Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on licencing procedures
Allocation of licence
Assemble licence fees
Collect licence fees
Contractual licensing
Driving licence
Gather licence fees
Gather licence payments
Holder of a licence
Licence
Licence agreements
Licence authorisation
Licence holder
Licence under patent
Licence-holder
Licencing procedures proposals
Licencing procedures suggestions
Licencing process proposals
Licensee
Manage airport vehicle licences
Manage licences for airport vehicles
Off licence
Oversee licences for airport vehicles
Patents licence
Penalty points driving licence
Pharmacy licence holder
Pharmacy owner
Trade licence

Vertaling van "Licence holder " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
pharmacy licence holder | pharmacy owner

gevestigd apotheker | titularis


licence holder | licensee

licentiehouder | licentienemer




patents licence [ contractual licensing | licence under patent | Licence(STW) | licence agreements(UNBIS) ]

licentie [ exploitatievergunning | licentiecontract ]


conduct airport vehicle licencing management activities | oversee licences for airport vehicles | manage airport vehicle licences | manage licences for airport vehicles

voertuiglicenties op luchthavens beheren


licencing procedures proposals | licencing process proposals | advise on licencing procedures | licencing procedures suggestions

adviseren over vergunningsprocedures | advies geven over vergunningsprocedures | raad geven over vergunningsprocedures


assemble licence fees | gather licence payments | collect licence fees | gather licence fees

licentiekosten innen




driving licence [ penalty points driving licence ]

rijbewijs [ puntenrijbewijs ]


trade licence [ allocation of licence | licence authorisation ]

handelsvergunning
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the circumstances under consideration, the rules on minimum distances were imposed, not on licence holders already established on the market, but on new licence holders, which means that the only operators to be placed at a disadvantage as a result would be the new licence holders.

In casu benadelen de regels inzake minimumafstanden uitsluitend nieuwe concessiehouders, aangezien zij niet worden opgelegd aan de reeds gevestigde concessiehouders, maar enkel aan de nieuwe.


EU law does, however, allow the Member States, in certain circumstances and, in particular, for reasons of road safety, to apply their national provisions on the restriction, suspension, withdrawal or cancellation of driving licences in relation to any licence holder who is normally resident within their territory.

Op grond van het recht van de Unie kunnen de lidstaten evenwel in bepaalde omstandigheden, en met name om redenen die verband houden met de verkeersveiligheid, hun nationale bepalingen inzake beperking, schorsing, intrekking en nietigverklaring van het rijbewijs toepassen op iedere houder van een rijbewijs die zijn gewone verblijfplaats op hun grondgebied heeft.


Are Articles 43 EC and 49 EC to be interpreted as in principle precluding legislation of a Member State, such as Article 88 of the Testo unico delle leggi di pubblica sicurezza (Consolidated Law on public security; ‘the TULPS’), under which ‘a permit to organise betting may be granted exclusively to persons holding a licence or authorisation issued by a Ministry or another body to which the law reserves the right to organise and manage betting, and also to persons to whom that responsibility has been entrusted by the licence-holder or by the holder of ...[+++]

Moeten de artikelen 43 EG en 49 EG aldus worden uitgelegd dat zij zich in beginsel verzetten tegen een wettelijke regeling van een lidstaat als die van artikel 88 van de T.U.L.P.S., volgens welke „de vergunning voor de exploitatie van weddenschappen uitsluitend kan worden verleend aan personen die houder zijn van een concessie of van een vergunning die is verleend door het ministerie of een andere entiteit waaraan de bevoegdheid voor de organisatie en het beheer van weddenschappen krachtens de wet is voorbehouden, alsook aan personen die door de concessie- of vergunninghouder daarmee zijn belast op grond van die concessie of die vergunni ...[+++]


However, where a Member States has provided for a lower age limit than 21 pursuant to Article 9(3), the right to exercise of the privileges of the air traffic controller licence holder shall be limited to the territory of the Member State that has issued the licence until the holder reaches the age of 21.

