Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accept payments
Assess utility payments
BOP assistance
Balance of payments assistance
Balance of payments facility
Balance of payments support
Calculate utility payments
Calculating utility payments
Collect payments
Cross-border payment instrument
Instrument of payment
Medium-term financial assistance
Payment
Payment instrument
Process a payment
Process payments
Processing payments
Remote access payment instrument
SAPS
SFPS
SPS
Single area payment scheme
Single farm payment
Single farm payment scheme
Single payment
Single payment scheme
Take a payment for bills
Take bill payments
Take payments for bills
Terms of payment
Utility payment calculating

Traduction de «Payment instrument » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
instrument of payment | payment instrument

betaalinstrument | betalingsinstrument


cross-border payment instrument

grensoverschrijdend betaalmiddel


remote access payment instrument

betaalinstrument met toegang op afstand


single payment scheme [ SAPS | SFPS | single area payment scheme | single farm payment | single farm payment scheme | single payment | SPS ]

bedrijfstoeslagregeling [ BTR (bedrijfstoeslagregeling) | REAB | regeling inzake een enkele areaalbetaling ]


accept payments | processing payments | process a payment | process payments

de klanten laten afrekenen met cash pinpas of credit card | rekeningen opmaken | betalingen afhandelen | betalingen verwerken


collect payments | take a payment for bills | take bill payments | take payments for bills

betalingen van klanten in ontvangst nemen | met een pinpas of credit card afrekenen | betalingen van rekeningen in ontvangst nemen | contant afrekenen


payment [ terms of payment ]

betaling [ vereffening | wijze van betaling ]


calculating utility payments | utility payment calculating | assess utility payments | calculate utility payments

betalingen voor nutsvoorzieningen berekenen | vergoedingen voor nutsvoorzieningen berekenen


balance of payments assistance [ balance of payments facility | balance of payments support | BOP assistance | medium-term financial assistance ]

financiële steun [ betalingsbalanssteun | opheffing van de financiële steun | steun op middellange termijn | verlening van financiële steun | verzoek om financiële steun ]


Assessment using EuroQol Five Dimension (Youth) instrument

beoordelen met EQ-5D-Y-vragenlijst
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. If agreed in the framework contract, the payment service provider may reserve the right to block the payment instrument for objectively justified reasons relating to the security of the payment instrument, the suspicion of unauthorised or fraudulent use of the payment instrument or, in the case of a payment instrument with a credit line, a significantly increased risk that the payer may be unable to fulfil its liability to pay.

2. Indien zulks in de raamovereenkomst is overeengekomen, kan de betalingsdienstaanbieder zich het recht voorbehouden een betaalinstrument te blokkeren om objectief gerechtvaardigde redenen die verband houden met de veiligheid van het betaalinstrument, een vermoeden van niet-toegestaan of frauduleus gebruik van het betaalinstrument of, in geval van een betaalinstrument met een kredietlijn, een aanzienlijk toegenomen risico dat de betaler niet in staat is zijn betalingsplicht na te komen.


38e. “acquiring of payment transaction” means a payment service provided, directly or indirectly, by a payment service provider contracting with a payee to accept and process the payee’s payment transactions initiated by a payer’s payment instrument, which results in a transfer of funds to the payee; the service could include providing authentication, authorisation, and other services related to the management of financial flows to the payee regardless of whether the payment service provider holds the funds on behalf of the payee;

38 sexies". aanvaarding van betalingstransacties": een betalingsdienst die rechtstreeks of indirect wordt verstrekt door een betalingsdienstaanbieder die er zich jegens een begunstigde toe verbindt de door een betaalinstrument van een betaler geïnitieerde betalingstransacties van de begunstigde in ontvangst te nemen en te verwerken, hetgeen resulteert in de overdracht van geldmiddelen aan de begunstigde; de dienst kan de verstrekking van authenticatie, autorisatie en andere diensten met betrekking tot het beheer van geldstromen aan de begunstigde omvatten, ongeacht of de betalingsdienstaanbieder de gelden voor rekening van de begunstigd ...[+++]


Given the existence of such non-personalised payment instruments, the Court finds that the concept of payment instrument within the meaning of that directive is capable of covering a non-personalised set of procedures, agreed between the user and the payment service provider, and used by the user in order to initiate a payment order.

Rekening houdend met het feit dat er niet-gepersonaliseerde betaalinstrumenten bestaan, stelt het Hof vast dat onder het begrip „betaalinstrument” – zoals dit in de richtlijn is gedefinieerd – verschillende niet-gepersonaliseerde procedures kunnen vallen die tussen de gebruiker en de betalingsdienstaanbieder zijn overeengekomen en die worden toegepast bij het verrichten van betalingsopdrachten.


In its judgment delivered today, the Court has noted that the directive expressly gives Member States the power to forbid or limit the right of the payee to request a charge from the payer for the use of a given payment instrument, taking into account the need to encourage competition and promote the use of efficient payment instruments.

In het vandaag uitgesproken arrest wijst het Hof erop dat de richtlijn de lidstaten uitdrukkelijk de bevoegdheid verleent om het recht om een vergoeding te verlangen voor betalingen die met een bepaald betaalinstrument worden verricht, te ontzeggen of te beperken, voor zover daarbij rekening wordt gehouden met de noodzaak om de concurrentie en het gebruik van efficiënte betaalinstrumenten aan te moedigen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On the contrary, it also permits Member States to prohibit generally payees from levying charges on the payer whatever the payment instrument selected, if the national legislation, as a whole, takes into account the need to encourage competition and the use of efficient payment instruments.

