Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conduct rail yard resource management activities
Conduct railway services management
Coordinate rail services
Locomotive
Manage rail construction projects
Manage rail services
Manage rail yard resources
Manage railway construction projects
Manage railway services
Manage railway yard resources
Manage resources of railway yard
Oversee railway building projects
Project manage railway construction initiatives
Rail connection
Rail network
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway Safety Directive
Railway carriage
Railway equipment
Railway line
Railway track
Railways
Train
Trains
Tram
Transport by railway
Vehicle on rails

Traduction de «Managing railway » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manage rail construction projects | oversee railway building projects | manage railway construction projects | project manage railway construction initiatives

spoorbouwprojecten beheren


conduct rail yard resource management activities | manage resources of railway yard | manage rail yard resources | manage railway yard resources

middelen voor spoorwerven beheren | middelen voor emplacementen beheren | middelen voor opstelterreinen beheren


manage rail services | manage railway services | conduct railway services management | coordinate rail services

spoorwegdiensten coördineren


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall from railway train or railway vehicle

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond door val uit trein of spoorwegvoertuig


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall in railway train or railway vehicle

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond door val in trein of spoorwegvoertuig


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

vervoer per spoor [ railvervoer | spoorwegverbinding | spoorwegverkeer | transport per spoor ]


Occupant of railway train or railway vehicle injured in other specified railway accidents

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond bij overige gespecificeerde spoorwegongevallen


Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways and amending Council Directive 95/18/EC on the licensing of railwayundertakings and Directive 2001/14/EC on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety certificate | Railway Safety Directive

Richtlijn 2004/49/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake de veiligheid op de communautaire spoorwegen en tot wijziging van Richtlijn 95/18/EG van de Raad betreffende de verlening van vergunningen aan spoorwegondernemingen, en van Richtlijn 2001/14/EG van de Raad inzake de toewijzing van spoorweginfrastructuurcapaciteit en de heffing van rechten voor het gebruik van spoorweginfrastructuur alsmede inzake veiligheidscertificering | spoorwegveiligheidsrichtlijn


rail network [ railway line | railway track ]

spoorwegnet [ spoorlijn | spoorweg ]


vehicle on rails [ locomotive | railway carriage | railway equipment | train | tram | Trains(ECLAS) ]

voertuig op rails [ locomotief | spoorwegmaterieel | tram | trein | wagon ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The EU rules develop a common approach to railway safety, establishing safety requirements, including safe management of infrastructure and traffic operation, roles and responsibilities of railway undertakings and infrastructure managers and their interaction, common safety regulatory framework, regulation, management, supervision of safety and independent investigation of accidents.

De EU-regels zijn gericht op een gemeenschappelijke benadering van de veiligheid van het spoorverkeer door middel van veiligheidseisen voor het spoorwegsysteem, onder meer inzake veilig beheer van de infrastructuur en het verkeer, taken en verantwoordelijkheden van en interactie tussen spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders, een gemeenschappelijk regelgevingskader voor veiligheid, veiligheidsregelgeving, -beheer en -toezicht en onafhankelijk onderzoek naar ongevallen.


The safety management system is a recognised tool for preventing accidents. Member States, the European Railway Agency ('the Agency') and railway undertakings are responsible for taking immediate corrective action to prevent re-occurrence of accidents.

Het veiligheidsbeheersysteem is een erkend instrument om ongevallen te voorkomen De lidstaten, het Europees Spoorwegbureau („het Bureau”) en de spoorwegondernemingen dienen onmiddellijk corrigerende maatregelen te nemen om herhaling van ongevallen te vermijden.


Proposals, in the 4th railway package to reinforce infrastructure managers would strengthen the management of the railway network and improve reliability.

De voorstellen van het vierde spoorwegpakket ter versterking van de infrastructuurbeheerders zullen ook het beheer van het spoorwegnet ten goede komen en de betrouwbaarheid verbeteren.


The revenues of the infrastructure manager shall in no way be used by a railway undertaking or a body or firm controlling a railway undertaking as this may strengthen its market position or enable it to gain economic advantages over other railway undertakings. This paragraph shall not prevent, under the supervision of the regulatory body as referred to in Article 55, reimbursement, including interest payment under market conditions, of the capital employed made available by the body or firm controlling the railway undertaking to the infrastructure manager .

De inkomsten van de infrastructuurbeheerder mogen onder geen enkele voorwaarde worden gebruikt door een spoorwegonderneming of een instantie of een bedrijf dat een meerderheidsbelang in een spoorwegonderneming heeft, aangezien dit zijn marktpositie kan versterken of hem in staat kan stellen economische voordelen te realiseren ten opzichte van andere spoorwegondernemingen Dit artikel verhindert niet, onder toezicht uitgeoefend door de in artikel 55 bedoelde toezichthoudende instantie, dat het door de instantie of bedrijf met een meerderheidsbelang in de spoorwegonderneming ter beschikking gestelde kapitaal aan de infrastructuurbeheerder w ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The revenues of the infrastructure manager shall in no way be used by a railway undertaking or a body or firm controlling a railway undertaking as this may strengthen its market position or enable it to gain economic advantages over other railway undertakings. This provision shall not prevent, under the supervision of the regulatory body as referred to in Article 55, reimbursement, including interest payment under market conditions, of the capital employed made available by the body or firm controlling the railway undertaking to the infrastructure manager.

