Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse recycling grant opportunities
Conversion of waste
ERRA
European Recovery and Recycling Association
European Recycling and Recovery Association
Investigate recycling grant opportunities
Manage recycling program budget
Manage recycling program budgets
Oversee recycling program budget
Probe recycling grant opportunities
Recovery of waste
Recycled product
Recycling of materials
Recycling of waste
Recycling officer
Recycling technology
Reprocessing of waste
Research recycling grant opportunities
Reuse of waste
School medical officer
Selective waste collection
Separate waste collection
Solvent recycling system
Supervise recycling program budget
Use of waste
Waste diversion manager
Waste management officer
Waste recycling
Waste recycling officer

Traduction de «Recycling officer » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
waste diversion manager | waste recycling officer | recycling officer | waste management officer

recyclagemanager | verantwoordelijke voor milieu en afvalverwerking | afvalverantwoordelijke | beleidsmedewerker afvalverwerking


waste recycling [ conversion of waste | recovery of waste | recycling of materials | recycling of waste | reprocessing of waste | reuse of waste | selective waste collection | separate waste collection | use of waste ]

hergebruik van afvalstoffen [ afvalrecycling | afvalverwerking | gebruik van afvalstoffen | gescheiden afvalinzameling | opwerking van afvalstoffen | recyclage van afvalstoffen | terugwinning van afvalstoffen | terugwinning van materiaal ]


oversee recycling program budget | supervise recycling program budget | manage recycling program budget | manage recycling program budgets

programmabudget voor recyclage beheren | programmabudget voor recycling beheren


investigate recycling grant opportunities | probe recycling grant opportunities | analyse recycling grant opportunities | research recycling grant opportunities

subsidiemogelijkheden voor recyclage onderzoeken | subsidiemogelijkheden voor hergebruik onderzoeken | subsidiemogelijkheden voor recycling onderzoeken




Solvent recycling system

systeem voor recycling van oplosmiddel


recycled product

kringloopproduct [ kringloopprodukt | recyclingproduct ]


European Recovery and Recycling Association | European Recycling and Recovery Association | ERRA [Abbr.]

Europese Vereniging voor de inzameling en het hergebruik van afval




Aircraft/ship officer

vliegtuigofficier en/of scheepsofficier
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– (IT) Madam President, ladies and gentlemen, after the lies told by the Berlusconi government, which assumed office in 2008 telling Italians that the waste problem had been resolved, the European Union is doing the right thing by refusing to grant Italy funding until an environmentally friendly waste system based on recycling of waste and composting has been presented.

– (IT) Mevrouw de Voorzitter, dames en heren, na de leugens van de regering-Berlusconi, die in 2008 is aangetreden en de Italianen liet weten dat het afvalprobleem was opgelost, doet de Europese Unie er goed aan geen fondsen meer beschikbaar te stellen aan Italië tot er een milieuvriendelijk afvalsysteem wordt gepresenteerd dat is gebaseerd op afvalrecycling en compostering.


The amount of office paper used per person — eco-label recycled paper — has fallen by 41% since 2003 i.e. dropping from 88 sheets/person/day to 51 sheets/person/day (= saving of 435 tonnes of paper per year), in particular thanks to the development of double-sided printing and copying as well as awareness-campaigns towards employees.

De hoeveelheid kantoorpapier die per persoon wordt gebruikt (kringlooppapier met ecolabel) is sinds 2003 met 41% verminderd: van 88 vellen tot 51 vellen per persoon per dag. Dat is een besparing van 435 ton papier per jaar. Dat is vooral bereikt door meer dubbelzijdig afdrukken en kopiëren en door voorlichting aan het personeel.


For example, packaging cardboard has to be recycled, but office paper or newsprint does not, and the same goes for aluminium, plastics and other materials. A more coherent approach to recycling could result in greater environmental benefits.

Zo moeten kartonnen verpakkingen bijvoorbeeld worden gerecycleerd, maar kantoorpapier en kranten niet; een soortgelijke situatie doet zich voor ten aanzien van aluminium, kunststoffen en andere materialen. Een meer samenhangende benadering van recycling kan grotere milieuvoordelen opleveren.


For example, while Community legislation requires recycling of paper and cardboard from packaging, there is no analogous requirement for paper from other sources, e.g. office paper or newsprint.

