Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assure point of sale material availability
Distance between hitching points
Distance between share points
Distance vanishing point
Enable point of sale material availability
Ensure point of sale material availability
Ensuring point of sale material availability
Ground control point
Identify customer interaction stress points
Identify points of customer stress interaction
Identify stress points of customer interaction
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitoring check-out points
One-stop shop
One-stop-shop
PSC
Picture control point
Point of single contact
Point to point distance
Single contact point
Single point of contact
Spacing between hitching points
Spacing between share tips
Supervise check-out point

Vertaling van "Point to point distance " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
distance between share points | point to point distance | spacing between share tips

afstand tussen de schaarpunten


distance between hitching points | spacing between hitching points

afstand tussen de koppelbouten




anticipate and manage stress points of customer interaction | identify customer interaction stress points | identify points of customer stress interaction | identify stress points of customer interaction

klantervaringen analyseren | problemen bij klantervaringen onderzoeken | onderzoeken hoe klanten een product of dienst ervaren | stresspunten bij klantinteractie identificeren


monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

kassa’s opvolgen


enable point of sale material availability | ensuring point of sale material availability | assure point of sale material availability | ensure point of sale material availability

de beschikbaarheid van materiaal in verkooppunten garanderen | de beschikbaarheid van materiaal in verkooppunten verzekeren | zorgen voor de beschikbaarheid van materiaal in verkooppunten


one-stop shop (nom) | one-stop-shop (nom) | point of single contact (nom) | PSC (nom) | single contact point (nom) | single point of contact (nom)

éénloket (nom neutre) | één-loket (nom neutre) | enig aanspreekpunt (nom neutre) | enig contactpunt (nom neutre) | enig loket (nom neutre) | uniek aanspreekpunt (nom neutre) | uniek contactpunt (nom neutre) | uniek loket (nom neutre)


Ground control point | Picture control point

Controlepunt
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In both cases, nodes as transfer points between long-distance and urban traffic will need to be considered in future TEN-T policy.

In beide gevallen moet in het toekomstige TEN-V-beleid aandacht worden besteed aan knooppunten tussen langeafstands- en stadsverkeer.


2. Travel costs as referred to in point (e) of Article 78(1) shall be considered for the calculation of the fees referred to in Article 77(1) in a manner that does not discriminate between operators on the basis of the distance of their premises from the location of the competent authorities.

2. Bij de berekening van de in artikel 77, lid 1, bedoelde vergoedingen wordt op zodanige wijze rekening gehouden met de in artikel 78, lid 1, onder e), bedoelde reiskosten dat geen onderscheid tussen exploitanten wordt gemaakt op grond van de afstand tussen hun gebouwen en de locatie van de bevoegde autoriteiten.


2. Member States shall ensure that at least the number of publicly accessible recharging points for electric vehicles referred to in the table in Annex II are put in place, paying particular attention to urban agglomerations and other densely-populated areas such as suburbs, and within adequate distances along the TEN-T Core Network.

2. De lidstaten zorgen ervoor dat ten minste het in de tabel in bijlage II genoemde aantal openbaar toegankelijke oplaadpunten voor elektrische voertuigen op redelijke afstand langs het TEN-T-kernnetwerk wordt geïnstalleerd, waarbij stedelijke agglomeraties en andere dichtbevolkte gebieden zoals voorsteden bijzondere aandacht krijgen.


For example rail or inland waterways have from an environmental point of view a potential advantage over road haulage but they can never match the capillarity of road transport which remains irreplaceable certainly for not so well connected or remote areas or delivery points, the last distance to be covered e.g. to sea waterways and also with respect to smaller distances or smaller load quantities.

Zo hebben vervoer per spoor of over de binnenwateren uit milieuoogpunt een mogelijk voordeel boven wegvervoer, maar zij kunnen nooit de fijnmazigheid van het wegvervoer evenaren, dat zeker waar het gaat om slecht bereikbare of afgelegen gebieden of afleveringspunten, om het laatste deel van het traject tot bijvoorbeeld zeewegen, dan wel om kleine afstanden of kleine ladingen, onvervangbaar blijft.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. The funds for the learning mobility of individuals referred to in point (a) of Article 6(1) and point (a) of Article 12 that are to be managed by a national agency or agencies (the 'national agency') shall be allocated on the basis of population and cost of living in the Member State, distance between capitals of Member States and performance.

