Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Added value
Apply company values
Assess system parameters against reference values
Assessing system parameters against reference values
Building value
Check system parameters against reference values
Determine resale value of items
Determine value of used items
Enforce a companies values
Enforce company values
Establish resale value of items
Estimate resale value of items
GCV
Gross added value
Gross calorific value
Gross heating value
HHV
High heat value
High heating value
Higher heating value
Immovables
Impose company values
LHV
Low calorific value
Low heat value
Lower heating value
NCV
Net calorific value
Net heating value
Net specific energy
Performance audit
Performance auditing
Property value
Real assets
Real estate value
Real property
Real property value
Realty
Revision - value
Sales tax
Sound financial management audit
System parameter checking against reference values
Turnover tax
VAT
VFM
Value added
Value added tax
Value for money audit
Value of the property
Value-for-money audit

Vertaling van "P value " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
low calorific value | low heat value | lower heating value | net calorific value | net heating value | net specific energy | LHV [Abbr.] | NCV [Abbr.]

calorische benedenwaarde | calorische onderwaarde | effectieve warmtewaarde | onderste verbrandingswaarde


building value | immovables | property value | real assets | real estate value | real property | real property value | realty | value of the property

waarde van het onroerend goed


gross calorific value | gross heating value | high heat value | high heating value | higher heating value | GCV [Abbr.] | HHV [Abbr.]

bovenste calorische waarde | bovenste verbrandingswaarde | calorimetrische warmtewaarde | calorische bovenwaarde | hoog verwarmingsvermogen


enforce a companies values | impose company values | apply company values | enforce company values

waarden van de onderneming handhaven | bedrijfswaarden handhaven | waarden van de vennootschap handhaven


assessing system parameters against reference values | system parameter checking against reference values | assess system parameters against reference values | check system parameters against reference values

systeemparameters vergelijken met referentiewaarden


establish resale value of items | estimate resale value of items | determine resale value of items | determine value of used items

restwaarde van objecten bepalen | restwaarde van objecten vastleggen | waarde bij wederverkoop van objecten bepalen | waarde bij wederverkoop van objecten vastleggen


added value [ gross added value | value added ]

toegevoegde waarde [ bruto toegevoegde waarde ]


VAT [ turnover tax | value added tax | Sales tax(STW) ]

BTW [ belasting op de toegevoegde waarde | omzetbelasting ]


performance audit [ performance auditing | sound financial management audit | value for money audit | value-for-money audit | VFM ]

prestatiecontrole [ doelmatigheidsaudit | doelmatigheidscontrole | prestatieaudit | prestatie-audit | VFM-audit ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
According to the General Court, it is clear from the data submitted by the Commission that, for liquid or sticky material and for dry, brittle, powder-like or pliable material, the German limit values, converted into migration limit values on the basis of the EN 71-3 standard, are significantly higher than those in the new directive, while the migration limit values laid down in that directive for scraped-off material are higher than those that result from the conversion of the bioavailability limit values laid down in the notified national provisions.

Volgens het Gerecht blijkt duidelijk uit de door de Commissie verstrekte gegevens dat voor vloeibaar of kleverig materiaal, en voor droog, bros, poederachtig of flexibel materiaal de Duitse grenswaarden, omgezet in migratielimieten op basis van norm EN 71‑3, kennelijk hoger zijn dan de waarden van de nieuwe richtlijn, terwijl voor afgekrabd speelgoedmateriaal de migratielimieten van deze richtlijn hoger zijn dan de geconverteerde grenswaarden voor de biologische beschikbaarheid in de meegedeelde nationale bepalingen.


In any event, since it is only in the case of the scraped-off material of which a toy is composed that the migration limit values in the new directive are higher than those resulting from the conversion of the German bioavailability limit values, the Commission cannot be criticised for having rejected the request that the German limit values be maintained, for the German limit values do not distinguish between the consistency of the materials of which a toy is composed.

Aangezien de migratielimieten van de nieuwe richtlijn alleen voor afgekrabd speelgoedmateriaal hoger zijn dan de Duitse geconverteerde grenswaarden voor de biologische beschikbaarheid, kan de Commissie in ieder geval niet worden verweten dat zij het verzoek tot handhaving van de Duitse grenswaarden, die geen enkel onderscheid maken naargelang van de consistentie van het speelgoedmateriaal, heeft afgewezen.


15. Applauds the Commission’s transversal approach to IP and stresses the importance of a holistic approach that is both coherent and coordinated in areas where all other policy fields (such as competition, trade, energy, the environment, innovation, structural funds, the Single Market etc.) take into account the aims of RISE; recalls, in this connection, the European Coal and Steel Community (ECSC) which proves that successful, integrated and innovative action is possible in the field of IP, and that it generates growth and employment, promotes its own integration and is of a social partnership nature; holds that RISE should be based upon a horizontal rather than a vertical IP concept; believes that – while paying due attention to the b ...[+++]

15. juicht de transversale aanpak van het industriebeleid van de Commissie toe en onderstreept het belang van een holistische aanpak die samenhangend is en wordt gecoördineerd op gebieden waar alle andere beleidsdomeinen (zoals concurrentie, handel, energie, milieu, innovatie, structuurfondsen, de interne markt enz.) rekening houden met de doelstellingen van de RISE-strategie; herinnert in dit verband aan de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS) die bewijst dat een geïntegreerde en innovatieve aanpak op het gebied van het industriebeleid succesvol kan zijn en dat een dergelijke aanpak groei en werkgelegenheid creëert, zijn eig ...[+++]


(10) In this context, this rule should be applied to immovable property that is supplied to the taxable person and important services relating to the property supplied, which, by virtue of their economic value, can be assimilated to the acquisition of immovable property . Those situations account for the most significant cases, given the value and economic lifetime of such property and the fact that mixed use of this type of property is a common practice.

