Digital Agenda scoreboard 2011 shows following progress: 65% of the population regularly uses the Internet, coverage of fixed broadband networks reached 95.3% (rural coverage reached only 82.4 % of the rural population), subscriptions above 10 Mbps reached nearly 30 %, 28.7 % of households could have access to the speeds of 30 Mbps and above if they want to, 40% of the population used the Internet to purchase goods and services, 57% of Internet users engaged in eCommerce, the proportion of cross-border online purchasers reached 8,8%, 28% of SMEs were involved in online purchasing and 12,9% in online selling.
Het scorebord voor de digitale agenda 2011 toont aan dat er vooruitgang geboekt is: 65% van de bevolking maakt regelmatig gebruik v
an het internet, de dekking van vaste breedbandnetwerken is gestegen tot 95,3% (de dekking in landelijke gebieden bereikte slechts 82,4% van de plattelandsbevolking), het aantal abonnementen boven 10 Mbps bereikte bijna 30%, 28,7% van de gezinnen kon toegang krijgen tot snelheden van 30 Mbps of meer als deze gezinnen dat zouden wensen, 40% van de bevolking gebruikte het internet om goederen en diensten te kopen, 57% van de internetgebruikers deed aan elektronische handel, het aandeel van de consumenten dat gr
...[+++]ensoverschrijdende aankopen deed via het internet liep op tot 8,8%, 28% van het mkb deed aankopen online en 12,9% verkocht online.