Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Battery cut-out switch
Cut glass
Cut glass plates
Cut out fats
Cut the glass
Cycling
Making of cut-out for radiotherapy
Pressure switch cut-out period
Regulator cut-out
Regulator cut-out period
Regulator switch cut-out period
Remove fats
Take away fats
Use tools to cut out glass
Winterise fats

Traduction de «Regulator cut-out » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
battery cut-out switch | regulator cut-out

automatische schakelaar


cycling | regulator cut-out period

uitschakelperiode van de regelaar


pressure switch cut-out period | regulator switch cut-out period

regelingsduur


cut glass plates | cut the glass | cut glass | use tools to cut out glass

glas slijpen | glas snijden


Making of cut-out for radiotherapy

maken van bestralingsmasker bij radiotherapie


cut out fats | remove fats | take away fats | winterise fats

vetten winterklaar maken


carry out routine maintenance of chainsaw and cutting system | routine maintenance of chainsaw and cutting system carrying out | carry out routine maintenance of wood cutting machinery | carrying out routine maintenance of chainsaw and cutting system

routineonderhoud van houtsnijmachines uitvoeren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Regrets the fact that Regulation 868/2004 has never been implemented, and calls for it to be revised as soon as possible in order to fight unfair pricing in Europe and promote fair and sustainable intra- and intermodal competition in a more efficient way, so as to ensure reciprocity and cut out unfair practices;

8. betreurt het dat Verordening (EG) nr. 868/2004 nooit ten uitvoer is gelegd en verlangt dat deze verordening zo snel mogelijk wordt herzien, zodat oneerlijke tariefpraktijken in Europa bestreden worden en eerlijke en duurzame intra- en intermodale concurrentie op efficiëntere wijze wordt bevorderd, zodat wederkerigheid gegarandeerd is en oneerlijke praktijken geen kans krijgen;


Regulation (EC) No 854/2004 also provides that the official veterinarian is to carry out inspection tasks in slaughterhouses, game handling establishments and cutting plants placing fresh meat on the market in accordance with, inter alia, the specific requirements of Section IV of Annex I thereto.

Verordening (EG) nr. 854/2004 bepaalt voorts dat de officiële dierenarts inspecties moet uitvoeren in slachthuizen, wildverwerkingsinrichtingen en uitsnijderijen die vers vlees in de handel brengen, met inachtneming van onder andere de specifieke voorschriften van sectie IV van bijlage I bij die verordening.


if an M-factor has been provided to the classification and labelling inventory established under Regulation (EC) No 1272/2008, the generic cut-off value in Table 1.1 of Annex I to that Regulation, adjusted using the calculation set out in Section 4.1 of Annex I to that Regulation.

wanneer een M-factor is verstrekt voor opname in de krachtens Verordening (EG) nr. 1272/2008 vastgestelde inventaris van indelingen en etiketteringen, de algemene ondergrens in tabel 1.1 van bijlage I bij die verordening, aangepast volgens de berekeningsmethode van punt 4.1 van bijlage I bij die verordening.


if an M-factor has been given in Part 3 of Annex VI to Regulation (EC) No 1272/2008, the generic cut-off value in Table 1.1 of Annex I to that Regulation, adjusted using the calculation set out in Section 4.1 of Annex I to that Regulation.

wanneer een M-factor is opgenomen in deel 3 van bijlage VI bij Verordening (EG) nr. 1272/2008, de algemene ondergrens in tabel 1.1 van bijlage I bij die verordening, aangepast volgens de berekeningsmethode van punt 4.1 van bijlage I bij die verordening.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the generic cut-off values set out in Table 1.1 of Annex I to Regulation (EC) No 1272/2008.

de algemene ondergrenzen van tabel 1.1 van bijlage I bij Verordening (EG) nr. 1272/2008.


