Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Appraise for faults in the vehicle's electric system
Electric vehicle
FCEV
FCV
Fuel cell driven electrical vehicle
Fuel cell powered electric vehicle
Fuel cell vehicle
Fuel cell-powered electric vehicle
Inspect for faults in a vehicle's electric system
Inspect for faults in the vehicle's electric system
Inspecting for faults in the vehicle's electric system
Iso-electric vehicle
Maintain the electrical equipment of vehicles
Maintain vehicle electrical and electronic equipment
Maintain vehicle electrical equipment
Mend vehicle's electrical equipment
Perform maintenance on vehicle electrical equipment
Repair of a vehicle's electrical equipment
Repair vehicle's electrical equipment
Restore vehicle's electrical equipment

Traduction de «Iso-electric vehicle » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


fuel cell powered electric vehicle | fuel cell vehicle | FCEV [Abbr.] | FCV [Abbr.]

brandstofcelauto


fuel cell driven electrical vehicle | fuel cell-powered electric vehicle

brandstofcelauto | door brandstofcellen aangedreven elektrisch voertuig




repair of a vehicle's electrical equipment | restore vehicle's electrical equipment | mend vehicle's electrical equipment | repair vehicle's electrical equipment

elektrische apparatuur van voertuigen herstellen | elektrische apparatuur van voertuigen repareren


appraise for faults in the vehicle's electric system | inspect for faults in a vehicle's electric system | inspect for faults in the vehicle's electric system | inspecting for faults in the vehicle's electric system

elektrische systemen van voertuigen inspecteren op fouten


maintain the electrical equipment of vehicles | maintain vehicle electrical and electronic equipment | maintain vehicle electrical equipment | perform maintenance on vehicle electrical equipment

elektrische apparatuur van voertuigen onderhouden | elektrische uitrusting van voertuigen onderhouden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5.2. Vehicles shall be fitted with the permanently connected socket outlet specified in ISO 1724:2003 (Electrical connections for vehicles with 6 or 12 volt electrical systems applying more specifically to private motor cars and lightweight trailers or caravans), or ISO 1185: 2003 (Electrical connections between tractors and towed vehicles having 24 volt electrical systems used for international commercial transport purposes) or both when they have a connection for attaching trailed vehicles or mounted machines.

5.2. De voertuigen moeten voorzien zijn van de vaste contactdoos die is gespecificeerd in ISO 1724:2003 (elektrische verbindingen voor voertuigen met elektrische uitrusting van 6 of 12 V; deze hebben meer bepaald betrekking op particuliere auto's en lichte aanhangwagens of caravans) of ISO 1185:2003 (elektrische verbindingen tussen trekkers en getrokken voertuigen met elektrische uitrusting van 24 V voor internationaal handelsvervoer) of beide indien zij een verbinding hebben om getrokken voertuigen of uitrustingsstukken te koppelen.


Tractors equipped with an electric connector conforming to ISO 7638:2003 in order to be able to indicate the low level of stored energy on the towed vehicle as required by points 2.2.2.15.1.1 and 2.2.2.15.2 shall display the separate yellow warning signal mentioned in point 2.2.1.29.2 to the driver when the warning signal is transmitted to the tractor by the towed vehicle via pin 5 of the electric connector conforming to ISO 7638:2003.

Trekkers die zijn voorzien van een elektrische connector volgens ISO 7638:2003 om te kunnen aangeven dat het getrokken voertuig een laag niveau van opgeslagen energie heeft, zoals vereist in de punten 2.2.2.15.1.1 en 2.2.2.15.2, moeten het in punt 2.2.1.29.2 vermelde aparte gele waarschuwingssignaal aan de bestuurder kunnen tonen wanneer het waarschuwingssignaal via pool 5 van de elektrische connector volgens ISO 7638:2003 door het getrokken voertuig aan de trekker wordt verzonden.


4.2.3. A failure within the electric control transmission of the towed vehicle that affects the function and performance of systems addressed by this Regulation and failures of energy supply available from the ISO 7638:2003 connector shall be indicated to the driver by the separate warning signal specified in point 2.2.1.29.2 of Annex I via pin 5 of the electrical connector conforming to ISO 7638:2003.

4.2.3. Storingen in de overbrenging van de elektrische bediening van het getrokken voertuig die van invloed zijn op de functie en werking van systemen waarop deze verordening betrekking heeft, en storingen in de energietoevoer via de connector volgens ISO 7638:2003 moeten aan de bestuurder worden gemeld middels het in punt 2.2.1.29.2 van bijlage I beschreven afzonderlijke waarschuwingssignaal via pool 5 van voornoemde elektrische connector.


