Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
HRC
Human Rights Council
Joint Defence Council
Joint Military Council
MSC
Military Staff Committee
NMR
National Military Council
UN Commission on Human Rights
UN Human Rights Commission
UN Human Rights Council
UN Security Council
UN Trusteeship Council
UNCHR
UNMSC
United Nations Commission on Human Rights
United Nations Human Rights Commission
United Nations Human Rights Council
United Nations Military Staff Committee
United Nations Security Council
United Nations Trusteeship Council

Vertaling van "National Military Council " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
National Military Council | NMR [Abbr.]

Nationale Militaire Raad | NMR [Abbr.]


Joint Defence Council | Joint Military Council

gemeenschappelijke defensieraad


Military Staff Committee | United Nations Military Staff Committee | MSC [Abbr.] | UNMSC [Abbr.]

Generale Staf-Comité | UNMSC [Abbr.]


UN Trusteeship Council [ United Nations Trusteeship Council ]

VN-Trustschapsraad [ Voogdijraad VN ]


UN Security Council [ United Nations Security Council ]

Veiligheidsraad VN


UN Human Rights Council [ HRC | Human Rights Council | UNCHR | UN Commission on Human Rights | UN Human Rights Commission | United Nations Commission on Human Rights | United Nations Human Rights Commission | United Nations Human Rights Council ]

Mensenrechtenraad van de VN [ Commissie Rechten van de Mens | Commissie voor de rechten van de mens van de Verenigde Naties | HRC | Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties | Mensenrechtencommissie van de VN | Mensenrechtenraad | Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Decision 2012/371/CFSP amends the scope of Decision 2010/656/CFSP in the light of United Nations Security Council Resolution 2045 (2012) and removes the restrictions on the supply of technical and financial assistance related to military activities.

Bij Besluit 2012/371/GBVB van 10 juli 2012 wordt het toepassingsgebied van Besluit 2010/656/GBVB gewijzigd in het licht van Resolutie 2045 (2012) van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties, door opheffing van de beperkingen op het leveren van technische en financiële bijstand in verband met militaire activiteiten.


26. Reiterates the need for compliance with United Nations Security Council Resolution 1325, which requires a gender-balanced staffing and training approach to all missions and a gender focus on all actions undertaken; stresses that an adequate number of women in civilian or military missions is a crucial condition for the success of those missions, be it in peacekeeping or disaster relief operations, as well as in diplomatic mediation, as a way to ensure that women's needs, rights and interests are properly addressed and to ensure w ...[+++]

26. herhaalt de noodzaak van uitvoering van resolutie 1325 van de VN-Veiligheidsraad, waarin staat dat bij de personeelsinzet en opleidingsinspanningen voor alle missies, alsook bij alle acties in het algemeen voor genderevenwicht moet worden gezorgd; beklemtoont dat een adequaat aantal vrouwen in civiele en militaire missies, zowel bij vredesopbouw en rampenrespons, als bij diplomatieke bemiddeling, een fundamentele voorwaarde is voor het succes van die missies als een manier om te waarborgen dat in voldoende mate met de behoeften, rechten en belangen van vrouwen rekening wordt gehouden en dat vrouwen bij de acties en doelstellingen er ...[+++]


26. Reiterates the need for compliance with United Nations Security Council Resolution 1325, which requires a gender-balanced staffing and training approach to all missions and a gender focus on all actions undertaken; stresses that an adequate number of women in civilian or military missions is a crucial condition for the success of those missions, be it in peacekeeping or disaster relief operations, as well as in diplomatic mediation, as a way to ensure that women’s needs, rights and interests are properly addressed and to ensure w ...[+++]

26. herhaalt de noodzaak van uitvoering van resolutie 1325 van de VN-Veiligheidsraad, waarin staat dat bij de personeelsinzet en opleidingsinspanningen voor alle missies, alsook bij alle acties in het algemeen voor genderevenwicht moet worden gezorgd; beklemtoont dat een adequaat aantal vrouwen in civiele en militaire missies, zowel bij vredesopbouw en rampenrespons, als bij diplomatieke bemiddeling, een fundamentele voorwaarde is voor het succes van die missies als een manier om te waarborgen dat in voldoende mate met de behoeften, rechten en belangen van vrouwen rekening wordt gehouden en dat vrouwen bij de acties en doelstellingen er ...[+++]


1. The European Union (EU) shall conduct a military operation in support of Resolutions 1814 (2008), 1816 (2008), 1838 (2008), 1846 (2008) and 1851 (2008) of the United Nations Security Council (UNSC), in a manner consistent with action permitted with respect to piracy under Article 100 et seq. of the United Nations Convention on the Law of the Sea signed in Montego Bay on 10 December 1982 (hereinafter referred to as “the United Nations Convention on the Law of the Sea”) and by means, in particular, of commitments ...[+++]

1. De Europese Unie voert een militaire operatie uit ter ondersteuning van de Resoluties 1814 (2008), 1816 (2008), 1838 (2008), 1846 (2008) en 1851 (2008) van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (VNVR), overeenkomstig de in geval van piraterij geoorloofde acties uit hoofde van de artikelen 100 e.v. van het VN-Zeerechtverdrag, ondertekend te Montego Bay op 10 december 1982, zulks met name via verbintenissen met derde staten („Atalanta”), teneinde bij te dragen tot:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The unanimous approval of United Nations Security Council Resolution 1778 (07) on 25 September made it possible to create a multidimensional United Nations presence in eastern Chad and north-eastern Central African Republic, including an EU military operation. On 15 October 2007 the Council approved a common action relating to the European Union military operation in the Republic of Chad and in the Central African Republic, under the name EUFOR Chad/CAF.

