19. Advocates flexible, needs-based f
orms of learning at schools and stresses that this challenge must be addressed in particular by primary schools and in
the early years of secondary schooling by means of early intervention, stronger bonds to be fostered with schools, and other measures;
takes the view that teaching staff, educational psychologists, educational social workers and all relevant stakeholders should be qualified for
...[+++] this purpose and benefit from a high standard of training throughout their careers so as to enable them to reorient their practice and hence gear it to the new requirements and to be actively involved in the planning, organising, performing and evaluating of strategies to help people who are at risk of early school leaving or those who have already dropped out; therefore points out that education and vocational training institutions must exchange experiences and tried and tested practice and develop effective means of support for pupils in danger of dropping out; 19. is voorstander van flexibele en op de behoeften van leerlingen gerichte onderw
ijsvormen en is van mening dat daar vooral in het lager onderwijs en in de lag
ere klassen van het middelbaar onderwijs naar gestreefd moet worden, door middel van vroegtijdige interventie, het tot stand brengen van intensievere contacten met scholen en andere maatregelen; is van mening dat onderwijzend personeel, onderwijspsychologen, sociaalpedagogische hulpverleners en alle andere relevante belanghebbenden daartoe de benodigde scholing moeten ontvange
...[+++]n en ook tijdens hun hele loopbaan vakkundig moeten worden bijgeschoold, zodat zij hun werkmethoden kunnen bijstellen en kunnen aanpassen aan moderne eisen en actief betrokken kunnen worden bij het plannen, organiseren, uitvoeren en evalueren van strategieën om personen te helpen die de school voortijdig dreigen te verlaten of die al hebben afgehaakt; benadrukt derhalve dat instellingen voor algemeen en beroepsonderwijs hun ervaringen en hun geteste en beproefde werkwijzen moeten uitwisselen en doeltreffende instrumenten moeten ontwikkelen ter ondersteuning van leerlingen die voortijdig van school af dreigen te gaan;