Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Costs of labour
Expenditures on wages
Health and safety inspector
Indirect labour costs
Inspector of health and safety
Labour cost
Labour costs
Labour inspector
Non-wage labour costs
Payroll cost
Wage cost
Wage inspector

Traduction de «Non-wage labour costs » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Non-wage labour costs

Bijkomende loonkosten | Indirecte arbeidskosten


indirect labour costs | non-wage labour costs

indirecte arbeidskosten


costs of labour | expenditures on wages | labour costs

loonkosten


wage cost [ labour cost | payroll cost ]

loonkosten [ kosten voor arbeidskrachten | loononkosten ]


inspector of health and safety | wage inspector | health and safety inspector | labour inspector

inspecteur arbeidsinspectie | arbeidsinspecteur | arbo-inspecteur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by encouraging the right framework for wage-bargaining systems, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at sectoral and regional level; and monitoring and, where appropriate, reviewing the structure and level of non-wage labour costs and their impact on employment, especially for the low-paid and those entering for the first time the labour market (Integrated guideline No 21).

Erop toezien dat lonen en andere arbeidskosten zich ontwikkelen op een wijze die bevorderlijk is voor de werkgelegenheid door het juiste kader voor loononderhandelingen te scheppen zonder afbreuk te doen aan de rol van de sociale partners, zodat de verschillen in productiviteit en de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op sectoraal en regionaal niveau weerspiegeld worden; de structuur en het niveau van niet-loonkosten en hun effect op de werkgelegenheid te evalueren en, waar nodig, te herzien, in het bijzonder voor de laagbetaalde werknemers en voor nieuwkomers op de arbeidsmarkt (Richtsnoer nr. 21).


Emphasis has been put on the need to reduce the fiscal pressure on labour and non-wage labour costs, in particular on relatively unskilled and low-paid labour.

Nadruk wordt gelegd op de noodzaak de belastingdruk op arbeid en de indirecte arbeidskosten te verlagen, met name voor relatief ongeschoolde en laagbetaalde arbeid.


Curbing the extent of employment in the black economy is seen to lead to an increase in social rights and help prevent disincentives and distortions in the labour market; it also would limit non-wage labour costs for the whole labour force.

Beteugeling van de omvang van de werkgelegenheid in de zwarte economie leidt tot een versterking van de sociale rechten en draagt bij aan het voorkomen van belemmeringen en verstoringen op de arbeidsmarkt; het zou ook voor de gehele beroepsbevolking de indirecte arbeidskosten verminderen.


Efforts to reduce non-wage labour costs and to review the tax wedge may also be needed to facilitate job creation, especially for low-wage employment.

Ook kan het nodig zijn om de niet-loonkosten te beperken en de belastingdruk te herzien, teneinde gemakkelijker arbeidsplaatsen te scheppen, in het bijzonder arbeidsplaatsen met lage lonen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by sustaining and encouraging the right framework for wage-bargaining systems, particularly collective bargaining, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at national, sectoral and regional level, respecting the autonomy of social partners; and monitoring and, where appropriate, reviewing, in collaboration with social agents, the structure and level of non-wage labour costs, especially social security contributions, supervising their impact on employment, especially for the low-skilled, young ...[+++]

Erop toezien dat lonen en andere arbeidskosten zich ontwikkelen op een wijze die bevorderlijk is voor de werkgelegenheid door het juiste kader voor loononderhandelingen, met name collectieve onderhandelingen, te scheppen en te ondersteunen, zonder afbreuk te doen aan de rol van de sociale partners, zodat de verschillen in productiviteit en de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op nationaal, sectoraal en regionaal niveau weerspiegeld worden, met eerbiediging van de autonomie van de sociale partners; in overleg met de sociale partners de structuur en het niveau van niet-loonkosten, met name de bijdragen aan de socialezekerheidsstelsels, te evalu ...[+++]


Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by sustaining and encouraging the right framework for wage-bargaining systems, particularly collective bargaining, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at national, sectoral and regional level, respecting the autonomy of social partners , monitoring and, where appropriate, reviewing, in collaboration with social agents, the structure and level of non-wage labour costs, especially social security contributions, supervising their impact on employment, especially for the low-skilled, young peo ...[+++]

