Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal-drawn vehicle driver
Complete road testing
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Country road
Farm road
Farm track
Forest road
Grouting by impregnation
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Local road
Manage operations in road haulage
Mule track
Penetration prime coat
Perform road haulage coordination activities
Perform road testing
Performing a road test
Priming
Provide aid in road collisions
Rescue in road accidents
Road
Road connection
Road haulage
Road network
Road oiling
Road transport
Road-oil
Roads
Rural road
Rural road system
Transport by road
Undertake road testing

Vertaling van "Road oiling " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


grouting by impregnation | penetration prime coat | priming | road oiling

impregneren


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


road transport [ road haulage | transport by road ]

wegvervoer [ transport over de weg ]


waste from railway and road transport tank cleaning containing oil

oliehoudend afval van tankreiniging (weg- en railvervoer)


performing a road test | undertake road testing | complete road testing | perform road testing

rijtesten uitvoeren | testen op de weg uitvoeren


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

wegvervoeractiviteiten coördineren


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

hulp verlenen bij verkeersongevallen


Animal-drawn vehicle driver (road)

bestuurder van door dier getrokken voertuig op openbare weg
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nevertheless, the results for other than road transport sources presented in the technical report would seem to indicate that, on the basis of current trends and policy, the share of overall emissions attributable to road transport will have fallen substantially between 1990 and 2010 for the six Auto-Oil II pollutants (excluding CO2), and the relative importance of other sectors will have correspondingly risen.

Desondanks lijken de resultaten die in het technische rapport worden gepresenteerd voor andere bronnen dan het wegvervoer erop te wijzen dat op basis van de huidige trends en het beleid het aandeel van de totale emissies die toe te schrijven zijn aan het wegvervoer voor de zes verontreinigende stoffen van Auto-Olie II (exclusief CO2) tussen 1990 en 2010 fors zal dalen, en het relatieve belang van andere sectoren dienovereenkomstig zal toenemen.


A major user of energy, transport accounts for some 71% of all oil consumption in the EU. Road transport uses 60% of all oil; air transport accounts for some 9% of overall oil consumption.

Als belangrijke energieverbruiker is de vervoerssector goed voor zowat 71% van de totale olieconsumptie in de EU. 60% van de olie wordt verbruikt door het wegvervoer; de luchtvaart is verantwoordelijk voor ongeveer 9% van het totale olieverbruik.


39. Reiterates that a strategy based on practical pro-integration measures (covering roads, oil and gas pipelines and the promotion of interregional trade, among other things) and measures to raise public awareness of the leading actors in the region would give integration a boost and bolster the region's sense of community;

39. herhaalt dat een strategie van concrete en gerichte acties met het oog op integratie (wegennet, olie- en gasleidingen, bevordering van de interregionale handel, enz.) en bekendheid met de verschillende actoren in de regio een impuls kan geven aan het integratieproces en het gemeenschapsgevoel in de regio kan versterken;


2. Member States shall ensure that, no later than from 1 January 2008, gas oils intended for use by non-road mobile machinery (including inland waterway vessels), agricultural and forestry tractors and recreational craft may be placed on the market within their territory only if the sulphur content of those gas oils does not exceed 1 000 mg/kg.

2. De lidstaten zorgen ervoor dat uiterlijk op 1 januari 2008 gasoliën die bedoeld zijn om in niet voor de weg bestemde mobiele machines (met inbegrip van binnenschepen), landbouwtrekkers of bosbouwmachines en pleziervaartuigen te worden gebruikt, op hun grondgebied slechts in de handel mogen worden gebracht indien hun zwavelgehalte niet meer dan 1 000 mg/kg zwavel bedraagt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Member States shall ensure that, no later than from 1 January 2008, gas oils intended for use by non-road mobile machinery (including inland waterway vessels), agricultural and forestry tractors and recreational craft may be placed on the market within their territory only if the sulphur content of those gas oils does not exceed 1 000 mg/kg.

2. De lidstaten zorgen ervoor dat uiterlijk op 1 januari 2008 gasoliën die bedoeld zijn om in niet voor de weg bestemde mobiele machines (met inbegrip van binnenschepen), landbouwtrekkers of bosbouwmachines en pleziervaartuigen te worden gebruikt, op hun grondgebied slechts in de handel mogen worden gebracht indien hun zwavelgehalte niet meer dan 1 000 mg/kg zwavel bedraagt.