Tractors towing a vehicle of category R or S and which can only comply with the braking performance requirements of the service braking system and/or parking braking system and/or automatic braking system with the assistance of energy stored in a hydraulic energy storage device shall be equipped with an ISO 7638:2003 connector in order to be able to indicate the low level of stored energy on the towed vehicle, received by the latter, as laid down in point 2.2.2.15.1.1 by the separate warning signal via pin 5 of the electrical connector conformin ...[+++]

Trekkers die een voertuig van categorie R of S trekken en die alleen kunnen voldoen aan de voorschriften voor de remwerking van het bedrijfsremsysteem en/of parkeerremsysteem en/of automatisch remsysteem met behulp van in een hydraulische energieopslagvoorziening opgeslagen energie, moeten worden uitgerust met een connector volgens ISO 7638: 2003 om overeenkomstig punt 2.2.2.15.1.1 en middels het in punt 2.2.1.29.2.2 beschreven afzonderlijke waarschuwingssignaal via pool 5 van de elektrische connector volgens ISO 7638:2003 het lage niveau van opgeslagen energie op het getrokken voertuig te kunnen aangeven (zie ook punt 2.2.2.15.1).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For standards not yet published, the work will be based on: (i) ‘Configuration FF, IEC 62196-3:CDV 2012’ for fast DC electric recharging points for motor vehicles, (ii) ISO TC67/WG10 for LNG refuelling points for waterborne vessels, (iii) the work of ISO/TC 252 for CNG and L-CNG refuelling for motor vehicles, and (i(v) the work of CEN/TC19 on higher biocontent fuel standards and jetfuels.

Voor nog niet gepubliceerde normen worden de werkzaamheden gebaseerd op: (i) "Configuratie FF, IEC 62196-3:CDV 2012" voor snelle elektrische oplaadpunten voor motorvoertuigen (gelijkstroom), (ii) ISO TC67/WG10 voor LNG-tankpunten voor vaartuigen, (iii) de werkzaamheden in het kader van ISO/TC 252 voor CNG- en L-CNG-tankpunten voor motorvoertuigen, en (iv) de werkzaamheden in het kader van CEN/TC19 op het gebied van hogere biobrandstofnormen en vliegtuigbrandstoffen.


For standards not yet published, the work will be based on: (i) ‘Configuration FF, IEC 62196-3:CDV 2012’ for fast DC electric recharging points for motor vehicles, (ii) ISO TC67/WG10 for LNG refuelling points for waterborne vessels iii) the work of ISO/TC 252 for CNG and L-CNG refuelling for motor vehicles.

Voor nog niet gepubliceerde normen worden de werkzaamheden gebaseerd op: (i) "Configuratie FF, IEC 62196-3:CDV 2012" voor snelle elektrische oplaadpunten voor motorvoertuigen (gelijkstroom), (ii) ISO TC67/WG10 voor LNG-tankpunten voor vaartuigen, en (iii) de werkzaamheden in het kader van ISO/TC 252 voor CNG- en L-CNG-tankpunten voor motorvoertuigen.


Vehicles of category L, with respect to the electric power train when equipped with one or more traction motor(s) operated by electric power and not permanently connected to the grid, as well as their high voltage components and systems which are galvanically connected to the high voltage bus of the electric power train, shall be designed so as to avoid any risk to electrical safety, in using relevant requirements of UNECE regulation No 100 and ISO 13063.

De elektrische aandrijflijn van voertuigen van categorie L, uitgerust met een of meer elektrisch aangedreven, maar niet permanent op het elektriciteitsnet aangesloten tractiemotoren, alsmede de hoogspanningsonderdelen en -systemen ervan die galvanisch met de hoogspanningsbus van de elektrische aandrijflijn verbonden zijn, worden zodanig ontworpen dat risico's voor de elektrische veiligheid voorkomen worden, door middel van naleving van de relevante voorschriften van VN/ECE-Reglement nr. 100 en ISO 13063.


In particular tractors must be fitted with the permanently connected socket outlet recommended in standard ISO R 1724 (Electrical connections for vehicles with 6 or 12 volt electrical systems applying more specifically to private motor cars and lightweight trailers or caravans) (first edition, April 1970) or ISO R 1185 (Electrical connections between towing and towed vehicles having 24 volt electrical systems used for international commercial transport purposes) (first edition, March 1970).

De trekker moet in het bijzonder zijn voorzien van de vaste contactdoos aanbevolen in ISO-normen R 1724 (elektrische verbindingen voor voertuigen met elektrische uitrusting van 6 of 12 V; deze hebben meer in het bijzonder betrekking op particuliere auto’s en lichte aanhangwagens of caravans) (1e uitgave — april 1970) of ISO R 1185 (elektrische verbindingen tussen trekkende en getrokken voertuigen met elektrische uitrusting van 24 V voor internationaal handelsvervoer) (1e uitgave — maart 1970).


The connection interface between the vehicle and the diagnostic tester must be standardised and must meet all the requirements of ISO DIS 15031-3 "Road vehicles - Communication between vehicle and external test equipment for emissions-related diagnostics - Part 3: Diagnostic connector and related electrical circuits: specification and use", dated 1 November 2001.

De verbindingsinterface tussen het voertuig en het diagnoseapparaat moet gestandaardiseerd zijn en voldoen aan alle voorschriften van ISO DIS 15031-3 "Road vehicles - Communication between vehicle and external test equipment for emissions-related diagnostics - Part 3: Diagnostic connector and related electrical circuits: specification and use" van 1 november 2001.


w