Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apostil
Bank note
Bank notes
Bought note
Broker's note
Cash
Census takers
Census worker
Chest percussion note ringing
Commercial census taker
Contract note
Draw up rehearsal notes
Drawing up rehearsal notes
Foot-note
Keep blocking notes
Log blocking notes
Log rehearsal notes
Maintain blocking notes
Maintaining blocking notes
Marginal note
Note circulation
Note issue
Note taker
Notes in issue
Paper money
Pituitary snuff-takers' disease
Postscript
Recommendatory note
Sale note
Survey enumerator
Write rehearsal notes

Vertaling van "Note taker " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


census takers | census worker | commercial census taker | survey enumerator

enquêteur | enquêtrice | enquêteur | ondervrager


bought note | broker's note | contract note | sale note

koopbriefje


log blocking notes | maintaining blocking notes | keep blocking notes | maintain blocking notes

notities van uitvoeringen bijhouden


drawing up rehearsal notes | log rehearsal notes | draw up rehearsal notes | write rehearsal notes

notities voor de repetitie maken


Pituitary snuff-takers' disease

extrinsieke allergische alveolitis door desmopressinesnuifpoeder


note circulation | note issue | notes in issue

circulatie | circulatie der bank


apostil | foot-note | marginal note | postscript | recommendatory note

schriftelijke aantekening op een brief of kanttekening op de marges van een boek


paper money [ bank note | Cash(STW) | bank notes(UNBIS) ]

papiergeld [ bankbiljet ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. Regrets that the state aid-based compensation regime for indirect costs has created a new source of unfair competition on the EU single market among producers in electricity-intensive sectors, some of whom receive financial support from the authorities in their countries; urges that this compensation be harmonised and, if justified, be granted at European level in order to ensure a level playing field with global competitors and among European producers and ensure effective carbon leakage protection; notes that this is especiall ...[+++]

14. betreurt dat uit de op staatssteun gebaseerde regeling voor compensatie van de onrechtstreekse kosten een nieuwe bron van oneerlijke concurrentie op de Europese interne markt is ontstaan tussen de producenten uit de elektriciteitsintensieve sectoren, waarvan sommigen financiële steun van hun overheid ontvangen; hamert erop dat deze compensatie op Europees niveau moet worden geharmoniseerd en, in voorkomend geval, uitgevoerd, teneinde te zorgen voor een gelijk speelveld met de mondiale concurrenten en tussen Europese producenten, ...[+++]


17. Regrets that the state aid-based compensation regime for indirect costs has created a new source of unfair competition on the EU single market among producers in electricity-intensive sectors, some of whom receive financial support from the authorities in their countries; urges that this compensation be harmonised and, if justified, be granted at European level in order to ensure a level playing field with global competitors and among European producers and ensure effective carbon leakage protection; notes that this is especiall ...[+++]

17. betreurt dat uit de op staatssteun gebaseerde regeling voor compensatie van de onrechtstreekse kosten een nieuwe bron van oneerlijke concurrentie op de Europese interne markt is ontstaan tussen de producenten uit de elektriciteitsintensieve sectoren, waarvan sommigen financiële steun van hun overheid ontvangen; hamert erop dat deze compensatie op Europees niveau moet worden geharmoniseerd en, in voorkomend geval, uitgevoerd, teneinde te zorgen voor een gelijk speelveld met de mondiale concurrenten en tussen Europese producenten, ...[+++]


161. Points out that decision-takers at regional level must be fully aware of the potential for economic growth that research and innovation activities offer all regions, as the bulk of innovations come about at the practical interface (demand- and user-based innovations) and are mostly funded by the ERDF; notes therefore that, in so far as innovation activities do not necessarily or principally require the existence of higher education establishments, regions without universities and research centres should also be able to develop their own innovation capacities and derive maximum benefit from regional and local resources and assets in ...[+++]

161. wijst erop dat besluitvormers op regionaal niveau zich ten volle bewust moeten zijn van de mogelijkheden voor economische groei die onderzoeks- en innovatieactiviteiten alle regio's bieden, daar de meeste innovaties zich voordoen op het praktische interconnectiepunt (innovaties op basis van vraag en gebruikers) en meestal door het EFRO worden gefinancierd; stelt dan ook vast dat zelfs regio's zonder universiteiten en onderzoekcentra, voor zover innovatieve werkzaamheden niet noodzakelijkerwijze of voornamelijk het bestaan van instellingen voor hoger onderwijs vereisen, hun eigen innovatievermogen moeten kunnen ontwikkelen en wat be ...[+++]


161. Points out that decision-takers at regional level must be fully aware of the potential for economic growth that research and innovation activities offer all regions, as the bulk of innovations come about at the practical interface (demand- and user-based innovations) and are mostly funded by the ERDF; notes therefore that, in so far as innovation activities do not necessarily or principally require the existence of higher education establishments, regions without universities and research centres should also be able to develop their own innovation capacities and derive maximum benefit from regional and local resources and assets in ...[+++]

161. wijst erop dat besluitvormers op regionaal niveau zich ten volle bewust moeten zijn van de mogelijkheden voor economische groei die onderzoeks- en innovatieactiviteiten alle regio's bieden, daar de meeste innovaties zich voordoen op het praktische interconnectiepunt (innovaties op basis van vraag en gebruikers) en meestal door het EFRO worden gefinancierd; stelt dan ook vast dat zelfs regio's zonder universiteiten en onderzoekcentra, voor zover innovatieve werkzaamheden niet noodzakelijkerwijze of voornamelijk het bestaan van instellingen voor hoger onderwijs vereisen, hun eigen innovatievermogen moeten kunnen ontwikkelen en wat be ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. Points out that decision-takers at regional level must be fully aware of the potential for economic growth that research and innovation activities offer all regions, as the bulk of innovations come about at the practical interface (demand- and user-based innovations) and are mostly funded by the ERDF; notes therefore that, in so far as innovation activities do not necessarily or principally require the existence of higher education establishments, regions without universities and research centres should also be able to develop their own innovation capacities and derive maximum benefit from regional and local resources and assets in t ...[+++]

4. wijst erop dat besluitvormers op regionaal niveau zich ten volle bewust moeten zijn van de mogelijkheden voor economische groei die onderzoeks- en innovatieactiviteiten alle regio’s bieden, daar de meeste innovaties zich voordoen op het praktische interconnectiepunt (innovaties op basis van vraag en gebruikers) en meestal door het EFRO worden gefinancierd; stelt dan ook vast dat zelfs regio’s zonder universiteiten en onderzoekcentra, voor zover innovatieve werkzaamheden niet noodzakelijkerwijze of voornamelijk het bestaan van instellingen voor hoger onderwijs vereisen, hun eigen innovatievermogen moeten kunnen ontwikkelen en wat betr ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Note taker' ->

Date index: 2021-02-13
w