Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Aid in the organisation of school events
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Attendance at school
Behavior problem at school
Class attendance
Demonstration school
Experimental school
HLG on Gender Mainstreaming
High Level Group on Gender Mainstreaming
Implement gender mainstreaming
Laboratory school
Lives in boarding school
Mainstream gender
Mainstream school
Mainstreaming
Observation school
Practice school
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
School absence
School attendance
Support gender equality
Support gender mainstreaming
Truancy

Vertaling van "Mainstream school " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


implement gender mainstreaming | support gender mainstreaming | mainstream gender | support gender equality

gelijke behandeling van man en vrouw ondersteunen | gendergelijkheid ondersteunen


integration of children and young people with disabilities into mainstream education | integration of children and young people with disabilities into ordinary systems of education | mainstreaming

integratie van kinderen en jongeren met een functiebeperking in het gewone onderwijs | integratie van kinderen en jongeren met een handicap in het gewone onderwijs


High Level Group on Gender Mainstreaming | HLG on Gender Mainstreaming

Groep op hoog niveau gendermainstreaming


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

experimentele school


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

helpen bij de organisatie van schoolevenementen


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Successful approaches in second chance institutions differ therefore considerably from mainstream schools by addressing the difficulties pupils had in mainstream schooling.

Geslaagde initiatieven in zogenaamde "tweede-kans-instellingen" verschillen daarom aanzienlijk van reguliere scholen omdat hiermee de moeilijkheden worden aangepakt die de leerlingen in het regulier onderwijs hebben ondervonden.


Re-entering mainstream schooling requires often a transition period between the previous failed school experience and a more successful new start.

De re-integratie in het reguliere onderwijs vergt dikwijls een overgangsperiode tussen de voorafgaande mislukte schoolervaring en een geslaagder nieuwe start.


3.16 While ‘second chance’ schools are important, there needs also to be closer collaboration between the general and vocational education and training sectors, and action to make mainstream schools more attractive.

3.16 ‘Tweede kans’-scholen zijn belangrijk, maar er is ook behoefte aan een nauwere samenwerking tussen het algemeen en beroepsonderwijs en de scholingssector, evenals aan maatregelen om reguliere scholen aantrekkelijker te maken.


At the same time, more efforts will be needed to tackle the issue of segregation in mainstream schools in several EU countries.

Extra inspanningen moeten worden geleverd om de segregatie in reguliere scholen in verschillende EU-landen tegen te gaan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For instance, the EU support to the education sector has contributed to (i) a more equitable access to education by enhancing the availability of remedial support; (ii) the inclusion of disabled children in mainstream schools with appropriate training and infrastructure; and (iii) increased community involvement.

Zo heeft EU-steun het onderwijs toegankelijker gemaakt door meer remediëring, aangepaste opleiding en infrastructuur voor leerlingen met een handicap, en een grotere betrokkenheid van de plaatselijke gemeenschap.


Research suggests that such children could be enrolled in mainstream schools if there was more investment in the development of their language skills and more sensitivity to cultural differences.

Uit onderzoek blijkt dat deze kinderen op gewone scholen zouden kunnen worden ingeschreven als meer werd geïnvesteerd in de ontwikkeling van hun talenkennis en er een beter bewustzijn van de cultuurverschillen was.


In particular, in order to increase primary school attainment, Member States should enhance enrolment in early childhood education and care, the training of teachers and mediators, and the inclusion of Roma pupils in mainstream schools.

Om te zorgen dat meer kinderen de basisschool afmaken, moeten de lidstaten werken aan de inschrijving van kinderen voor kinderopvang en kleuteronderwijs, de opleiding van onderwijzers en bemiddelaars en de integratie van Roma-scholieren in het reguliere onderwijs.


The report also highlights a wide variation between Member States as to how children with special needs are identified, as well as whether they are placed in mainstream or special schools.

Het rapport belicht ook de grote verschillen tussen de lidstaten in de wijze waarop kinderen met speciale behoeften worden aangeduid en in de keuze om hen op een gewone of een speciale school te plaatsen.


providing better support and personalised learning within mainstream schools for students with special needs.

het verlenen van betere ondersteuning en het zorgen voor leerbenaderingen op maat binnen reguliere scholen voor leerlingen met bijzondere behoeften.


Development of volunteer self-help groups to address local issues (drugs, home/school liaison, etc.), and to encourage the involvement of tenants in the management of their estate Manchester Manchester Social integration of City Council (UK) disaffected young people via their interests in arcades and computer games in urban communities where there are three generations of unemployed Norfolk Adult Norfolk Family basic skills programme Education (UK) (communication, first aid, Service budgeting, helping children with their learning, etc.) for adults with serious literacy difficulties Safe Start London Help to homeless people newly Foundati ...[+++]

Ontwikkeling van vrijwillige zelfhulp groepen die lokale problemen aanpakken (drugs, contacten tussen thuis en school, enz.), en huurders te betrekken bij het beheer van hun woonomgeving Manchester City Manchester Sociale integratie van vervreemde Council (UK) jongeren via hun voorkeur voor winkelgalerijen en computerspelen, in stedelijke samenlevingen met drie generaties werklozen Norfolk Adult Norfolk programma huishoudelijke Education basisvaardigheden (communicatie, eerste Service (Dienst hulp, budgetteren, kinderen helpen met volwassenen- huiswerk, enz.) voor volwassenen met onderwijs) grote analfabetisme-problemen Safe Start Londen ...[+++]


w