Bijvoorbeeld, terwijl communautaire wetgeving de recycling van papier en karton als verpakkingsmateriaal voorschrijft, bestaat er geen analoog voorschrift voor papier van andere bronnen, zoals kantoorafval of oude kranten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15.Manufacture of food products and beverages16.Manufacture of tobacco products17.Manufacture of textiles18.Manufacture of wearing apparel; dressing and dyeing of fur19.Tanning and dressing of leather; manufacture of luggage, handbags, saddlery, harness and footwear20.Manufacture of wood and of products of wood and cork, except furniture; manufacture of articles of straw and plaiting materials21.Manufacture of paper and paper products22.Publishing, printing and reproduction of recorded media23.Manufacture of coke, refined petroleum products and nuclear fuel24.Manufacture of chemicals and chemical products25.Manufacture of rubber and plastics products26.Manufacture of other non-metallic mineral products27.Manufacture of basic metals28.Man ...[+++]

15.Productie van voedingsmiddelen en dranken16.Productie van tabaksproducten17.Textielproductie18.Productie van kleding; prepareren en verven van bont19.Looien en bereiden van leer; vervaardiging van koffers, tassen, zadel- en tuigmakerswerk en schoeisel20.Productie van hout, hout- en kurkwaren, met uitzondering van meubels; vlechtwerk21.Productie van papier en papierwaren22.Uitgave, druk en reproductie van opgenomen media23.Productie van cokes, geraffineerde aardolie en splijt- en kweekstoffen24.Chemische producten25.Producten van rubber en kunststof26.Overige niet-metaalhoudende minerale producten27.Productie van metalen in primaire vorm28.Producten van metaal, andere dan machines en apparaten29.Machines, apparaten en werktuigen, n.e.g ...[+++]


Additionally, while Community legislation requires recycling of paper and cardboard from packaging, there is no analogous requirement for paper from other sources, e.g. office paper or newsprint.

En terwijl communautaire wetgeving voorschrijft dat papier en karton van verpakkingen moeten worden gerecycleerd, geldt zo'n eis niet voor papier uit andere bronnen, bijvoorbeeld voor kantoorafval of oude kranten.


For example, while Community legislation requires recycling of paper and cardboard from packaging, there is no analogous requirement for paper from other sources, e.g. office paper or newsprint.

Bijvoorbeeld, terwijl communautaire wetgeving de recycling van papier en karton als verpakkingsmateriaal voorschrijft, bestaat er geen analoog voorschrift voor papier van andere bronnen, zoals kantoorafval of oude kranten.


Thus, requirements concerning the use in a contractor's office of recycled paper, the application of specific waste disposal methods on the contractor's premises, or the recruitment of staff from certain groups of persons (ethnic minorities, disabled persons, women) would not qualify as technical specifications.

Derhalve zijn niet als technische specificaties aan te merken de eis om gerecycleerd papier in kantoren te gebruiken, om bepaalde afvalverwijderingsmethoden bij de inschrijver toe te passen of om bepaalde groepen werknemers (etnische minderheden, gehandicapten, vrouwen) aan te trekken.


(4) Whereas the Scientific Steering Committee (SSC) adopted an opinion on BSE risk on 27 March 1998; whereas in that opinion the SSC recognised three major issues in considering the risk of BSE: first, the risk of human exposure arising from the direct consumption of potentially infective material, secondly, the risk to man from ingesting or being exposed to processed, potentially infective material, and, thirdly, the risk of propagating the infection by recycling the infective material through animal feed; whereas the Code Commission of the International Office of Epizoo ...[+++]

(4) Overwegende dat de Wetenschappelijke Stuurgroep, hierna "WS" genoemd, op 27 maart 1998 met betrekking tot het BSE-risico een advies heeft uitgebracht; dat de WS in dit advies drie belangrijke punten heeft vermeld met betrekking tot het risico op BSE, namelijk in de eerste plaats het risico dat de mens wordt blootgesteld ten gevolge van rechtstreekse consumptie van potentieel besmet materiaal, in de tweede plaats het risico dat de mens verwerkt, potentieel besmet materiaal consumeert of daarmee in contact komt, en in de derde plaats het risico op verspreiding van de besmetting door recyclering van besmet materiaal via diervoeder; da ...[+++]


- Germany * Participation by farms in the upkeep of the landscape and in the bio- recycling of waste * Direct marketing of the products of organic farming * Thematic tourism with high value-added * Development of groups of villages to ensure better maintenance of services in rural areas * Renewable energy resources - France * New forms of multiple activity for farmers (upkeep of the landscape, supervision of holiday homes, etc) * Quality control marks for farm tourism * Computing centres with e-mail facilities for the development of businesses in rural areas * Creation of service centres shared by local authorities based on resources of ...[+++]

- Frankrijk * Nieuwe vormen van pluri-activiteit voor landbouwers (instandhouding van het landschap, activiteiten in de sector vakantiewoningen, enz..); . * kwaliteitscontrole bij agrotoerisme; * EDP-centra met voorzieningen voor elektronische post, met het oog op de ontwikkeling van commerciële activiteiten in plattelandsgebieden; * oprichting van dienstverleningscentra in samenwerking met plaatselijke instanties, waarvan ook door de plaatselijke autoriteiten gebruik wordt gemaakt; * opleiding met het oog op ontwikkeling. - Ierland * Steun voor de afzet van gediversifieerde landbouwprodukten; * afstandsonderwijs; * ontwikkeling van ...[+++]


w