(22) In order to ensure that the necessary rules for the proper functioning of the identification, registration and traceability of bovine animals and beef are applied, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty should be delegated to the Commission in respect of requirements for alternative means of identification of bovine animals, special circumstances in which Member States may extend the maximum periods for the application of the means of identification, data to be exchanged between the computerised databases of the Member States, the maximum period for certain reporting obligations, the requirements for means of identification, the information to be included in the passports and in the individual registers to ...[+++]

(22) Om te garanderen dat de nodige regels voor een goede functionering van de identificatie, de registratie en de traceerbaarheid van runderen en rundvlees worden toegepast, moet de bevoegdheid om handelingen vast te stellen overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag aan de Commissie worden gedelegeerd ten aanzien van de vereisten voor alternatieve identificatiemiddelen voor runderen, de bijzondere omstandigheden waarin lidstaten de termijnen voor het aanbrengen van identificatiemiddelen mogen verlengen, de gegevens die tussen de gecomputeriseerde gegevensbestanden van de lidstaten moeten worden uitgewisseld, de termijn voor sommige rapporteringsverplichtingen, de vereisten voor de identificatiemiddelen, de gegevens die moeten worden opgen ...[+++]


37. Reaffirms that the European Schools must be financed on a sound and adequate basis so that the commitments made in the Convention and in the Staff Regulations of Officials and Conditions of Employment of Other Servants of the European Union can be fulfilled and the quality of the education provided, as well as equal and equivalent teaching conditions for children of all language communities in the European Schools, can be guaranteed. Notes, in this regard, the recent petition by the parents' and teachers' associations of the Brussels European Schools pointing out the serious threats posed by the proposed cuts to the quality of educat ...[+++]

37. legt er nogmaals de nadruk op dat de Europese scholen op een solide en serieuze manier gefinancierd moeten worden opdat zij zich kunnen houden aan de verplichtingen die zijn aangegaan in het kader van het verdrag en het statuut van de ambtenaren en de regeling welke van toepassing is op de andere personeelsleden van de Europese Unie, en opdat zij voldoende garanties kunnen bieden voor de kwaliteit van het onderwijs en voor gelijke en gelijkwaardige onderwijsvoorwaarden voor kinderen uit alle taalgemeenschappen aan de Europese scholen; neemt in dat opzicht kennis van het recente verzoekschrift van de ouders en leraren van de Europese ...[+++]


5. Criticizes the unwillingness of the EU to regulate and to cut back hedge funds and private equity which considerably contributed to the crises by increasing macro-prudential risks; pointed out that private equity are responsible for big asset stripping, for countless job-losses and for liquidations of many companies in the EU; strongly criticizes that the new EU regulation on hedge funds and private equity aims at standardizing and granting legal certainty of these harmful products instead of cutting them back;

5. heeft kritiek op de onwilligheid van de EU om hedgefondsen en private equity te reguleren en te beperken, die in aanzienlijke mate hebben bijgedragen aan de crises door vergroting van de macroprudentiële risico's; wijst erop dat private-equityfondsen verantwoordelijk zijn voor grootschalige asset stripping, verlies van talloze banen en de liquidatie van veel bedrijven in de EU; uit scherpe kritiek op het feit dat de nieuwe EU-verordening inzake hedgefondsen en private equity erop gericht is deze schadelijke producten te standaardiseren en met rechtszekerheid te omgeven in plaats van er het mes in te zetten;


8. Criticises the unwillingness of the EU to regulate and to cut back hedge funds and private equity which considerably contributed to the crises by increasing macro-prudential risks; pointed out that private equity are responsible for big asset stripping, for countless job-losses and for liquidations of many companies in the EU; strongly criticises that the new EU regulation on hedge funds and private equity aims at standardising and granting legal certainty of these harmful products instead of cutting them back;

8. heeft kritiek op de onwilligheid van de EU om hedgefondsen en private equity te reguleren en te beperken, die in aanzienlijke mate hebben bijgedragen aan de crises door vergroting van de macroprudentiële risico’s; wijst erop dat private-equityfondsen verantwoordelijk zijn voor grootschalige asset stripping, verlies van talloze banen en de liquidatie van veel bedrijven in de EU; uit scherpe kritiek op het feit dat de nieuwe EU-verordening inzake hedgefondsen en private equity erop gericht is deze schadelijke producten te standaardiseren en met rechtszekerheid te omgeven in plaats van er het mes in te zetten;


the generic cut-off values set out in Table 1.1 of Regulation (EC) No 1272/2008.

de algemene ondergrenzen van tabel 1.1 van Verordening (EG) nr. 1272/2008.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Regulator cut-out' ->

Date index: 2021-12-30
w