3. Points out that urban transport services are covered by the subsidiarity principle; stresses, nevertheless, that European cooperation, coordination and f
unding would enable local authorities to meet the challenges they are facing in their efforts to achieve inclusive growth and better social cohesion; notes that urban areas suffer most from traffic congestion, emissions and noise pollution; believes, in this context, that local authorities can make a major contribution to combating climate change through intelligent local public transport systems and sustainable city district planning
, including bicycle ...[+++]paths; calls, in order to effectively address all these challenges, for the integrated management of urban, suburban and rural transport; 3. wijst erop dat stedelijke vervoersdiensten onder het subsidiariteitsbeginsel vallen; benadrukt evenwel dat Europese samenwerking, coördina
tie en financiering lokale overheden in staat zouden stellen de uitdagingen aan te gaan waarmee zij worden geconfronteerd bij hun inspanningen inclusieve groei en meer sociale cohesie te realiseren; merkt op dat stedelijke gebieden het meest te lijden hebben van filevorming, luchtvervuiling en geluidsoverlast; meent in dit verband dat lokale overheden een grote bijdrage kunnen leveren aan de bestrijding van de klimaatverandering door middel van intelligente lokale openbaarvervoerssystemen en duur
...[+++]zame wijkplanning, waaronder fietspaden; roept op tot geïntegreerd beheer van het vervoer in steden, in buitenwijken en voorsteden en op het platteland, zodat al deze uitdagingen effectief kunnen worden aangepakt;