Erop toezien dat lonen en andere arbeidskosten zich ontwikkelen op een wijze die bevorderlijk is voor de werkgelegenheid door het juiste kader voor loononderhandelingen, met name collectieve onderhandelingen, te scheppen en te ondersteunen, zonder afbreuk te doen aan de rol van de sociale partners, zodat de verschillen in productiviteit en de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op nationaal, sectoraal en regionaal niveau weerspiegeld worden, met eerbiediging van de autonomie van de sociale partners ; in overleg met de sociale partners de structuur en het niveau van niet-loonkosten, met name de bijdragen aan de socialezekerheidsstelsels, te ...[+++]


Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by encouraging the right framework for wage-bargaining systems, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at sectoral and regional level; and monitoring and, where appropriate, reviewing the structure and level of non-wage labour costs and their impact on employment, especially for the low-paid and those entering for the first time the labour market (Integrated guideline No 21).

Erop toezien dat lonen en andere arbeidskosten zich ontwikkelen op een wijze die bevorderlijk is voor de werkgelegenheid door het juiste kader voor loononderhandelingen te scheppen zonder afbreuk te doen aan de rol van de sociale partners, zodat de verschillen in productiviteit en de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op sectoraal en regionaal niveau weerspiegeld worden; de structuur en het niveau van niet-loonkosten en hun effect op de werkgelegenheid te evalueren en, waar nodig, te herzien, in het bijzonder voor de laagbetaalde werknemers en voor nieuwkomers op de arbeidsmarkt (Richtsnoer nr. 21).


Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by encouraging the right framework for collective bargaining systems, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at sectoral and regional level; and monitoring and, where appropriate, reviewing the structure and level of non-wage labour costs and their impact on employment, especially for those on low pay because they are insufficiently qualified or are entering the labour market for the first time or at a late stage (Integrated guideline No 21).

Erop toezien dat lonen en andere arbeidskosten zich ontwikkelen op een wijze die bevorderlijk is voor de werkgelegenheid door het juiste kader voor collectieve onderhandelingen te scheppen zonder afbreuk te doen aan de rol van de sociale partners, zodat de verschillen in productiviteit en de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op sectoraal en regionaal niveau weerspiegeld worden; de structuur en het niveau van niet-loonkosten en hun effect op de werkgelegenheid te evalueren en, waar nodig, te herzien, in het bijzonder voor de werknemers die laagbetaald zijn omdat zij onvoldoende gekwalificeerd zijn, of omdat zij nieuwkomers of laatkomers ...[+++]


14. set a target, if necessary and taking account of its present level, for gradually reducing the overall tax burden and, where appropriate, a target for gradually reducing the fiscal pressure on labour and non-wage labour costs, in particular on relatively unskilled and low-paid labour, without jeopardising the recovery of public finances or the financial equilibrium of social security schemes.

14. zich voorzover nodig, rekening houdend met het huidige belastingniveau, een geleidelijke verlaging van de totale fiscale lasten en, waar aangewezen, een geleidelijke verlaging van de belasting op arbeid en van de indirecte loonkosten - met name op laaggeschoolde en laagbetaalde arbeid - ten doel stellen, zonder de gezondmaking van de overheidsfinanciën en het financiële evenwicht van de socialezekerheidsstelsels in gevaar te brengen.


114. Calls on the Commission, firstly, to ensure that in the road haulage sector new Member States actually apply the Community's employment, social and fiscal legislation and, secondly, to submit to Parliament and the Council proposals on how to prevent disruption of the market in the European Union and in the candidate countries owing to differences in wage costs and non-wage labour costs that are likely to persist; takes the view that consideration should be given to whether transitional arrangements might be suitable and appropriate both for the European Union and for the individual Member States as from the date of accession; if n ...[+++]

114. verzoekt de Commissie om in de eerste plaats in het goederenvervoer over de weg ervoor te zorgen dat na toetreding van een bepaald kandidaatland in dat land de communautaire voorschriften op het gebied van het arbeidsrecht, sociaal recht en belasting- en premierecht ook daadwerkelijk worden toegepast en in de tweede plaats aan het Parlement en de Raad voorstellen voor te leggen over de vraag hoe bij de waarschijnlijk aanwezig blijvende verschillen in de loonkosten en secundaire loonkosten op het tijdstip van toetreding kan worden voorkomen dat verstoringen van de markt in de EU en de toetredende landen ontstaan; daarbij dient ook d ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Non-wage labour costs' ->

Date index: 2024-03-01
w