Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assist gifted students
Bundle merchandise for gifts
Capital transfer tax
Donation inter vivos
Estate duty
Gift duty
Gift tax
Identify indicators of gifted student
Inheritance and gift taxes
Inheritance tax
Intellectually gifted
Inter vivos gift
Lifetime gift
Pack merchandise for gifts
Packing merchandise for a gift
Packing merchandise for gifts
Recognise indicators of gifted student
Recognising indicators of gifted student
Recognising indicators of gifted students
Succession and gift duties
Succession duty
Support gifted student
Support gifted students
Supports gifted students

Traduction de «Intellectually gifted » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


identify indicators of gifted student | recognising indicators of gifted students | recognise indicators of gifted student | recognising indicators of gifted student

indicatoren van een begaafde leerling herkennen | indicatoren van een hoogbegaafde leerling herkennen


packing merchandise for a gift | packing merchandise for gifts | bundle merchandise for gifts | pack merchandise for gifts

goederen inpakken als cadeau | producten inpakken als geschenk | goederen inpakken als geschenk | producten inpakken als cadeau


assist gifted students | supports gifted students | support gifted student | support gifted students

begaafde studenten ondersteunen | hoogbegaafde studenten begeleiden | begaafde studenten begeleiden | hoogbegaafde studenten ondersteunen


donation inter vivos | inter vivos gift | lifetime gift

gift onder de levenden | schenking onder de levenden


inheritance and gift taxes | succession and gift duties

rechten op nalatenschappen en giften | successie-en schenkingsrechten


capital transfer tax | estate duty | gift duty | gift tax | inheritance tax | succession duty

successierechten


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environment. These measures provide an approximate indication of the degree of mental retardation. The ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandigheden bepalen. Deze metingen geven een benadering van de graad van zwakzinnigheid. De diagnose zal ook a ...[+++]


A rare syndromic microphthalmia disorder with characteristics of microphthalmia with coloboma (which may involve the iris, ciliary body, choroid, retina and/or optic nerve), microcephaly, short stature and intellectual disability. Other eye abnormali

X-gebonden colobomateuze microftalmie, microcefalie, intellectuele achterstand, kleine gestalte-syndroom


A rare genetic multiple congenital anomalies/dysmorphic syndrome with characteristics of cerebellar-like ataxia, photosensitivity (mainly of the face and trunk), short stature and intellectual disability. Additional features include clinodactyly, sin

syndroom van Fenton-Wilkinson-Toselano
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I am touching only on the margins of the overall problem, but the brain drain is related to how much we value brainpower and how we will invest in intellectual property, talent and enabling people to develop gifts at home rather than leaving in search of better opportunities.

Ik raak hier slechts aan de marges van het algemene probleem, maar de ‘brain drain’ heeft te maken met hoe we intellectuele vermogens waarderen en hoe we investeren in intellectueel eigendom, talent en het vermogen van personen om hun gaven in hun eigen land te ontwikkelen in plaats van op zoek te moeten naar betere kansen.


Often, children – even gifted children – are written off as intellectually weak or clumsy by well-meaning teachers and education authorities because they do not have the expertise to tell the difference.

Vaak worden kinderen– zelfs begaafde kinderen – afgeschreven als intellectueel zwak of onhandig door welmenende leraren en onderwijsautoriteiten omdat ze niet over de deskundigheid beschikken om het verschil te zien.


5. Calls on the Commission and the Member States, as well as regional and local authorities, to take more effective steps to 'spot' gifted young people and give them the opportunity to develop their scientific and intellectual capacities, and also to provide comprehensive support for the advancement of young researchers;

5. dringt er bij de Commissie, de lidstaten en de regionale en plaatselijke autoriteiten op aan effectievere maatregelen te nemen om begaafde jongeren op te sporen en hen de gelegenheid te geven hun wetenschappelijke en intellectuele capaciteiten te ontwikkelen, en ook uitgebreide steun te verlenen om jonge onderzoekers op gang te helpen;


5. Calls on Member States and the Commission, as well as regional and local authorities, to take more effective steps to spot gifted young people and give them the opportunity to develop their scientific and intellectual capacities, and also to provide comprehensive support for the advancement of young researchers;

5. dringt er bij de Commissie, de lidstaten en de plaatselijke autoriteiten op aan effectievere maatregelen te nemen om begaafde jongeren op te sporen en hen de gelegenheid te geven hun wetenschappelijke en intellectuele capaciteiten te ontwikkelen, en ook uitgebreide steun te verlenen om jonge onderzoekers op gang te helpen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Calls on the Commission and the Member States, as well as regional and local authorities, to take more effective steps to 'spot' gifted young people and give them the opportunity to develop their scientific and intellectual capacities, and also to provide comprehensive support for the advancement of young researchers;

5. dringt er bij de Commissie, de lidstaten en de regionale en plaatselijke autoriteiten op aan effectievere maatregelen te nemen om begaafde jongeren op te sporen en hen de gelegenheid te geven hun wetenschappelijke en intellectuele capaciteiten te ontwikkelen, en ook uitgebreide steun te verlenen om jonge onderzoekers op gang te helpen;


w