Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess company needs
Asset management company
Asset manager
CAACE
Closed-end investment company
Company nurse
Company with share capital
Develop networks with transportation companies
Evaluate company needs
Evaluating company needs
Fund manager
Gauge company needs
Investment company
Investment firm
Investment fund
Investment trust
Investment trusts
Joint stock company
Liaise with transportation companies
Make connections with transportation companies
Mutual fund
OEIC
Open-ended investment company
Open-ended investment trust
Plc
Pooled fund
Product range of railway companies
Products of railway companies
Public limited company
Public limited liability company
Rail company product range
Railway company products
Registered company
Shipowners' association
Shipowners' club
Shipowning business
Shipowning company
Unit trust

Traduction de «Shipowning company » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
shipowning business | shipowning company

rederij | scheepvaartmaatschappij


shipowners' association | shipowners' club

redersorganisatie


Committee of Shipowners' Associations of the European Communities | Organisation of Shipowners' Associations of the European Communities | CAACE [Abbr.]

Comité van Redersverenigingen van de Europese Gemeenschappen | CAACE [Abbr.]


investment company [ asset management company | asset manager | closed-end investment company | fund manager | investment firm | investment fund | investment trust | mutual fund | OEIC | open-ended investment company | open-ended investment trust | pooled fund | unit trust | investment trusts(UNBIS) ]

beleggingsmaatschappij [ beleggingsfonds | beleggingsonderneming | beleggingstrust | CEF | closed-end beleggingsfonds | closed-end beleggingsmaatschappij | closed-end fonds | collectief deposito | fondsbeheerder | gemeenschappelijk beleggingsfonds | gepoold fonds | gesloten beleggingsfonds | gesloten fonds | open beleggingsfonds | open-end beleggingsfonds | open-end beleggingsmaatschappij | società di gestione degli investimenti | vermogensbeheerder ]


company with share capital [ joint stock company | registered company ]

kapitaalvennootschap [ vennootschap op aandelen ]


products of railway companies | railway company products | product range of railway companies | rail company product range

productassortiment van spoorwegbedrijven | productassortiment van spoorwegmaatschappijen


conduct communication processes with transportation companies | make connections with transportation companies | develop networks with transportation companies | liaise with transportation companies

contacten leggen met transportbedrijven | contacten onderhouden met transportbedrijven | contacten leggen met vervoersbedrijven | contacten onderhouden met vervoersbedrijven


assess company needs | gauge company needs | evaluate company needs | evaluating company needs

behoeften van bedrijven beoordelen | behoeften van bedrijven evalueren | behoeften van ondernemingen beoordelen | behoeften van ondernemingen evalueren


public limited company [ plc | public limited liability company ]

naamloze vennootschap [ NV ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
According to the European Shipowners Association (ECSA) on the basis of information received by their members (shipping companies), savings from simplifying administrative procedures can go up to around 25€ per container.

De vereniging van Europese reders (ECSA) concludeerde op basis van informatie van haar leden (rederijen) dat dankzij een vereenvoudiging van de administratieve procedures per container 25 euro kan worden bespaard.


I should like to draw the Commission's attention to the fact that numerous articles in the Greek press refer to (a) complaints from the President of the Union of Greek Coastal Shipowners concerning lack of transparency in tendering procedures, (b) a complaint from a shipowner concerning blackmail and bribery surrounding State aid for non-profitable ferry services, (c) a ruling by the Hellenic Competition Commission against the company 'Sea Star', which controls ANEK, a company receiving State aid, and (d) an increase in State aid - 10 ...[+++]

Ik zou de Commissie erop willen wijzen dat berichten in de Griekse pers herhaaldelijk melding hebben gemaakt van: a) klachten van de voorzitter van de Vereniging van Griekse kustvaarders over ondoorzichtige aanbestedingen, b) een klacht van een met naam en toenaam genoemde reder over intimidatie en steekpenningen in verband met overheidssubsidies voor onrendabele vaarroutes, c) de veroordeling, door de Griekse mededingingsautoriteit, van het bedrijf Sea Star (dat een meerderheidsbelang heeft in ANEK), dat staatssteun ontvangt, en d) een verhoging van de staatssteun (EUR 100 miljoen dit jaar, en nog eens EUR 200 miljoen gedurende de afgel ...[+++]


the nationality of the shareholders and directors of shipowning companies; the nationality of the natural persons responsible for the day-to-day management of the shipping business; and the nationality as well as the residence of the directors of shipping companies.

de nationaliteit van de aandeelhouders en de bestuurders van vennootschappen die eigenaar zijn van een zeeschip; de nationaliteit van de natuurlijke personen die de dagelijkse leiding hebben over het zeeescheepvaartbedrijf; de nationaliteit en de woonplaats van de bestuurders van rederijen.


The Pakistani authorities have also detained the mechanic Nikos Pappas, the salvage master, who is employed by a different shipowning company and arrived in Pakistan on 17 August, 20 days after the shipwreck occurred.

