A
mong the many facts contained in the study, the research report indicates that : the net cost of the Cities of Culture programme between 1985 and 1994 totalled ECU 210 million. business sponsors contributed an average 20 per cent of operating resources (Total sponsorship was valued at ECU 42 million). total attendance for the designated programme of the first 9 European Cities of Culture was ECU 15 million. tourism figures suggest a strong market response to the City of Culture, es
pecially in foreign ...[+++]tourist markets. lasting impacts in the cultural field were evidenced in all cities.Enkele van de vele feiten uit het verslag: de nettokosten van het programma van de Cultuursteden van 1985 tot 1994 bedroegen 210 miljoen ecu; sponsors uit het bedrijfsleven droegen gemiddeld 20 procent van de middelen bij (de totale bijdrage van de sponsors was 42 miljoen ecu); de huishoudelijke uitgaven voor het programma van de eerste negen Europese Cultuursteden beliepen in totaal 15 miljoen ecu; aan de cijfers met
betrekking tot het toerisme is af te lezen dat de markt (in het bijzonder de
buitenlandse) goed reageert op de cultuursteden ...[+++]; in alle steden is een blijvende weerslag op cultureel vlak merkbaar.