Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Application for employment
Asylum seeker
Detention centre for refugees
Holding centre for asylum seekers
Homing device
Homing head
IR seeker
Infra red seeker
Job applicant
Job application
Job search
Job seeker
Refugee detention centre
Search for a job
Search for employment
Seeker
Seeker head

Traduction de «Seeker » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


homing device | homing head | seeker | seeker head

doelzoeker




job application [ application for employment | job applicant | job seeker | search for a job | search for employment | Job search(STW) ]

zoeken naar een baan [ betrekking zoeken | sollicitant ]


detention centre for refugees | holding centre for asylum seekers | refugee detention centre

detentiecentrum voor vreemdelingenbewaring | gesloten centrum voor vreemdelingen


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The referring court also asks whether, where the accommodation facilities for asylum seekers are overloaded, the Member States may refer the asylum seekers to bodies within the general public assistance system.

De verwijzende rechter vraagt zich tevens af of de lidstaten, in geval van verzadiging van de opvangstructuren, de asielzoekers mogen doorverwijzen naar instellingen die onder het algemene stelsel van openbare hulpverlening vallen.


The Member States, including the national courts, may not transfer an asylum seeker to the Member State indicated as responsible where they cannot be unaware that systemic deficiencies in the asylum procedure and in the reception conditions of asylum seekers amount to substantial grounds for believing that the asylum seeker would face a real risk of being subjected to inhuman or degrading treatment within the meaning of Article 4 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union.

De lidstaten, daaronder begrepen de nationale rechterlijke instanties, mogen een asielzoeker namelijk niet aan de verantwoordelijke lidstaat overdragen wanneer zij niet onkundig kunnen zijn van het feit dat de tekortkomingen in het systeem van de asielprocedure en de opvangvoorzieningen voor asielzoekers ernstige en op feiten berustende gronden vormen om aan te nemen dat de asielzoeker een reëel risico zal lopen op onmenselijke en vernederende behandelingen in de zin van artikel 4 van het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie.


From this the Advocate General also concludes that the transferring Member State must, before it transfers an asylum seeker, determine whether that asylum seeker will be exposed, in the Member State which is primarily responsible, to a serious risk that the rights guaranteed to him under the Charter of Fundamental Rights will be violated.

De advocaat-generaal leidt daaruit tevens af dat de overdragende lidstaat vóór de overdracht van een asielzoeker moet beoordelen of de in het Handvest gewaarborgde rechten van de asielzoeker in de primair verantwoordelijke lidstaat ernstig dreigen te worden geschonden.


Advocate General Trstenjak is of the view that if there is a serious risk that the fundamental rights, under the Charter of Fundamental Rights, of the asylum seeker to be transferred may be breached in the Member State having primary responsibility, the other Member States may not transfer an asylum seeker to that Member State.

Advocaat-generaal Trstenjak is van mening dat wanneer in de primair verantwoordelijke lidstaat de in het Handvest gewaarborgde grondrechten van de over te dragen asielzoeker ernstig dreigen te worden geschonden, de andere lidstaten een asielzoeker niet mogen overdragen aan deze lidstaat.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Finally, the European asylum legislation should be a great deal more stringent. Let us be honest: 99% of asylum seekers are, in fact, not asylum seekers at all, but economic fortune seekers abusing our asylum laws.

En tenslotte, de Europese asielwetgeving moet natuurlijk veel en veel strenger worden, want laten wij eerlijk zijn: 99 procent van de asielzoekers zijn helemaal geen asielzoekers, maar economische gelukszoekers die misbruik maken van de asielwetgeving.


I made no reference in my question to the costs of the asylum procedure. I omitted them, not because I was unaware of that issue, but because humane treatment of asylum seekers is paramount for me.

U ziet in mijn vraag niets over de kosten van de asielprocedure, niet omdat ik daar niet gevoelig voor ben, maar wel omdat voor mij voorop staat dat asielzoekers als mensen behandeld moeten worden. Dat betekent een nette procedure en een goede opvang.


If an applicant commits a serious breach of his duty of cooperation, there are very few possibilities of imposing sanctions. On the contrary, if an asylum seeker disappears, the Member State cannot bring the procedure to a negative conclusion.

Als een asielzoeker zich stelselmatig onttrekt aan zijn samenwerkingsverplichtingen, kunnen er nauwelijks sancties worden opgelegd – integendeel: als hij in de illegaliteit verdwijnt, kan de lidstaat in de toekomst zijn procedure niet meer negatief afsluiten; als hij weer opduikt, kan hij zelfs gebruik maken van een groter scala aan procedures.


It is technically complex to establish administrative sanctions against people who make underhand or abusive use of the procedure; however, asylum-seekers duly and legally assisted, who are asking for international protection without being the objects of any persecution whatever, should have to have to be answerable and face prejudice or negative consequences of some kind in their administrative relations with the EU. Those who assess asylum-seekers should endeavour to put across the principle of procedural good faith.

Het is technisch ingewikkeld om administratieve sancties vast te stellen tegen degenen die misbruik maken van de procedure; aanvragers van internationale bescherming die naar behoren rechtsbijstand krijgen en die niet blootstaan aan enige vorm van vervolging, moeten echter enige verantwoordelijkheid op zich nemen en nadelen of negatief gevolgen aanvaarden in hun administratieve relatie met de EU. Degenen die asielzoekers adviseren moeten ervoor zorgen dat het beginsel van processuele goede trouw wordt doorgegeven.


94. Takes the view that an asylum-seeker may only be deported to a 'safe third country' if the state concerned has given the deporting state an absolute guarantee that the asylum-seeker's application will be scrupulously investigated under an appropriate and fair procedure;

94. is van mening dat een asielzoeker alleen dan mag worden uitgezet naar een "veilig derde land" wanneer het land in kwestie de uitzettende staat de absolute garantie heeft gegeven dat de aanvraag van de asielzoeker in een adequate en faire procedure grondig wordt onderzocht;


The debate focused on the hierarchy of criteria for attributing to a Member State the responsibility to examine the application of an asylum seeker who has irregularly crossed the border into a Member State, on the cases where this asylum seeker has been previously living for a certain period in another Member State, and on the difficulties linked to different time-limits set out by the Regulation with regard to the determination of the competent Member State or the transfer of an asylum seeker to this Member State.

Het debat was toegespitst op de rangorde van de criteria aan de hand waarvan een lidstaat verantwoordelijk wordt gesteld voor de behandeling van het verzoek van een asielzoeker die illegaal de grens van een lidstaat heeft overschreden, op de gevallen waarin die asielzoeker voordien gedurende een bepaalde tijd in een andere lidstaat heeft verbleven, en op de problemen in verband met de verschillende termijnen die in de verordening worden vastgesteld voor de bepaling van de verantwoordelijke lidstaat of voor de overdracht van een asielzoeker aan die lidstaat.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Seeker' ->

Date index: 2024-02-24
w