(10) In dit verband dient deze regel te worden toegepast zowel op de onroerende goederen die aan een belastingplichtige worden geleverd als op de met die goederen samenhangende hoofddiensten die hem worden verleend en die ingevolge hun economische waarde op één lijn kunnen worden gesteld met de verwerving van onroerende goederen. Deze situaties vormen ook de belangrijkste gevallen, gezien de waarde en de economische levensduur van deze goederen en het feit dat gemengd gebruik van dit soort goederen in de praktijk vaak voorkomt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Unit value" means the total value of production (excluding invoiced value-added tax) at first sale, expressed in the national currency in use in the relevant country, divided by the total volume of production.

Waarde per eenheid": de totale waarde van de productie (exclusief de gefactureerde belasting over de toegevoegde waarde) bij de eerste verkoop, uitgedrukt in de nationale valuta van het betrokken land, gedeeld door het totale productievolume.


a non-binding target value for PM2,5 in 2010 to be replaced by a binding limit value in 2015 (25µg/m3 for both target value and limit value); the possibility of postponing attainment of the limit value for PM10 until three years after entry into force of the directive; the possibility of postponing the deadlines for nitrogen dioxide (NO2) and benzene by a maximum of five years (until 1 January 2015); the principle that limit values should apply everywhere, but in certain locations compliance with limit values should not be assessed.

een niet-bindende streefwaarde voor PM in 2010 die in 2015 door een bindende streefwaarde zal worden vervangen (25µg/m3 voor zowel de streefwaarde als de grenswaarde); de mogelijkheid tot uitstel voor het bereiken van de grenswaarde voor PM tot drie jaar na de inwerkingtreding van de richtlijn; de mogelijkheid tot uitstel van de termijnen voor stikstofdioxide (NO ) en benzeen met maximaal vijf jaar (tot 1 januari 2015); het beginsel dat grenswaarden overal gelden, maar dat op sommige locaties de naleving ervan niet moet worden getoetst.


existing limit values are maintained without any changes; a binding limit value for PM in 2015 will replace a non-binding target value applicable from 2010 (25µg/m for both target value and limit value); Member States have to prepare air quality plans in order to attain target and limit value; an exposure reduction target for PM with the aim of reducing air pollution in urban background locations; a review to be carried out by the Commission until 2013 with a view to replacing the target by a legally binding exposure reduction obligation; it follows the Commission’s proposals and takes account of Member States’ current difficulties ...[+++]

de vigerende grenswaarden worden ongewijzigd gehandhaafd; een bindende grenswaarde voor PM zal in 2015 een vanaf 2010 toepasselijke niet-bindende streefwaarde vervangen (25µg/m zowel voor de streefwaarde als voor de grenswaarde); de lidstaten moeten plannen inzake luchtkwaliteit opstellen met het oog op het bereiken van de streef- en grenswaarde; er wordt een streefwaarde inzake vermindering van de blootstelling aan PM vastgesteld, teneinde de luchtverontreiniging in stedelijke-achtergrondlocaties terug te dringen; de Commissie dient tot 2013 een evaluatie uit te voeren met het oog op de vervanging van de streefwaarde door een juridi ...[+++]


1. The taxable person shall pay the value added tax when submitting the value added tax return.

1. De belastingplichtige voldoet de BTW op het moment dat de BTW-aangifte wordt ingediend.


(5) This Directive lays down minimum requirements, thus giving Member States the option of maintaining or adopting more favourable provisions for the protection of workers, in particular the fixing of lower values for the action values or the exposure limit values for electromagnetic fields. The implementation of this Directive should not serve to justify any regression in relation to the situation which already prevails in each Member State.

(5) Deze richtlijn stelt minimumvoorschriften vast en laat de lidstaten daarmee de keuze gunstiger bepalingen voor de bescherming van werknemers te handhaven of aan te nemen, met name waar het de vaststelling betreft van lagere waarden voor de actiewaarden of de grenswaarden voor blootstelling aan elektromagnetische velden; de uitvoering van deze richtlijn mag niet dienen als rechtvaardiging voor enigerlei achteruitgang ten opzichte van de in de lidstaten reeds bestaande situatie.


Main elements of the proposal are health-based limit values for sulphur dioxide, lead and particulate matter to be met by 2005; health-based limit values for nitrogen dioxide and a tighter set of limit values for particulate matter to be met by 2010; limit values to protect the rural environment against the effects of sulphur dioxide and oxides of nitrogen; details of how levels of the pollutants should be assessed throughout the European Union; and a requirement that up to date information on all four pollutants should be easily available to the public.

De hoofdpunten van het voorstel zijn: grenswaarden met het oog op de bescherming van de gezondheid voor zwaveldioxide, lood en zwevende deeltjes waaraan in 2005 moet worden voldaan; grenswaarden met het oog op de bescherming van de gezondheid voor stikstofdioxide en striktere grenswaarden voor zwevende deeltjes waaraan in 2010 moet worden voldaan; grenswaarden voor de bescherming van het plattelandsmilieu tegen de effecten van zwaveldioxide en stikstofoxiden; een gedetailleerde beschrijving van de wijze waarop het verontreinigingsniveau in de hele Europese Unie moet worden beoordeeld; een verplichting dat recente informatie over alle vier verontreinigin ...[+++]


w