7. De middelen voor individuele leermobiliteit zoals bedoeld in artikel 6, lid 1, onder a), en artikel 12, onder a), die door een nationaal agentschap of door nationale agentschappen ("nationaal agentschap") worden beheerd, worden toegewezen op basis van de bevolking en de kosten van levensonderhoud in de lidstaat, de afstand tussen de hoofdsteden van de lidstaten en prestaties.


6. The funds for the learning mobility of individuals referred to in point (a) of Article 6(1) and point (a) of Article 10b that are to be managed by a National Agency shall be allocated on the basis of population and cost of living in the sending and host Member State, distance between capitals of Member States and performance.

6. De middelen voor de leermobiliteit van individuen zoals bedoeld in artikel 6, lid 1, onder a), en artikel 10 ter die door nationale agentschappen worden beheerd, worden toegewezen op basis van de bevolking en de kosten van levensonderhoud in de zendende en ontvangende lidstaat, de afstand tussen de hoofdsteden van de lidstaten en prestaties.


If the exit and entry point of a flight are identical in a charging zone, the distance factor shall be equal to the distance in the great circle distance between these points and the most distant point of the flight plan multiplied by two.

Ingeval het punt waarop een luchtvaartuig de heffingszone binnenvliegt en het punt waarop het deze zone weer verlaat, hetzelfde zijn, is de factor „afstand” gelijk aan de afstand in de grootcirkel tussen deze punten en het verst verwijderde punt van het vliegplan, vermenigvuldigd met twee.


If the exit and entry point of one flight are identical in a charging zone, the distance factor shall be equal to the distance in the great circle distance between these points and the most distant point of the flight plan multiplied by two.

Ingeval het punt waarop een luchtvaartuig de heffingszone binnenvliegt en het punt waarop het deze zone weer verlaat, hetzelfde zijn, is de factor „afstand” gelijk aan de afstand in de grootcirkel tussen deze punten en het verst verwijderde punt van het vliegplan, vermenigvuldigd met twee.


(18) Information society services span a wide range of economic activities which take place on-line; these activities can, in particular, consist of selling goods on-line; activities such as the delivery of goods as such or the provision of services off-line are not covered; information society services are not solely restricted to services giving rise to on-line contracting but also, in so far as they represent an economic activity, extend to services which are not remunerated by those who receive them, such as those offering on-line information or commercial communications, or those providing tools allowing for search, access and retrieval of data; information society services also include services consisting of the transmission of in ...[+++]

(18) Diensten van de informatiemaatschappij bestrijken een grote verscheidenheid aan economische activiteiten die on line plaatsvinden; die activiteiten kunnen in het bijzonder in de on-lineverkoop van goederen bestaan. Activiteiten zoals de levering van goederen als zodanig of de verstrekking van off-linediensten vallen niet onder de richtlijn. Diensten van de informatiemaatschappij blijven niet beperkt tot diensten waarvoor on line contracten gesloten worden, maar ook, voorzover zij een economische activiteit vormen, betrekking hebben op diensten waarvoor de afnemers niet betalen, zoals diensten die bestaan in het aanbieden van on-line-informatie of commerciële communicatie, of diensten die instrumenten verschaffen voor het opzoeken en o ...[+++]


16. Refers to the positive impact that small and medium-sized enterprises have on employment; points out that an interest should be taken in strengthening the entrepreneurial potential of SMEs and that services for SMEs should be further improved; points out that, if promotional funds are to be used efficiently, promotional measures must be coordinated with the wide-ranging promotion of SMEs and the establishment of new firms; considers that less developed regions should have the opportunity to use financial incentives which do not distort competition in order to create a level playing field for businesses, for example to solve problems arising ...[+++]

16. wijst op de positieve werkgelegenheidseffecten van het midden- en kleinbedrijf; wijst erop dat aandacht moet worden geschonken aan de versterking van het ondernemerspotentieel van de KMO's en dat de dienstverlening aan KMO's verder moet worden ontwikkeld; wijst erop dat de steunmaatregelen ter wille van een efficiënt gebruik van de desbetreffende middelen moeten worden afgestemd op de rijkgeschakeerde steunmaatregelen voor het midden- en kleinbedrijf en het opstarten van nieuwe bedrijven; is van mening dat minder ontwikkelde regio's de mogelijkheid moeten hebben niet-concurrentievervalsende economische steunmaatregelen te treffen teneinde gelijke concurrentievoorwaarden voor bedrijven te creëren, bijvoorbeeld teneinde problemen op te ...[+++]


w