42. Is convinced that in the medium and long term the growth in oil consumption in the transport sector can be reduced only if the European Union and Member States take additional measures to shift transport and mobility towards more sustainable modes that consume little
or no oil, such as rail, waterborne transport and intermodal mobility chains in urban areas (walking, cycling, public transport, vehicle sharing); is convinced, also, that considerable energy savings can be achieved through the more efficient use of modern traffic management systems to reduce delays and circuitous routes in road and air transport and shipping, and by in
...[+++]tensifying efforts to promote green logistics; 42. is ervan overtuigd dat de groei van het aardolieverbruik in de vervoerssector op de middellange en lange termijn alleen kan verminderen als de Europese Unie en de lidstaten extra maatregelen nemen die een verschuiving van het goederenvervoer en de mobiliteit bewerkstelligen naar meer duurzame middelen van vervoer die geen of weinig aardolie verbruiken, zo
als het vervoer per rail en over water, en ook naar intermodale mobiliteitsketens in stedelijke gebieden (te voet, op de fiets, openbaar vervoer en carpools); is er verder van overtuigd dat aanzienlijke energiebesparingen mogelijk zijn door meer gebruik te maken van moderne verkeers
...[+++]geleidingssystemen die wachttijden en omwegen in het verkeer over de weg, door de lucht of over het water beperken, en als de groene logistiek nadrukkelijke wordt bevorderd;