-water infrastructure, as well as support to resilience, economic opportunities and social inclusion.

De middelen worden toegewezen aan concrete programma's voor vluchtelingen en gastgemeenschappen in de regio, ter ondersteuning van basisonderwijs, bescherming voor kinderen, opleiding en hoger onderwijs, gezondheidszorg, water en riolering, weerbaarheid, economische kansen en maatschappelijke integratie.


Calls for greater inclusiveness in education and training to cater for people with disabilities or with special needs, and at the same time urges that teacher training be improved so as to equip teachers with the skills to be able to include, integrate and assist students with disabilities.

vraagt meer inclusie in onderwijs en opleiding om te voorzien in de behoeften van personen met een handicap of met speciale behoeften en dringt tegelijk aan op een verbetering van de lerarenopleiding, om leraren uit te rusten met de vaardigheden die nodig zijn om studenten met een handicap op te nemen, te integreren en te helpen.


26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of soc ...[+++]

26. merkt op dat alle kinderen een gelijke waardigheid hebben als het gaat om leren en dat alle kinderen recht hebben op basisonderwijs; benadrukt daarom dat rekening gehouden moet worden met persoonlijke omstandigheden van leerlingen zoals bijvoorbeeld het geslacht, de gezinssituatie, het behoren tot een minderheid of het hebben van een migrantenachtergrond, handicap of leerproblemen (dyslexie, dysgrafie of dyscalculie), en is van mening dat deze leerlingen van begin af aan gericht benaderd moeten worden en onderwijsbegeleiding op maat moeten krijgen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, teneinde te voorkomen dat zij sociaal uitgesloten blijven en risico op armoede blijven lopen; benadrukt dat kinderen zonder papieren toegang to ...[+++]


32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access ...[+++]

32. is van mening dat het alleen mogelijk is om daadwerkelijk aan de armoede te ontsnappen als de instrumenten voor sociale bescherming versterkt worden en het onderwijs en de opleidingen op alle niveaus worden verbeterd; ondersteunt de ontwikkeling van systemen voor meer inclusief onderwijs die schoolverlaten tegengaan en kansarme jongeren toegang bieden tot hogere onderwijsniveaus om de overdracht van armoede tussen generaties tegen te gaan; steunt de toegang tot erkenning van ervaring en tot permanente educatie op het vlak van arm ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access ...[+++]

32. is van mening dat het alleen mogelijk is om daadwerkelijk aan de armoede te ontsnappen als de instrumenten voor sociale bescherming versterkt worden en het onderwijs en de opleidingen op alle niveaus worden verbeterd; ondersteunt de ontwikkeling van systemen voor meer inclusief onderwijs die schoolverlaten tegengaan en kansarme jongeren toegang bieden tot hogere onderwijsniveaus om de overdracht van armoede tussen generaties tegen te gaan; steunt de toegang tot erkenning van ervaring en tot permanente educatie op het vlak van arm ...[+++]


31. Takes the view that a comprehensive and effective way out of poverty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from disadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty; supports access ...[+++]

31. is van mening dat het alleen mogelijk is om daadwerkelijk aan de armoede te ontsnappen als de instrumenten voor sociale bescherming versterkt worden en het onderwijs en de opleidingen op alle niveaus worden verbeterd; ondersteunt de ontwikkeling van systemen voor meer inclusief onderwijs die schoolverlaten tegengaan en kansarme jongeren toegang bieden tot hogere onderwijsniveaus om de overdracht van armoede tussen generaties tegen te gaan; steunt de toegang tot erkenning van ervaring en tot permanente educatie op het vlak van arm ...[+++]


59. Confirms that inclusive education should be the focus, in particular in the context of the accreditation of prior experiential learning, and that this should therefore be emphasised within the strategic framework for European cooperation in education and training (‘ET 2020’) as well as the New Skills and Jobs Flagship of EU2020; notes, in addition, the need for new and suitable guidelines and proper use of IT in schools and at home to provide personal, tailored assistance;

59. bevestigt dat alle inspanningen gericht moeten zijn op inclusief onderwijs, in het bijzonder in het kader van de erkenning van eerder opgedane ervaringen en dat dit daarom benadrukt moet worden in het strategisch kader voor Europese samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding („ET 2020”), alsmede het kerninitiatief „nieuwe vaardigheden en banen” van de EU-2020-strategie; wijst bovendien op de behoefte aan nieuwe en geschikte richtsnoeren en een adequaat gebruik van IT op scholen en thuis in het kader van persoonlijke en op maat gesneden hulp;


the other Union relevant sources of funding for education, training, youth and sport, in particular the European Social Fund and the other financial instruments relating to employment and social inclusion, the European Regional Development Fund and 'Horizon 2020' - the Framework Programme for Research and Innovation, as well as the financial instruments relating to justice and citizenship, health, external cooperation programmes and pre-accession assistance.

de andere relevante financieringbronnen van de Unie voor onderwijs, beroepsopleiding, jeugd en sport, met name het Europees Sociaal Fonds en de andere financiële instrumenten met betrekking tot werkgelegenheid en sociale inclusie, het Europees Fonds voor regionale ontwikkeling, "Horizon 2020" - het Kaderprogramma voor onderzoek en innovatie alsmede de financiële instrumenten met betrekking tot justitie en burgerschap, gezondheid, programma's inzake externe samenwerking en voor pretoetredingssteun.


However, the inclusion, by the Treaty of Maastricht, of provisions bringing education within the sphere of Community action indicates that the subject of assistance with maintenance costs could now fall within the scope of the Treaty.

Dat echter in het Verdrag van Maastricht bepalingen zijn opgenomen waarmee het onderwijs onder het optreden van de Gemeenschap is komen te vallen, wijst erop dat steun voor de kosten van levensonderhoud thans mogelijk binnen de werkingssfeer van het Verdrag valt.


Social Inclusion will focus on: a wide range of actions will be supported, including pre-school care and education projects; schemes to build closer home/school/community/business links; remedial support and effort to improve pupil performance; more integrated education opportunities; studies of problems and opportunities at neighbourhood level; the dissemination of information on good practice in combating social exclusion; Productive Investment will focus on: an interest rate relief which the EIB and the Commission propose to be at 4% for a maximu ...[+++]

In het kader van het subprogramma "Maatschappelijke integratie" zal een breed scala van maatregelen worden ondersteund met inbegrip van : projecten op het gebied van de voorschoolse verzorging en opvoeding, regelingen om een intensiever relatiepatroon thuis/school/gemeenschap/bedrijfsleven op te bouwen, hulp bij het opvangen van leerproblemen en maatregelen om de prestaties van leerlingen te verbeteren, vergroting van de mogelijkheden op het gebied van geïntegreerd onderwijs, bestudering van de problemen en de kansen op buurtniveau en verspreiding van informatie over de beste werkwijzen voor de bestrijding van maatschappelijke buitenslui ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Inclusive education assistant' ->

Date index: 2024-05-11
w