Daarnaast hebben de Pakistaanse autoriteiten ingenieur Nikos Papás opgepakt. Hij staat aan het hoofd van een reddingsteam van een andere scheepvaartmaatschappij en kwam pas 20 dagen na het voorval met de "Tasman Spirit" (op 17 augustus 2003) in Pakistan aan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, whereas in the case of the ‘Prestige’, the Spanish authorities held the shipowning company accountable, in the case of the ‘Tasman Spirit’ the Pakistani authorities are holding the entire crew accountable and have banned the Greek seamen - EU citizens - and their Filipino colleagues from leaving Pakistan.

In het geval van de "Prestige" evenwel richtten de Spaanse autoriteiten zich tot de eigenaar van het schip, terwijl in het geval van de "Tasman Spirit" de Pakistaanse autoriteiten zich tot de hele bemanning hebben gericht en zowel de Griekse zeelieden, onderdanen van de EU, als hun Filippijnse collega's hebben verboden Pakistan te verlaten.


However, whereas in the case of the "Prestige", the Spanish authorities held the shipowning company accountable, in the case of the "Tasman Spirit" the Pakistani authorities are holding the entire crew accountable and have banned the Greek seamen - EU citizens - and their Filipino colleagues from leaving Pakistan.

In het geval van de "Prestige" evenwel richtten de Spaanse autoriteiten zich tot de eigenaar van het schip, terwijl in het geval van de "Tasman Spirit" de Pakistaanse autoriteiten zich tot de hele bemanning hebben gericht en zowel de Griekse zeelieden, onderdanen van de EU, als hun Filippijnse collega's hebben verboden Pakistan te verlaten.


The Pakistani authorities have also detained the mechanic Nikos Pappas, the salvage master, who is employed by a different shipowning company and arrived in Pakistan on 17 August, 20 days after the shipwreck occurred.

Daarnaast hebben de Pakistaanse autoriteiten ingenieur Nikos Papás opgepakt. Hij staat aan het hoofd van een reddingsteam van een andere scheepvaartmaatschappij en kwam pas 20 dagen na het voorval met de "Tasman Spirit" (op 17 augustus 2003) in Pakistan aan.


The objective defined by the UK authorities, to arrest the decline and then to start to rebuild the UK maritime base, conforms with the specific objective for the fiscal treatment of shipowning companies as defined in paragraph 10 of section 3.1 of the guidelines, to "facilitate the development of the shipping sector and employment in support of the Community interest".

De door de overheidsinstanties van het VK omschreven doelstelling, namelijk het stoppen van de teloorgang en het terug opbouwen van de maritieme basis van het VK, is in overeenstemming met de specifieke doelstelling voor de fiscale behandeling van scheepvaartondernemingen als bedoeld in punt 10 van deel 3.1 van de richtsnoeren: "de vergemakkelijking van de ontwikkeling van de sector van het zeevervoer en de werkgelegenheid in het belang van de Gemeenschap".


FACT SHEET: EC-ARGENTINA FISHERIES AGREEMENT A. Permissible annual catches: - Argentine hake: 120 000 tonnes - Other varieties (Patagonian grenadier, Argentine cod, grenadier and squid) 130 000 tonnes By-catches: 10% B. Eligibility for funding - Joint enterprises and Community companies (up to 100% of capital). Conditions: - Argentine flag; - access to 2/3 of the tonnages under A. - Joint ventures Conditions: - flag of a Community Member State; - access to 1/3 of the tonnages under A. C. Financial contribution for companies under B (from the fisheries agreement budget) - Community shipowner: ...[+++]

TECHNISCHE GEGEVENS VAN DE VISSERIJ-OVEREENKOMST EEG/ARGENTINIE A. Jaarlijkse vangstmogelijkheden: - Argentijnse heek: 120.000 ton - Andere soorten (grenadiervis uit Patagonië, Argentijnse kabeljauw, grenadiervis, pijlinktvis): 130.000 ton - Bijvangsten: 10% B. Bepalingen voor de toegang tot de visbestanden: - Gemengde en communautaire vennootschappen: (tot 100% van het kapitaal): voorwaarden: - Argentijnse vlag - toegang tot 2/3 van de totale onder A vermelde vangstmogelijkheden - Tijdelijke samenwerkingsverbanden voorwaarden: vlag van een van de Lid-Staten van de Gemeenschappen; - toegang tot 1/3 van de totale onder A vermelde vangstmogelijkheden C. Financiële bijdrage aan de bij B bedoelde ondernemingen (ten laste van de begroting van d ...[+++]


For example, the pricing agreements between shipowners on the portion of transport operations carried out on land had not been matched yet by management agreements between transport companies which would make it possible to minimize the cost of transporting empty containers, which was estimated to run into billions of ecus a year.

De prijsovereenkomsten tussen reders over de landtranche van het vervoer zijn tot nog toe nog niet gevolgd door beheersovereenkomsten tussen de vervoerondernemingen, die het mogelijk maken het dure vervoer van lege containers, waarvan de jaarlijkse kosten miljarden ecu zouden belopen minimaal te houden.


w