De eenparige goedkeuring van Resolutie 1778 (07) van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties op 25 september heeft een multidimensionale aanwezigheid van de Verenigde Naties in het oosten van Tsjaad en het noordoosten van de Centraal-Afrikaanse Republiek mogelijk gemaakt, met inbegrip van een militarire operatie van de EU. Op 15 oktober 2007 heeft de Raad met betrekking tot de militaire operatie van de Europese Unie in de Republiek Tsjaad en de Centraal-Afrikaanse Republiek een gemeenschappelijke actie EUFOR Tsjaad/CAF goedgekeurd.


United Nations Security Council Resolution 1551 (2004), adopted on 9 July 2004, welcomed the European Union's intention to launch an EU mission to Bosnia and Herzegovina, including a military component, from December 2004, under the terms set out in the letter of 29 June 2004 from the Minister of Foreign Affairs of Ireland and President of the Council of the European Union to the Presidency of the Security Council.

In de op 9 juli 2004 aangenomen Resolutie 1551 (2004) van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties wordt het voornemen van de Europese Unie om vanaf december 2004 een EU-missie in BiH van start te laten gaan, zulks onder de voorwaarden die zijn vermeld in de brief van 29 juni 2004 van de Minister van Buitenlandse Zaken van Ierland en voorzitter van de Raad van de Europese Unie, aan de voorzitter van de Veiligheidsraad, met instemming begroet.


4. Regrets that the military continue to exert a strong influence within politics and government in Pakistan, and is most concerned that the LFO-sanctioned establishment of a National Security Council which, according to the 2003 US State Department Annual Report on Human Rights, will 'legitimise the role of the military in politics', goes totally against the spirit of the roadmap for the restoration of democracy, which was supposed to transfer power from a military rule to a civilian administration;

4. betreurt dat het leger binnen de politiek en de regering in Pakistan grote invloed blijft uitoefenen, en maakt zich grote zorgen over het feit dat de door de LFO gesanctioneerde instelling van een Nationale Veiligheidsraad, die volgens het jaarverslag van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van de VS over de mensenrechten in 2003, de rol van het leger in de politiek zal legitimeren, volledig indruist tegen de geest van de routekaart voor het herstel van de democratie, op grond waarvan de macht zou worden overgedragen van het leger naar een burgerregering;


4. Regrets that the military continue to exert a strong influence within politics and government in Pakistan, and is most concerned that the LFO-sanctioned establishment of a National Security Council which, according to the 2003 US State Department Annual report on Human Rights, will 'legitimise the role of the military in politics', goes totally against the spirit of the roadmap for the restoration of democracy, which was supposed to transfer power from a military rule to a civilian administration;

4. betreurt dat het leger binnen de politiek en de regering in Pakistan grote invloed blijft uitoefenen, en maakt zich grote zorgen over het feit dat de door de LFO gesanctioneerde instelling van een Nationale Veiligheidsraad, die volgens het jaarverslag van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van de VS over de mensenrechten in 2003, de rol van het leger in de politiek zal legitimeren, volledig indruist tegen de geest van de routekaart voor het herstel van de democratie, op grond waarvan de macht zou worden overgedragen van het leger naar een burgerregering;


(1) Seconded national experts (hereinafter referred to as SNEs) and seconded national military staff (hereinafter referred to as seconded military staff) should enable the General Secretariat of the Council (hereinafter referred to as the GSC) to benefit from the high level of their knowledge and professional experience, in particular in areas where such expertise is not readily available.

(1) Door gedetacheerde nationale deskundigen ("GND's") en gedetacheerde nationale militairen ("nationale militairen") in te schakelen zou het secretariaat-generaal van de Raad ("SGR") een beroep kunnen doen op hun kennis en ervaring van hoog niveau, met name op gebieden waar een dergelijke deskundigheid niet onmiddellijk beschikbaar is.


- Council Decision 2001/496/CFSP of 25 June 2001 on the rules applicable to national military staff on secondment to the General Secretariat of the Council in order to form the European Union military staff(3).

- Besluit 2001/496/GBVB van de Raad van 25 juni 2001 tot vaststelling van de regeling die van toepassing is op de nationale militairen die bij het secretariaat-generaal van de Raad worden gedetacheerd als leden van de Militaire Staf van de Europese Unie(3).


w