Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by manual can opener
Container with opening top
Control open fire kettles
Control open-fire kettles
Execute open and closing procedures
Execute opening and closing procedures
Execute procedures to open and close
Liquidity control
Manage open fire kettles
OAI
Open access journal
Open access publication
Open access publishing
Open archives initiative
Open consultation
Open debate
Open discussion
Open market operations
Open top container
Open-market operations
Open-market policy
Open-top cleaner
Open-top dewatering system
Oversee open fire kettles
Public consultation
Public debate
Public discussion
Take care of open pans
Tend an open pan
Tend open pans
Tending open pans

Vertaling van "Open-top can " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
container with opening top | open top container

open laadkist






open access publishing [ OAI | open access journal | open access publication | open archives initiative ]

vrij toegankelijke publicatie [ publicatie met open toegang ]


liquidity control [ open-market operations | open-market policy | Open market operations(STW) | open market operations(UNBIS) ]

liquiditeitscontrole [ openmarktbeleid | openmarktoperatie ]


execute open and closing procedures | execute procedures to open and close | execute opening and closing procedures | follow standard procedures to open and close the venues

op tijd openen en afsluiten | openen en afsluiten | 0.0 | openings- en sluitingsprocedures uitvoeren


tend an open pan | tending open pans | take care of open pans | tend open pans

open pannen bedienen | open pannen onderhouden


control open fire kettles | oversee open fire kettles | control open-fire kettles | manage open fire kettles

ketels met open vuur controleren


public consultation [ open consultation | open debate | open discussion | public debate | public discussion ]

openbare raadpleging [ brede maatschappelijke discussie | openbaar debat | raadpleging van het publiek ]


Accident caused by manual can opener

ongeval veroorzaakt door handmatige blikopener
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Presidents Valcárcel, Van Rompuy, Schulz, and Barroso kick-off OPEN DAYS 2012 urging Member States to adopt regional policy as top priority for next EU budget

Voorzitters Valcárcel, Van Rompuy, Schulz en Barroso geven de aftrap voor de OPEN DAYS 2012 met een oproep aan de lidstaten om het regionaal beleid centraal te stellen in de volgende EU-begroting


Top leaders of EU institutions to launch OPEN DAYS 2012

Topleiders van de EU openen OPEN DAYS 2012


76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with researchers, industry and civil society actors, in order to set the research agendas;

76. dringt erop aan een evenwicht te vinden tussen bottom-up- (zoals de huidige regeling voor onderzoek naar technologieën van de toekomst of in opkomst) en top-downprojecten („grote maatschappelijke problemen”), en tevens kleinere bottom-upprojecten en bottom-uponderzoek in samenwerkingsverband mogelijk te maken; huldigt de opvatting dat lagere drempels voor samenwerkingsprojecten tot een versterking van de wetenschappelijke capaciteit zullen leiden; is van mening dat strategische prioriteiten vastgesteld moeten worden aan de hand van opkomende problemen; verzoekt de Commissie onderzoek te doen naar het evenwicht tussen bottom-up- en top-downprojecten en daarbij zowel naar sociale als financiële aspecten te kijken; benadrukt dat samenw ...[+++]


76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with researchers, industry and civil society actors, in order to set the research agendas;

76. dringt erop aan een evenwicht te vinden tussen bottom-up- (zoals de huidige regeling voor onderzoek naar technologieën van de toekomst of in opkomst) en top-downprojecten („grote maatschappelijke problemen”), en tevens kleinere bottom-upprojecten en bottom-uponderzoek in samenwerkingsverband mogelijk te maken; huldigt de opvatting dat lagere drempels voor samenwerkingsprojecten tot een versterking van de wetenschappelijke capaciteit zullen leiden; is van mening dat strategische prioriteiten vastgesteld moeten worden aan de hand van opkomende problemen; verzoekt de Commissie onderzoek te doen naar het evenwicht tussen bottom-up- en top-downprojecten en daarbij zowel naar sociale als financiële aspecten te kijken; benadrukt dat samenw ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with researchers, industry and civil society actors, in order to set the research agendas;

76. dringt erop aan een evenwicht te vinden tussen bottom-up- (zoals de huidige regeling voor onderzoek naar technologieën van de toekomst of in opkomst) en top-downprojecten ('grote maatschappelijke problemen'), en tevens kleinere bottom-upprojecten en bottom-uponderzoek in samenwerkingsverband mogelijk te maken; huldigt de opvatting dat lagere drempels voor samenwerkingsprojecten tot een versterking van de wetenschappelijke capaciteit zullen leiden; is van mening dat strategische prioriteiten vastgesteld moeten worden aan de hand van opkomende problemen; verzoekt de Commissie onderzoek te doen naar het evenwicht tussen bottom-up- en top-downprojecten en daarbij zowel naar sociale als financiële aspecten te kijken; benadrukt dat samenw ...[+++]