Als een lidstaat echter een lagere leeftijdsgrens dan 21 heeft vastgesteld krachtens artikel 9, lid 3, mag de houder van de vergunning van luchtverkeersleider de aan die vergunning verbonden rechten alleen uitoefenen op het grondgebied van de lidstaat die de vergunning heeft afgegeven, zolang hij de leeftijd van 21 niet heeft bereikt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For the application of point (a) of the first subparagraph, operational units within air navigation service providers shall keep records of the hours effectively worked in the sectors, group of sectors or in the working positions for every licence holder working in the unit and shall provide that data to the competent authorities and to the licence holder on request.

Met het oog op de toepassing van lid 3, onder (a), houden de operationele eenheden van verleners van luchtvaartnavigatiediensten met betrekking tot iedere vergunninghouder in de eenheid bij hoeveel uren effectief zijn gewerkt in de sectoren, groepen van sectoren of werkstations, en verstrekken zij die gegevens op verzoek aan de bevoegde autoriteiten en de vergunninghouder.


The holder of an aircraft maintenance licence shall complete the relevant parts of EASA Form 19 and submit it with the holder's copy of the licence to the competent authority that issued the original aircraft maintenance licence, unless the holder works in a maintenance organisation approved in accordance with Annex II (Part-145) that has a procedure in its exposition whereby such organisation may submit the necessary documentation on behalf of the aircraft maintenance licence holder.

De houder van een onderhoudslicentie dient de relevante delen van het EASA-formulier 19 in te vullen en samen met het exemplaar van de houder voor te leggen aan de bevoegde autoriteit die de originele onderhoudslicentie uitgaf, tenzij de houder werkzaam is in een krachtens bijlage II (deel 145) erkende onderhoudsorganisatie die in haar handboek een procedure heeft opgenomen, waarbij deze organisatie de noodzakelijke documentatie mag voorleggen in naam van de houder van de onderhoudslicentie.


With a view to harmonising with the provisions of Regulation (EC) No 800/1999 the conditions under which a licence holder is allowed to export a product different from the one shown in section 16 of the export licence, licence holders should no longer be obliged to request for a change to be made before the completion of the export formalities.

Teneinde de voorwaarden waaronder een titularis van een certificaat wordt toegestaan een ander dan het in vak 16 van het uitvoercertificaat vermelde product uit te voeren, te harmoniseren met de bepalingen van Verordening (EG) nr. 800/1999, moeten titularissen niet langer worden verplicht een wijzigingsverzoek in te dienen voordat de uitvoerformaliteiten zijn volbracht.


Under Greek legislation, individual retail licence holders may be supplied with petroleum products only by holders of a marketing licence.

Volgens de Griekse wetgeving mogen individuele houders van detailhandelsvergunningen alleen door houders van een vergunning voor het in de handel brengen met aardolieproducten worden bevoorraad.


Today, more than 80 different driving licence models are circulating in the EU. Therefore, no enforcement is carried out and authorities have difficulties in determining and guaranteeing the rights of licence holders.

Vandaag zijn meer dan 80 verschillende rijbewijsmodellen in omloop in de EU. Er vindt dan ook geen handhaving plaats en de autoriteiten hebben moeite om de rechten van de rijbewijshouders te bepalen en waarborgen.


Each Member State may apply its national provisions in regard to the duration of validity of the licence, medical checks, fiscal provisions and may enter on the licence the matters essential for administrative purposes where the licence-holder takes up ordinary residence in a Member State other than that which issued the licence.

Iedere lidstaat kan zijn nationale bepalingen inzake de geldigheidsduur van het rijbewijs, medische keuringen en belastingen toepassen, en de voor het beheer ervan noodzakelijke vermeldingen op het rijbewijs aanbrengen wanneer de houder van een rijbewijs zijn gewone verblijfplaats verkrijgt in een andere lidstaat dan die waarin het rijbewijs is afgegeven.


w