Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
APATSI
Interface between airports and air traffic services

Vertaling van "Interface between airports and air traffic services " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Airport/Air Traffic Systems Interface | interface between airports and air traffic services | APATSI [Abbr.]

interface tussen luchthavens en luchtverkeersdiensten | interface voor luchthavens/luchtverkeerssystemen | APATSI [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It involves the European Commission, Eurocontrol, navigation service providers, air passenger organisations, airspace users, regulators, airport operators, airline, airport and air traffic navigation staff, scientists and equipment manufacturers (around 3 000 experts).

De Europese Commissie, Eurocontrol, verleners van luchtvaartnavigatiediensten, reizigersorganisaties, luchtruimgebruikers, regelgevers, luchtvaartexploitanten, medewerkers van luchtvaartmaatschappijen en luchthavens, medewerkers luchtverkeersnavigatie, wetenschappers en apparatuurfabrikanten (circa 3 000 deskundigen) zijn erbij betrokken.


The regulation applies, pursuant to Article 1, to the design, production, maintenance and operation of aeronautical products and to personnel and organisations involved in design and maintenance, to personnel involved in the operation of aircraft, to the design and maintenance of airports and the relevant personnel, and lastly, to the ATM/ANS air traffic management and air navigation services ...[+++](air traffic services, aviation meteorological services, aviation information services, communication, navigation and surveillance services).

Zoals in artikel 1 wordt bepaald, is de verordening van toepassing op het ontwerpen, de productie, het onderhoud en de werking van luchtvaartproducten, alsook op personeel en organisaties die zijn betrokken bij het ontwerpen, de productie en het onderhoud, op het personeel dat betrokken is bij de vluchtuitvoering, het ontwerpen en het onderhoud van luchthavens en tot slot op het personeel dat betrokken is bij het luchtverkeersbeheer en bij de luchtnavigatiediensten ATM/ANS (luchtverkeersdiensten, meteorologische diensten voor de luchtvaart, luchtvaartinformatiediensten en communicatie-, navigatie- en toezichtdiensten).


the arrangements concluded to enhance coordination procedures between the concerned air traffic service providers within the functional airspace block and further planned initiatives to enhance coordination.

de regelingen die zijn gesloten om de coördinatieprocedures tussen de betrokken verleners van luchtverkeersdiensten in het functioneel luchtruimblok te verbeteren, en geplande initiatieven ter verbetering van de coördinatie.


2. Air carriers that repeatedly or and intentionally, or general aviation/business aviation companies that intentionally, operate air services at a time significantly different from the slot allocated as part of a series of slots or use slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation and thereby cause prejudice to airport or air traffic operations shall lose their priority historical precedence as referred to in Article 10(2).

2. Luchtvaartmaatschappijen die herhaaldelijk of en opzettelijk, of algemene luchtvaart/zakelijke luchtvaart bedrijvende maatschappijen die opzettelijk luchtdiensten uitvoeren op een tijdstip dat aanzienlijk verschilt van de als onderdeel van een reeks slots toegewezen slot of slots op aanzienlijk andere wijze gebruiken dan zij aangaven te zullen doen ten tijde van de toewijzing van de slots en de luchthavenexploitatie of het luchtverkeer daardoor schade toebrengen , verliezen prioriteit hun historische rechten als bedoeld in artikel 10, lid 2 .


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. De exploitanten, beheersorganen van luchthavens en ATS-eenheden hebben het recht de slotcoördinator van de luchthaven te wijzen op het bij herhaling uitvoeren van luchtdiensten op tijden die wezenlijk verschillen van de toegewezen luchthavenslots of op het gebruik van slots op een wezenlijk andere wijze dan was aangegeven ten tijde van de toewijzing van de slots, voor zover de luchthavenexploitatie of het luchtverkeer daardoor wordt geschaad.


3. Any operator, airport managing body and ATS unit shall be entitled to report to the airport slot coordinator on repeated operation of air services at times that are significantly different from the allocated airport slots or with the use of slots in a significantly different way from that indicated at the time of allocation, where this causes prejudice to airport or air traffic operations.

3. De exploitanten, beheersorganen van luchthavens en ATS-eenheden hebben het recht de slotcoördinator van de luchthaven te wijzen op het bij herhaling uitvoeren van luchtdiensten op tijden die wezenlijk verschillen van de toegewezen luchthavenslots of op het gebruik van slots op een wezenlijk andere wijze dan was aangegeven ten tijde van de toewijzing van de slots, voor zover de luchthavenexploitatie of het luchtverkeer daardoor wordt geschaad.


In order to provide access for passengers to the air transport network and, in particular, to small and medium sized airports as well as to larger airports at an acceptable cost, Member States should be able to apply the same unit rate for terminal services charges at all airports served by the same air traffic service provider, or in several groups of such airports, as the case may be, in order to cover the total costs of terminal ...[+++]

Om de passagiers tegen aanvaardbare kosten toegang tot het luchtvervoersnetwerk te bieden en in het bijzonder tot zowel kleine, middelgrote als grote luchthavens, moeten de lidstaten voor alle luchthavens die door dezelfde verlener van luchtverkeersdiensten worden bediend, of voor verschillende groepen van dergelijke luchthavens, al naar gelang van het geval, hetzelfde eenheidstarief voor heffingen voor plaatselijke luchtvaartnavigatiediensten kunnen toepassen, zodat de totale kosten van de plaatselijke luchtvaartnavigatiediensten worden gedekt.


3. Systems and procedures for air traffic services, in particular flight data processing systems, surveillance data processing systems and human-machine interface systems.

3. Systemen en procedures voor luchtverkeersdiensten, met name vluchtgegevensverwerkingssystemen, plaatsbepalingsgegevensverwerkingssystemen en mens/machine-interfacesystemen.


'collaborative decision making" means a process for exchanging information between air traffic service providers, airport operators, air traffic flow management providers and airspace users to instil more flexibility in slot/route allocation and flight coordination processes in order to optimise utilisation of scarce capacity.

'besluitvorming in samenwerkingsverband": een proces voor de uitwisseling van informatie tussen verrichters van luchtverkeersdiensten, luchthavenexploitanten, leveranciers van luchtverkeersstromenbeheer en luchtruimgebruikers om te zorgen voor meer flexibiliteit bij de toewijzing van slots/routes en vluchtcoördinatieprocessen teneinde het gebruik van schaarse capaciteit te optimaliseren.


(5) Meteorological services, means a service to supply operators, flight crew members, air traffic services units, search and rescue services units, airports and others concerned with the conduct or development of air navigation with the meteorological information necessary for the performance of their respective functions.

5. Meteorologische diensten: diensten om exploitanten, leden van het vliegend personeel, luchtverkeersdiensteneenheden, opsporings- en reddingsdiensteenheden, luchthavens en anderen die zijn betrokken bij de exploitatie of ontwikkeling van luchtvaartnavigatie te voorzien van de meteorologische informatie die nodig is voor de uitvoering van hun respectieve functies.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Interface between airports and air traffic services' ->

Date index: 2024-08-15
w