70. Believes that modern ICT technologies provide a large potential for innovations in support of sustainability and eco-efficiency, e.g. integration of technologies by putting additional intelligence layers on top of physical layers to achieve more efficiency management of systems (such as water supply, transportation systems); stresses the need to have open ICT standards available for such solutions; therefore urges the Commission to require open standards and stakeholders to drive the development of suitable open standards in support of resource efficiency;

70. is van mening dat moderne ICT-technologieën een groot potentieel bieden voor innovaties ter ondersteuning van duurzaamheid en milieuefficiëntie, bijvoorbeeld integratie van technologieën door het toevoegen van aanvullende intelligentielagen aan fysieke lagen om tot een efficiënter beheer van systemen te komen (zoals bij watervoorziening en vervoersystemen); onderstreept de noodzaak om over open ICT-standaards voor dergelijke oplossingen te kunnen beschikken; dringt er daarom bij de Commissie op aan open standaards te vereisen, en wenst dat de stakeholders de ontwikkeling van geschikte open standaards ter ondersteuning van een effic ...[+++]


70. Believes that modern ICT technologies provide a large potential for innovations in support of sustainability and eco-efficiency, e.g. integration of technologies by putting additional intelligence layers on top of physical layers to achieve more efficiency management of systems (such as water supply, transportation systems); stresses the need to have open ICT standards available for such solutions; therefore urges the Commission to require open standards and stakeholders to drive the development of suitable open standards in support of resource efficiency;

70. is van mening dat moderne ICT-technologieën een groot potentieel bieden voor innovaties ter ondersteuning van duurzaamheid en milieuefficiëntie, bijvoorbeeld integratie van technologieën door het toevoegen van aanvullende intelligentielagen aan fysieke lagen om tot een efficiënter beheer van systemen te komen (zoals bij watervoorziening en vervoersystemen); onderstreept de noodzaak om over open ICT-standaards voor dergelijke oplossingen te kunnen beschikken; dringt er daarom bij de Commissie op aan open standaards te vereisen, en wenst dat de stakeholders de ontwikkeling van geschikte open standaards ter ondersteuning van een effic ...[+++]


Finally, the Court pointed out that, had Internetportal und Marketing not employed the stratagem of a trade mark created and registered solely for the purpose of registering a desired domain name during the first registration phase, it would have had to wait until the general opening of registration of .eu top level domain names, thereby running the risk, just like any other person interested in the same domain name, of being pre-empted, in accordance with the first-come first-served principle, by another application for registration lodged in advance of its own application. Such conduct is manifestly intended to circumvent the procedure ...[+++]

Ten slotte heeft het Hof benadrukt dat zonder de kunstgreep van een merk dat uitsluitend met het oog op de registratie van een gewenste domeinnaam tijdens de eerste registratiefase was gecreëerd en ingeschreven, Internetportal und Marketing de algemene registratie van .eu-topniveaudomeinnamen had moeten afwachten en dus, net zoals iedere belangstellende voor dezelfde domeinnaam, ingevolge het beginsel „wie het eerst komt, het eerst maalt” het risico had gelopen dat een andere aanvraag eerder dan de hare zou zijn ingediend. Een dergelijke handelwijze beoogt evenwel kennelijk de procedure van stapsgewijze registratie te omzeilen.


The Commission announced today that the “.eu” top-level domain, which enables businesses, public bodies and citizens to choose a pan-European Internet name for their web sites and e-mail addresses, opens for business on 7 December 2005.

De Commissie heeft vandaag bekendgemaakt dat het “.eu”-topniveaudomein, waardoor ondernemingen, openbare instanties en burgers voor hun websites en e-mailadressen een pan-Europese internetnaam kunnen kiezen, op 7 december 2005 in werking treedt.


The group's other members are: Mr Giuseppe Airoldi I Vice-President for training activities, University of Bocconi Former Director of Human Resources Development, SDA-Bocconi Member of research institute management boards Coordinator of numerous research projects concerning company organisation Mrs Marla Ambrosio P Professor, Lisbon Technical University In-depth knowledge of relationship between training and technological innovation Expert on Community training programmes (EUROTECNET) Mr Wenceslas F Holds major position in training body linked to top Baudrillard industrial undertaking in electronics sector (Thomson) Formerly responsible for social policies within Prime Minister's office Mr Erhard Busek A Former Austrian Education Minister R ...[+++]

De overige leden van de groep zijn: De heer Giuseppe AIROLDI I Vice-voorzitter voor opleidingsactiviteiten van de Universiteit van Bocconi Voormalig Directeur ontwikkeling en menselijk kapitaal van SDA-Bocconi Lid van de Raad van Bestuur van onderzoeksinstituten Mevrouw Maria AMBROSIO P Hoogleraar, Technische Universiteit van Lissabon Talrijke werken over verbanden tussen opleiding en technologische innovering Deskundige voor communautaire opleidingsprogramma's (EUROTECNET) De heer Wenceslas F Leider van een opleidingsinstantie die BAUDRILLARD relaties onderhoudt met een grote industriële groep uit de elektronische sector (Thomson) Voorheen verantwoordelijk voor het sociaal beleid in het kabinet van de Eerste minister De heer Erhard BUSEK A ...[+++]


w