Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
B-road
City road network
Link road
Metropolitan road network
Minor road
National road network
National road system
Non-principal road
Public road network at national level
Public road system at national level
Rail roads
Rail routes
Road
Road connection
Road infrastructure in metropolitan areas
Road network
Roads
Secondary road
Secondary road network
Train network
Train routes
Transport network
Urban road transport network

Vertaling van "Secondary road network " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




B-road | minor road | non-principal road | secondary road

ondergeschikte weg | secundaire weg


metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

stadswegennet


transport network [ link road ]

transportnetwerk [ verbindingsweg ]


national road system | public road system at national level | national road network | public road network at national level

nationaal wegennet


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


rail routes | train network | rail roads | train routes

treinroutes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
safer road infrastructure - the Commission will ensure that EU funds will only be granted to infrastructure that complies with EU safety requirements. The Commission will also promote the application of the relevant principles of safe management to the secondary road network of EU countries, in particular through the exchange of best practices.

veiligere wegeninfrastructuur – de Commissie zal erop toezien dat EU-middelen alleen worden toegekend aan infrastructuur die in overeenstemming is met de veiligheidseisen van de EU. De Commissie zal ook bevorderen dat de relevante beginselen voor het beheer van de veiligheid op de landelijke wegen van de EU-landen worden toegepast, met name door de uitwisseling van beste praktijken.


12. Stresses that the quality of road infrastructure, which has a direct impact on road safety, differs significantly across the EU and that more than 90 per cent of road accident deaths in the Member States occur on urban and rural roads; stresses that efficient financing of this type of infrastructure must be further promoted through different EU policies and instruments, especially in the cohesion countries; stresses also the need for proper maintenance of the existing infrastructure, including the secondary road network;

12. benadrukt dat de kwaliteit van de wegeninfrastructuur, die van directe invloed is op de verkeersveiligheid, in de verschillende EU-lidstaten sterk uiteenloopt en dat meer dan 90 % van de ongevallen op de weg met dodelijke afloop in de lidstaten zich voordoen op stedelijke en plattelandswegen; benadrukt dat doeltreffende financiering voor dit soort infrastructuur verder moet worden bevorderd door middel van verschillende EU-beleidsmaatregelen en -instrumenten, met name in de cohesielanden; benadrukt tevens dat de bestaande infrastructuur goed onderhouden moet worden, ook die van het secundaire ...[+++]


12. Stresses that the quality of road infrastructure, which has a direct impact on road safety, differs significantly across the EU and that more than 90 per cent of road accident deaths in the Member States occur on urban and rural roads; stresses that efficient financing of this type of infrastructure must be further promoted through different EU policies and instruments, especially in the cohesion countries; stresses also the need for proper maintenance of the existing infrastructure, including the secondary road network;

12. benadrukt dat de kwaliteit van de wegeninfrastructuur, die van directe invloed is op de verkeersveiligheid, in de verschillende EU-lidstaten sterk uiteenloopt en dat meer dan 90 % van de ongevallen op de weg met dodelijke afloop in de lidstaten zich voordoen op stedelijke en plattelandswegen; benadrukt dat doeltreffende financiering voor dit soort infrastructuur verder moet worden bevorderd door middel van verschillende EU-beleidsmaatregelen en -instrumenten, met name in de cohesielanden; benadrukt tevens dat de bestaande infrastructuur goed onderhouden moet worden, ook die van het secundaire ...[+++]


12. Stresses that the quality of road infrastructure, which has a direct impact on road safety, differs significantly across the EU and that more than 90 per cent of road accident deaths in the Member States occur on urban and rural roads; stresses that efficient financing of this type of infrastructure must be further promoted through different EU policies and instruments, especially in the cohesion countries; stresses also the need for proper maintenance of the existing infrastructure, including the secondary road network;

12. benadrukt dat de kwaliteit van de wegeninfrastructuur, die van directe invloed is op de verkeersveiligheid, in de verschillende EU-lidstaten sterk uiteenloopt en dat meer dan 90 % van de ongevallen op de weg met dodelijke afloop in de lidstaten zich voordoen op stedelijke en plattelandswegen; benadrukt dat doeltreffende financiering voor dit soort infrastructuur verder moet worden bevorderd door middel van verschillende EU-beleidsmaatregelen en -instrumenten, met name in de cohesielanden; benadrukt tevens dat de bestaande infrastructuur goed onderhouden moet worden, ook die van het secundaire ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
These issues were highlighted in the Communication Road to the knowledge economy, which indicated the need for enhanced coordination of network roll-out; the need for guidance in network infrastructure sharing, which the Commission gave through two competition decisions in 2003; and further analysis of secondary trading issues through a workshop organised in December 2003.

Deze thema's zijn onderstreept in de mededeling "De weg naar de kenniseconomie", waarin werd gewezen op de noodzaak van een betere coördinatie van de uitrol van de netwerken, de behoefte aan richtsnoeren voor gedeeld gebruik van netwerkinfrastructuur, waarop de Commissie heeft ingespeeld door middel van twee mededingingsbesluiten in 2003, en op de noodzaak van een nieuwe analyse van secundaire handel door middel van een in december 2003 georganiseerde workshop.


Implementation of this strategic approach will require continuing work on the modernisation of the main rail network, speeding up construction of the main road routes and secondary connections, building underground rail systems in the main towns, providing equipment and improving operating conditions in the ports and increasing capacity and quality of services in the airports.

Door verwezenlijking van deze strategische aanpak kan de modernisering van het hoofdspoorwegnet worden voortgezet, de aanleg van de hoofdverkeersaders worden versneld zonder de secundaire verbindingen te vergeten en het metrostelsel in de grootste steden worden aangelegd. Ook is het mogelijk de haveninstallaties te verbeteren en de capaciteit/het kwaliteitsniveau van de luchthavens te verhogen.


Secondary road links to TEN-T road network and nodes (new build)

Secundaire wegverbindingen naar het TEN-T-wegennet en knooppunten (nieuwbouw)


Secondary road links to TEN-T road network and nodes (new build)

Secundaire wegverbindingen naar het TEN-T-wegennet en knooppunten (nieuwbouw)


1. The use of automatic checking equipment for speed on motorways, secondary roads and urban roads should be encouraged by Member States in particular on those sections of the road network where the number of accidents caused by speeding is higher than average.

1. Het gebruik van automatische controleapparatuur voor snelheid op autosnelwegen, secundaire wegen en stadswegen moet worden aangemoedigd door de lidstaten, met name op trajecten van het wegennet waar het aantal ongevallen door snelheidsovertredingen hoger is dan gemiddeld.


2. As regards speed, the use of automatic checking equipment on motorways, secondary roads, and urban roads shall be encouraged in particular on those sections of the road network where the number of accidents caused by speeding is higher than average.

2. Met betrekking tot snelheid wordt het gebruik van automatische controleapparatuur op autosnelwegen, secundaire wegen en stadswegen aangemoedigd, met name op trajecten van het wegennet met een hoger aantal ongevallen door snelheidsovertredingen dan gemiddeld.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Secondary road network' ->

Date index: 2021-09-20
w