K. whereas statistics consistently show that girls become disengaged fr
om STEM subjects at school and are less likely to pursue a science-related degree at university; whereas there is no one single explanation for the low levels of women in STEM and reasons include: lack of knowledge about STEM careers on the part of teachers in schools, a lack of fe
male role models, a high number of precarious short- term contracts, unconscious bias on interview panels, women being less likely than men to put the
mselves forward for ...[+++]senior positions, and a tendency for women to be steered into teaching and pastoral roles rather than research and academia; K. overwegende dat uit statistieken consequent naar voren komt dat meisjes minder exac
te vakken kiezen op school en minder geneigd zijn een studie in exacte wetenschappen te volgen op de universiteit; overwegende dat er niet één enkele verklaring is voor de geringe aantallen vrouwen in STEM en dat hiervoor de volgende redenen kunnen zijn: gebrek aan kennis van STEM-loopbanen bij docenten op scholen, een gebrek aan vrouwelijke rolmodellen, een groot aantal onzekere kortetermijncontracten, onbewuste vooringenomenheid bij sollicitatiecommissies, het feit dat vrouwen minder geneigd zijn naar leidinggevende functies te solliciteren en een t
...[+++]endens om vrouwen te stimuleren een functie in het onderwijs of de pastorale sector te vervullen in plaats van in het onderzoek of de academische wereld;