Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Control open fire kettles
Control open-fire kettles
Execute open and closing procedures
Execute opening and closing procedures
Execute procedures to open and close
Highsided open wagon
Liquidity control
Manage open fire kettles
OAI
Open access journal
Open access publication
Open access publishing
Open archives initiative
Open consultation
Open debate
Open discussion
Open freight wagon
Open goods wagon
Open market operations
Open wagon
Open-market operations
Open-market policy
Oversee open fire kettles
Public consultation
Public debate
Public discussion
Take care of open pans
Tend an open pan
Tend open pans
Tending open pans
Transport in flat cars
Transport in gondola cars
Transport in open wagons
Wagon with high sides

Traduction de «Open wagon » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
highsided open wagon | open freight wagon | wagon with high sides

kolenwagen | open wagen met hoge wanden | wagen met hoge wanden




transport in flat cars | transport in gondola cars | transport in open wagons

vervoer in open wagens


liquidity control [ open-market operations | open-market policy | Open market operations(STW) | open market operations(UNBIS) ]

liquiditeitscontrole [ openmarktbeleid | openmarktoperatie ]


tend an open pan | tending open pans | take care of open pans | tend open pans

open pannen bedienen | open pannen onderhouden


execute open and closing procedures | execute procedures to open and close | execute opening and closing procedures | follow standard procedures to open and close the venues

op tijd openen en afsluiten | openen en afsluiten | 0.0 | openings- en sluitingsprocedures uitvoeren


control open fire kettles | oversee open fire kettles | control open-fire kettles | manage open fire kettles

ketels met open vuur controleren


open access publishing [ OAI | open access journal | open access publication | open archives initiative ]

vrij toegankelijke publicatie [ publicatie met open toegang ]


public consultation [ open consultation | open debate | open discussion | public debate | public discussion ]

openbare raadpleging [ brede maatschappelijke discussie | openbaar debat | raadpleging van het publiek ]


Open reduction of open scapular fracture, juxta-articular

open reduceren van open juxta-articulaire scapulafractuur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission will use the ‘Rail Market Monitoring Scheme’ to provide a scoreboard for effective rail market opening in the whole EU. The EU needs to tackle remaining structural obstacles to the competitiveness of the rail industry, in particular technical barriers such as the low levels of interoperability, the lack of mutual recognition of rolling stock and products, the weak coordination of infrastructure and interconnection of IT systems, and the problem of single wagons loads.

Aan de hand van het ‘Rail Market Monitoring Scheme’ zal de Commissie indicatoren vaststellen voor de openstelling van de spoorwegmarkten in de hele EU. De EU moet de overblijvende structurele obstakels voor het concurrentievermogen van de spoorwegen wegwerken en met name technische belemmeringen zoals de lage graad van interoperabiliteit, het gebrek aan wederzijdse erkenning van rollend materieel en producten, de gebrekkige koppeling van infrastructuur en interconnectie van IT-systemen en het probleem van de uniforme laadeenheid[14].


This is not an open point for freight wagons

Geen openstaand punt voor goederenwagons


The International Wagon Regulations system, in force prior to the opening up of the market until 2006, gave national undertakings the responsibility and the freedom to determine all of these aspects.

Het tot 2006, vóór de opening van de markt geldende Reglement voor Wederzijds gebruik van Wagons in Internationaal verkeer (RIV) gaf nationale ondernemingen de verantwoordelijkheid en vrijheid om al deze aspecten te bepalen.


Regarding maintenance, the ERA will assess the relationship between railway undertakings and keepers of rolling stock, e.g. whether the keeper is capable of ensuring the maintenance of the types of wagon which he manages or be in possession of the tools to monitor and supervise the state of the wagons (Article 16a), while the establishment of a maintenance certification system is left open.

Op het punt van onderhoud beoordeelt het bureau de relatie tussen de spoorwegondernemingen en de houders van rollend materieel, bijv. of de houder in staat is het onderhoud van de soorten wagons die hij beheert te waarborgen en of hij in het bezit is van de benodigde instrumenten voor de controle en het toezicht op de toestand van de wagons (artikel 16 bis), maar de mogelijkheid van vaststelling van een certificeringsregeling voor onderhoud wordt opengelaten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The aim is, through this directive, to set out the new regulatory framework emerging from the Community directives on the opening up of the market and from the new contract on the use of wagons implemented on an international scale by the COTIF Convention.

Het doel is om in deze richtlijn het nieuwe regelgevingskader op te nemen dat voortkomt uit de Gemeenschapsrichtlijnen betreffende de openstelling van de markt en uit het nieuwe contract krachtens het COTIF-verdrag over het gebruik van wagons die internationaal ingezet worden.


The Commission will use the ‘Rail Market Monitoring Scheme’ to provide a scoreboard for effective rail market opening in the whole EU. The EU needs to tackle remaining structural obstacles to the competitiveness of the rail industry, in particular technical barriers such as the low levels of interoperability, the lack of mutual recognition of rolling stock and products, the weak coordination of infrastructure and interconnection of IT systems, and the problem of single wagons loads.

Aan de hand van het ‘Rail Market Monitoring Scheme’ zal de Commissie indicatoren vaststellen voor de openstelling van de spoorwegmarkten in de hele EU. De EU moet de overblijvende structurele obstakels voor het concurrentievermogen van de spoorwegen wegwerken en met name technische belemmeringen zoals de lage graad van interoperabiliteit, het gebrek aan wederzijdse erkenning van rollend materieel en producten, de gebrekkige koppeling van infrastructuur en interconnectie van IT-systemen en het probleem van de uniforme laadeenheid[14].


w