7. Calls for an intensification of efforts to make unconventional oil resources commercially viable, and in this way to contribute to diversification, provided that environmentally friendly extraction processes are developed and then used; stresses that a life-cycle approach concerning greenhouse gas emissions from fuels placed on the EU market, as introduced in the proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council amending Directive 98/70/EC as regards the specification of petrol, diesel and gas-oil and introducing a mechanism to monitor and reduce greenhouse gas emissions from the use of road transport fuels and a ...[+++]

7. wenst dat er intensiever naar gestreefd wordt niet-conventionele aardoliereserves commercieel te exploiteren en zo een bijdrage aan de diversifiëring te leveren, op voorwaarde dat milieuvriendelijke winningstechnieken worden ontwikkeld en vervolgens gebruikt; onderstreept dat een levenscyclus-benadering van de emissies van broeikasgassen van op de EU-markt gebrachte brandstoffen − zoals reeds beoogd met het voorstel voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad tot wijziging van Richtlijn 98/70/EG betreffende de kwaliteit van benzine en van dieselbrandstof en de invoering van een mechanisme voor het toezien op en de vermin ...[+++]


42. Is convinced that in the medium and long term the growth in oil consumption in the transport sector can be reduced only if the European Union and Member States take additional measures to shift transport and mobility towards more sustainable modes that consume little or no oil, such as rail, waterborne transport and intermodal mobility chains in urban areas (walking, cycling, public transport, vehicle sharing); is convinced, also, that considerable energy savings can be achieved through the more efficient use of modern traffic management systems to reduce delays and circuitous routes in road ...[+++]

42. is ervan overtuigd dat de groei van het aardolieverbruik in de vervoerssector op de middellange en lange termijn alleen kan verminderen als de Europese Unie en de lidstaten extra maatregelen nemen die een verschuiving van het goederenvervoer en de mobiliteit bewerkstelligen naar meer duurzame middelen van vervoer die geen of weinig aardolie verbruiken, zoals het vervoer per rail en over water, en ook naar intermodale mobiliteitsketens in stedelijke gebieden (te voet, op de fiets, openbaar vervoer en carpools); is er verder van overtuigd dat aanzienlijke energiebesparingen mogelijk zijn door meer gebruik te maken van moderne verkeersgeleidingssystemen die wachttijden en omwegen in het verkeer over de weg, ...[+++]


Member States shall also ensure that, by 31 December 2009 at the latest, gas oils intended for use by non-road mobile machinery and inland waterway vessels are aligned with on-road diesel fuel quality as specified under Annex IV.

De lidstaten zorgen er ook voor dat gasoliën die bedoeld zijn om in niet voor de weg bestemde mobiele machines en binnenschepen te worden gebruikt, uiterlijk op 31 december 2009 zijn afgestemd op de kwaliteit van dieselbrandstof voor gebruik op de weg, gespecificeerd in bijlage IV.


4. Notwithstanding paragraph 2, Member States which introduce a system of road user charges for motor vehicles or articulated vehicle combinations intended exclusively for the carriage of goods by road may apply a reduced rate on gas oil used by such vehicles, that goes below the national level of taxation in force on 1 January 2003, as long as the overall tax burden remains broadly equivalent, provided that the Community minimum levels are observed and that the national level of taxation in force on 1 January 2003 for gas oil used as ...[+++]

4. Niettegenstaande lid 2 kunnen lidstaten die een systeem van heffingen op het weggebruik invoeren voor motorvoertuigen of samenstellen van voertuigen die uitsluitend bestemd zijn voor het goederenvervoer over de weg, op door dergelijke voertuigen gebruikte gasolie een verlaagd belastingniveau toepassen dat lager is dan het op 1 januari 2003 geldende nationale belastingniveau, zolang de totale belastingdruk grotendeels gelijk blijft, de communautaire minimumbelastingniveaus gerespecteerd worden, en het op 1 januari 2003 geldende nationale belastingniveau voor gasolie gebruikt voor voortbeweging ten minste twee maal zo hoog is als het op 1 j ...[+++]


4. Notwithstanding paragraph 2, Member States which introduce a system of road user charges for motor vehicles or articulated vehicle combinations intended exclusively for the carriage of goods by road may apply a reduced rate on gas oil used by such vehicles, that goes below the national level of taxation in force on 1 January 2003, as long as the overall tax burden remains broadly equivalent, provided that the Community minimum levels are observed and that the national level of taxation in force on 1 January 2003 for gas oil used as ...[+++]

4. Niettegenstaande lid 2 kunnen lidstaten die een systeem invoeren van wegenbelasting voor motorvoertuigen of samenstellen van voertuigen die uitsluitend bestemd zijn voor het goederenvervoer over de weg, op door dergelijke voertuigen gebruikte gasolie een verlaagd tarief toepassen dat lager is dan het op 1 januari 2003 geldende nationale belastingniveau, zolang de totale belastingdruk grotendeels gelijk blijft, de communautaire minimumbelastingniveaus gerespecteerd worden en het op 1 januari 2003 geldende nationale belastingniveau voor gasolie gebruikt voor voortbeweging ten minste twee maal zo hoog is als het op 1 januari 2004 geldend ...[+++]


w