Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Domestic law
Internal law
International human right rules
International human rights law
International human rights legislation
Legislation of the Member States
Multi national human rights legislation
National fiscal law
National fiscal legislation
National implementing legislation
National law
National legal system
National legislation
National maritime legislation
National pollution legislation
National regulations
Pollution legislation
Purpose of pollution regulation
Scope of pollution regulation

Vertaling van "National maritime legislation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
national maritime legislation

nationaal recht betreffende de scheepvaart | nationale wettelijke bepalingen betreffende de scheepvaart | scheepvaartwetten


purpose of pollution regulation | scope of pollution regulation | national pollution legislation | pollution legislation

wetgeving inzake verontreiniging | wetgeving inzake vervuiling


national fiscal law | national fiscal legislation

nationale belastingwetgeving


national implementing legislation

nationale invoeringswetgeving


national law [ domestic law | internal law | legislation of the Member States | national legal system | national legislation | national regulations ]

nationaal recht [ binnenlands recht | nationale rechtsorde | nationale voorschriften | nationale wetgeving | wetgeving van de lidstaten ]


international human rights legislation | multi national human rights legislation | international human right rules | international human rights law

internationale wetgeving inzake mensenrechten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the management needs to enable aquaculture farms to comply with Union and national environmental legislation, as well as with maritime spatial planning requirements.

de behoeften van de aquacultuurbedrijven op het gebied van het beheer dat vereist is om aan de Unie- en nationale milieuwetgeving en aan de voorschriften inzake maritieme ruimtelijke ordening te voldoen.


(a)the management needs to enable aquaculture farms to comply with Union and national environmental legislation, as well as with maritime spatial planning requirements.

a)de behoeften van de aquacultuurbedrijven op het gebied van het beheer dat vereist is om aan de Unie- en nationale milieuwetgeving en aan de voorschriften inzake maritieme ruimtelijke ordening te voldoen.


(a)the management needs to enable aquaculture farms to comply with Union and national environmental legislation, as well as with maritime spatial planning requirements.

a)de behoeften van de aquacultuurbedrijven op het gebied van het beheer dat vereist is om aan de Unie- en nationale milieuwetgeving en aan de voorschriften inzake maritieme ruimtelijke ordening te voldoen.


In this context, one of the key aims of the Integrated Maritime Policy is that of integrating maritime surveillance by promoting information exchanges and enhancing cooperation between national authorities responsible for monitoring and surveillance at sea[17], without affecting their missions and competencies as established by EU and national legislation.

Een van de hoofddoelstellingen van het geïntegreerde maritieme beleid op dit vlak bestaat erin het maritieme toezicht te integreren door informatie-uitwisseling en versterkte samenwerking tussen nationale instanties die bevoegd zijn voor monitoring en toezicht op zee, te bevorderen[17] zonder daarbij te raken aan hun taakomschrijving en bevoegdheid als vastgesteld in de communautaire en nationale wetgeving.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the management needs to enable aquaculture farms to comply with Union and national environmental legislation, as well as with maritime spatial planning requirements;

de behoeften van de aquacultuurbedrijven op het gebied van het beheer dat vereist is om aan de Unie- en nationale milieuwetgeving en aan de voorschriften inzake maritieme ruimtelijke ordening te voldoen;


36. Considers that the implementation of strategies, plans and programmes, as well as specific national legislation, may provide a political and institutional framework which is more favourable to the development of the blue economy in the various Member States; stresses that these strategies, plans and programmes, together with specific national legislation, should contribute to harmonious and sustainable interaction between human activities and the marine and coastal environment; stresses the importance of ...[+++]

36. is van mening dat de tenuitvoerlegging van strategieën, plannen en programma's en van specifieke nationale wetgeving een beleids- en institutioneel kader kan helpen tot stand brengen dat de ontwikkeling van de blauwe economie in de verschillende lidstaten bevordert; wijst erop dat die strategieën, plannen en programma's en specifieke nationale wetgeving moeten bijdragen tot een harmonieuze, duurzame wisselwerking tussen de menselijke activiteiten en het mariene en het kustmilieu; onderstreept het belang van maritieme ruimtelijke ordenin ...[+++]


8. A possible framework for national legislation to give effect to the provisions of relevant IMO instruments can be found in "Guidelines for Maritime Legislation", a United Nations publication .

8. In de "Richtsnoeren voor maritieme wetgeving", een publicatie van de Verenigde Naties , wordt een kader voorgesteld voor het opstellen van nationale wetgeving ter uitvoering van de bepalingen van de relevante IMO-instrumenten.


8. A possible framework for national legislation to give effect to the provisions of relevant IMO instruments can be found in "Guidelines for Maritime Legislation", a United Nations publication .

8. In de "Richtsnoeren voor maritieme wetgeving", een publicatie van de Verenigde Naties , wordt een kader voorgesteld voor het opstellen van nationale wetgeving ter uitvoering van de bepalingen van de relevante IMO-instrumenten.


With regard to international maritime transport, including intermodal operations involving a sea leg, nationals of the Member States or of the Republic of Tajikistan established outside the Community or the Republic of Tajikistan respectively, and shipping companies established outside the Community or the Republic of Tajikistan and controlled by nationals of a Member State or nationals of the Republic of Tajikistan respectively, shall also be beneficiaries of the provisions of this Chapter and Chapter III if their vessels are registe ...[+++]

Wat het internationale vervoer over zee betreft, met inbegrip van het intermodale vervoer dat ten dele over zee plaatsvindt, zijn de bepalingen van dit hoofdstuk en van hoofdstuk III eveneens van toepassing op onderdanen van de lidstaten of van de Republiek Tadzjikistan die buiten het grondgebied van, respectievelijk, de Gemeenschap of de Republiek Tadzjikistan gevestigd zijn en op buiten de Gemeenschap of de Republiek Tadzjikistan gevestigde scheepvaartmaatschappijen waarin onderdanen van respectievelijk een lidstaat of de Republiek Tadzjikistan daadwerkelijk zeggenschap hebben, indien de vaartuigen van deze scheepvaartmaatschappijen in respectievelijk die ...[+++]


The second thrust of the report involves a very similar argument, since it is about coordinating Community instruments in the area of maritime safety, in short integrating all the legislation that has been adopted piecemeal, in particular the packages known as Erika I and Erika II. Finally, the third thrust seeks to increase cooperation between national maritime authorities.

De tweede hoofdlijn van het verslag gaat uit van een soortgelijke argumentatie. Het gaat er namelijk om dat er samenhang tussen de Gemeenschapswetgeving op het gebied van de maritieme veiligheid wordt bewerkstelligd. Dit houdt kort gezegd in dat alle wetgeving die in de loop der tijd is goedgekeurd, zal worden opgenomen, met name de pakketten Erika I en Erika II. De derde hoofdlijn is het streven om de samenwerking tussen de nationale maritieme instanties te versterken.


w