Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Comply with traffic codes
Conduct emergency stopping practice
End stop setting
End stops adjusting
End stops setting
Execute emergency stopping practice
Follow traffic regulations
Highway code
Light signalling
Lighted road sign
Non-stop flight
Non-traffic stop
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Perform emergency stopping practice
Practice emergency stops
Road signs and signals
Set end stops
Stop for non-traffic purposes
Stop-and-go traffic
Stopping of traffic
Technical landing
Technical stop
Town traffic
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic law
Traffic signs
Urban traffic

Vertaling van "Non-traffic stop " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
non-traffic stop | stop for non-traffic purposes | technical landing | technical stop

landing, anders dan voor verkeersdoeleinden






conduct emergency stopping practice | execute emergency stopping practice | perform emergency stopping practice | practice emergency stops

noodstoppen oefenen


end stops adjusting | end stops setting | end stop setting | set end stops

aanslagnokken bevestigen | aanslagnokken vastleggen


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

bebakening [ lichtsignalering | verkeersbord | verkeerstekens | wegbebakening ]


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

verkeersregels volgen


highway code [ Traffic law(STW) ]

verkeersregels [ wegcode ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘failing to stop at a red traffic light’ means driving through a red traffic light or any other relevant stop signal, as defined in the law of the Member State of the offence;

f) „niet stoppen voor een rood licht”: door een rood verkeerslicht rijden of elk ander relevant stopteken als gedefinieerd in het recht van de lidstaat van de overtreding;


The directive sets up a procedure for the exchange of information between Member States in relation to eight road traffic offences (speeding, non-use of a seat-belt, failing to stop at a red traffic light, drink-driving, driving under the influence of drugs, failing to wear a crash helmet, use of a forbidden lane and illegally using a mobile telephone).

De richtlijn voert een procedure in die de lidstaten moeten volgen bij het uitwisselen van informatie over acht verkeersovertredingen (rijden met een te hoge snelheid, het niet dragen van een veiligheidsgordel, niet stoppen voor een rood licht, rijden onder invloed van drank, rijden onder invloed van drugs, het niet dragen van een veiligheidshelm, het gebruiken van een verboden rijstrook en het illegaal gebruiken van een mobiele telefoon tijdens het rijden).


The steady growth of ATM (air traffic management) costs has been stopped - but the expected cost reductions have not yet been achieved.

De aanhoudende groei van de kosten van luchtverkeersdiensten (Air Traffic Management, ATM) is gestopt, maar van de verwachte kostendaling is nog geen sprake.


Failing to stop at traffic lights

Niet stoppen voor een rood stoplicht


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Failing to stop at traffic lights

2. Niet stoppen voor een rood stoplicht


The transport services to be provided by DSB are defined in a traffic plan (number and spacing of trains), a stop plan (servicing of stops) and a line plan (requirements in terms of rail connections).

De door DSB te verrichten vervoersdiensten zijn vastgelegd in een verkeersplan (aantal en afstand van de treinen), een stopplaatsenplan (het aandoen van stations) en een lijnenplan (vereiste aansluitingen).


in 2002, DSB decided to stop operating the route under the ‘free traffic’ scheme and a negotiated contract was concluded between the Ministry of Transport and DSB, for the operation of the route as ‘public traffic’ from 2002 to 31 December 2004 inclusive.

in 2002 besloot DSB te stoppen met de exploitatie van de lijn in „vrij verkeer” en werd een contract gesloten tussen het ministerie van Vervoer en DSB voor de exploitatie van de lijn in „openbare dienst” vanaf 2002 tot en met 31 december 2004.


Since 1990, the number of seats available on scheduled non-stop flights between the EU and China has increased from 250,000 to nearly 3 million in 2003 (+1150%).[2] The growth in available seats on scheduled non-stop flights to Japan, which is still the EU’s largest air traffic market in Asia, “only” grew by 378% over the same period.

Sinds 1990 is het aantal beschikbare stoelen op geregelde non-stop vluchten tussen de EU en China toegenomen van 250.000 tot bijna 3 miljoen in 2003 (+1150%).[2] Het aantal beschikbare stoelen op geregelde non-stop vluchten naar Japan, dat nog steeds de grootste luchtverkeersmarkt van de EU in Azië is, steeg in dezelfde periode “slechts” met 378%.


Such a system is of particular value in relation to road traffic offences detected by automated devices where the identity of the offender cannot immediately be established, such as speeding or failing to stop at a red traffic light.

Een dergelijk systeem is met name nuttig wanneer een verkeersovertreding, zoals te snel rijden of door het rode licht rijden, met een camera is geregistreerd en de identiteit van de overtreder niet onmiddellijk kan worden vastgesteld.


Timetable of work Start : 1 January 1993 Completion : 31 December 1994. Findings of the economic analysis The analysis was based on the assumption that there has been no decline in current traffic flows (with reference to peak traffic times throughout the year) and that there will be none in the future (in view of the expected increase in the number of vehicles and hours of stop-go traffic).

Tijdschema Aanvang van de werkzaamheden : 1.1.1993 Beëindiging van de werkzaamheden : 31.12.1994 Resultaten van de economische analyse Bij de analyse is men er van uitgegaan dat het verkeer op deze weg thans niet wordt vertraagd (uitgaande van de piekuren over het gehele jaar) en dit, in de toekomst ook niet zal gebeuren (uitgaande van de verwachte toename van het verkeer en het aantal uren verkeersopstopping).


w