De richtlijn verleent de lidstaten integendeel de bevoegdheid om de begunstigden van een betaling een algemeen verbod op te leggen om de betaler kosten in rekening te brengen, ongeacht het gekozen betaalmiddel, mits de betrokken nationale regeling – in haar geheel bezien – rekening houdt met de noodzaak om de concurrentie en het gebruik van efficiënte betaalinstrumenten aan te moedigen.


48. Believes that surcharges, rebates and other steering practices, in the way that they are commonly applied, are often harmful for end users of payment services; notes that surcharging based solely on the payment choice made by a customer risks being arbitrary and may be abused to raise additional revenue rather than to cover cost; considers that it would be important to ban the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee of an individual transaction, and to control rebates and similar consumer steering practices at EU level; stresses, therefore, that merchants should accept one commonly used payment instrument without any surchar ...[+++]

48. is van mening dat de wijze waarop toeslagen, kortingen en andere beïnvloedingspraktijken worden toegepast, vaak schadelijk is voor eindgebruikers van betalingsdiensten; merkt op dat het berekenen van toeslagen uitsluitend op grond van de betalingskeuze van de klant, arbitrair kan zijn en misbruikt kan worden om extra inkomsten te genereren in plaats van de kosten te dekken; is van mening dat er een verbod moet komen op de mogelijkheden om buitensporige toeslagen te berekenen bij het tarief dat de handelaar in rekening brengt voor een individuele transactie, en dat er op EU-niveau controle moet worden uitgeoefend op kortingen en vergelijkbare praktijken om consumenten te beïnvloeden; benadrukt daarom dat handelaren één algemeen gebruikt ...[+++]


The emergence of the SEPA and the adoption of the Payment Services Directive (PSD) are changing the payments landscape in Europe. In particular, a popular electronic payment instrument – direct debit – will become available on a cross-border basis as from November 2009.

Het ontstaan van de SEPA en de vaststelling van de Betalingsdienstenrichtlijn (BDR) brengen verandering in het betalingslandschap in Europa, met name zal de automatische incasso, een populair elektronisch betalingsinstrument , vanaf november 2009 op grensoverschrijdende basis beschikbaar zijn.


EMPHASISES its support for the aim of the Single Euro Payments Area (SEPA): to achieve an integrated market for payment services in euro which is subject to effective competition and where there is no distinction between cross-border and national payments in euro within the EU; WELCOMES the substantial progress achieved by industry to achieve the SEPA; RECOGNISES that the SEPA project has now moved from the preparatory to the operational stage and therefore calls upon industry to redouble its efforts and complete work, in particular in relation to the outstanding standards required in the cards market and in the customer to bank and bank to customer space; ENCOURAGES industry to develop attractive SEPA payment products and market them a ...[+++]

STEUNT nadrukkelijk de doelstelling van de gemeenschappelijke eurobetalingsruimte (SEPA): de totstandbrenging van een geïntegreerde markt voor eurobetalingsdiensten die onderhevig is aan daadwerkelijke concurrentie, en waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen grensoverschrijdende en nationale eurobetalingen binnen de EU; IS INGENOMEN met de aanzienlijke vooruitgang die de sector bij de totstandbrenging van de SEPA heeft geboekt; ERKENT dat het SEPA-project thans van de voorbereidingsfase naar de operationele fase is overgegaan en ROEPT bijgevolg de sector OP zijn inspanning te verdubbelen en het werk af te ronden, in het bijzonder ten aanzien van de normen die nog m ...[+++]


SEPA will also offer banks an opportunity to market new, value-added services related to the payment chain. Therefore, the ECB and the EC call on banks to maintain momentum in the SEPA process so that users can migrate quickly in a market-led process to the new SEPA payment instruments and the costs of dual payments (i.e. existing national payment instruments plus the new SEPA standards) can be kept to the minimum.

De ECB en de EC roepen de banken dan ook op de dynamiek van het SEPA-proces in stand te houden, zodat gebruikers door middel van een marktgedreven proces snel op de nieuwe SEPA-betaalinstrumenten kunnen overstappen en de kosten van naast elkaar bestaande betaalinstrumenten (namelijk de huidige binnenlandse betaalinstrumenten en de nieuwe SEPA-instrumenten) tot een minimum kunnen worden beperkt.


(4) It is vital, therefore, to establish at Community level a modern and coherent legal framework for payment services, whether or not the services are compatible with the system resulting from the financial sector initiative for a Single Euro Payments Area (SEPA), that is neutral so as to ensure a level playing field for all payment systems, in order to maintain consumer choice, which should mean a considerable step forward in terms of consumer costs, safety and efficiency, as compared with the present national systems. There should at all times be safeguards to ensure that the costs of payment instruments to users do not rise as a resu ...[+++]

(4) Het is bijgevolg van vitaal belang dat op communautair niveau een modern en samenhangend rechtskader voor betalingsdiensten tot stand wordt gebracht, als deze betalingen worden uitgevoerd in euro’s of in de muntsoort van een lidstaat en als de betalingsdienstaanbieder van de betaler en die van de begunstigde zich beiden in de Gemeenschap bevinden, ongeacht of deze diensten complementair zijn aan het systeem dat het resultaat is van het initiatief van de financiële sector ten gunste van een eengemaakte eurobetalingsruimte (SEPA). dat neutraal is teneinde gelijke mededingingsvoorwaarden voor alle betalingssystemen te waarborgen opdat de keuzevrijheid van de consument behouden ...[+++]


w