De inkomsten van de infrastructuurbeheerder mogen onder geen enkele voorwaarde worden gebruikt door een spoorwegonderneming of een instantie of een bedrijf dat een meerderheidsbelang in een spoorwegonderneminge heeft, aangezien dit zijn marktpositie kan versterken of hem in staat kan stellen economische voordelen te realiseren ten opzichte van andere spoorwegondernemingen De bepaling verhindert niet, en hierop wordt toezicht uitgeoefend door de in artikel 55 bedoelde toezichthoudende instantie, dat het door de instantie of bedrijf met een meerderheidsbelang in de spoorwegonderneming ter beschikking gestelde kapitaal aan de infrastructuur ...[+++]


Lack of independence of the infrastructure manager in relation to railway operators; Insufficient implementation of the rules of the Directive on track access charging, such as the absence of a performance regime to improve the performance of the railway network and the lack of incentives of the Infrastructure Manager to reduce costs and charges; Failure to set up an independent Regulatory Body with strong powers to remedy competition problems in the railway sector.

onvoldoende onafhankelijkheid van de infrastructuurbeheerder ten opzichte van de spoorwegexploitanten; ontoereikende toepassing van de voorschriften van de richtlijn inzake de heffing van infrastructuurrechten, zoals het ontbreken van een prestatieregeling om de prestaties van het spoorwegnetwerk te verbeteren en het gebrek aan stimulansen voor de infrastructuurbeheerder om kosten en lasten te drukken; ontbreken van een onafhankelijke regelgevende instantie met sterke bevoegdheden om concurrentieproblemen in de spoorwegsector op te lossen.


The railway undertaking shall have the right to claim back from the infrastructure manager the compensation the railway undertaking has paid to the passengers. This liability of the infrastructure manager shall be without prejudice to the application of the performance scheme laid down in Article 11 of Directive 2001/14/EC of the European Parliament and of the Council.

Deze aansprakelijkheid van de infrastructuurbeheerder doet geen afbreuk aan de toepassing van de in artikel 11 van Richtlijn 2001/14/EG van het Europees Parlement en de Raad neergelegde prestatieregeling.


4. The railway undertaking or point of sale receiving a complaint submitted under paragraph 2 shall respond to the complainant in the same language as the complaint, on behalf of all parties involved in the provision of the international service. This may include responding on behalf of a substitute or a successive railway undertaking, a station manager of the station, a tour operator and/or an infrastructure manager.

4. De spoorwegonderneming of het verkooppunt die een krachtens lid 2 ingediende klacht ontvangen antwoorden de klager in dezelfde taal als de klacht namens alle partijen die betrokken zijn bij het verlenen van de internationale dienst, met name een ondervervoerder of opvolgende spoorwegonderneming, een stationsbeheerder, een touroperator en/of een infrastructuurbeheerder.


It is recalled that on 2 April 1998, the Commission submitted to the Council a Communication that takes stock of the transposition of the obligations imposed by the Directive 91/440/EEC in each Member State, such as management independence of railway undertakings, separation of infrastructure management and transport operations, reduction of debt and improvement of finances as well as establishment of access rights to railway infrastructure, limited to international groupings of railway undertakings and undertakings providing internat ...[+++]

Zoals bekend heeft de Commissie op 2 april 1998 aan de Raad een mededeling voorgelegd waarin de balans wordt opgemaakt van de omzetting in de afzonderlijke lidstaten van de in Richtlijn 91/440/EEG vervatte verplichtingen, zoals de bestuurlijke zelfstandigheid van de spoorwegondernemingen, de scheiding van infrastructuurbeheer en exploitatie van de vervoersactiviteiten, vermindering van de schuldenlast en sanering van de financiën en toegangsrechten tot de spoorweginfrastructuur, die zich beperken tot de internationale samenwerkingsverbanden van spoorwegondernemingen en tot ondernemingen die internationaal gecombineerde vervoerdiensten le ...[+++]


It is recalled that on 2 April 1998, the Commission submitted to the Council a Communication that takes stock of the transposition of the obligations imposed by the above mentioned Directive in each Member State, such as management independence of railway undertakings, separation of infrastructure management and transport operations, reduction of debt and improvement of finances as well as establishment of access rights to railway infrastructure, limited to international groupings of railway undertakings and undertakings providing int ...[+++]

Zoals bekend heeft de Commissie op 2 april 1998 aan de Raad een mededeling voorgelegd waarin de balans wordt opgemaakt van de omzetting in de afzonderlijke lidstaten van de in de bovengenoemde richtlijn vervatte verplichtingen, zoals de bestuurlijke zelfstandigheid van de spoorwegondernemingen, de scheiding van infrastructuurbeheer en exploitatie van de vervoersactiviteiten, vermindering van de schuldenlast en sanering van de financiën en toegangsrechten tot de spoorweginfrastructuur, die zich beperken tot de internationale samenwerkingsverbanden van spoorwegondernemingen en tot ondernemingen die internationaal gecombineerde vervoerdiens ...[+++]


w