Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
LPD
Lateral protection device
Side guard
Side underrun protection device
Side underrun protection system

Vertaling van "Side underrun protection system " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
lateral protection device | side guard | side underrun protection device | side underrun protection system | LPD [Abbr.]

(zijdelingse beschermingsinrichtingen) | zijdelingse afscherming
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On the positive side, unemployment is down overall and there has been modest progress on ensuring social and territorial cohesion, although there are considerable differences in wealth between the richest and poorest regions of the EU. Social protection systems are being modernised in view of demographic change.

Een positief punt is dat de werkloosheid overal daalt. Voorts werd een bescheiden vooruitgang geboekt bij het verzekeren van de sociale en territoriale cohesie, hoewel er nog steeds significante welvaartsverschillen zijn tussen de rijkste en de armste regio's van de EU. Met het oog op demografische veranderingen worden de stelsels voor sociale zekerheid gemoderniseerd.


With regard to collisions between lorries and cars, Community legislation already lays down requirements for the rear end, side guard and front of heavy goods vehicles in order to limit underrun by cars, [28] and greater protection of occupants can be obtained by introducing energy absorption criteria.

Wat betreft botsingen tussen vrachtwagens en auto's zijn in de communautaire wetgeving reeds voorschriften opgenomen voor de achterzijde, de zijdelingse beschermingsinrichtingen en de voorzijde van vrachtwagens, om het klemrijden van auto's te beperken [28], en de bescherming van de inzittenden kan nog verder verbeterd worden door het invoeren van criteria voor energieabsorptie.


The establishment of the internal market has made it possible, in particular through technical standardisation, to develop safer car parts thanks to a total of more than 50 directives: provisions requiring the fitting of laminated-glass windscreens to all vehicles, the installation of safety belts for all passengers, standardised side and front protection, the standardisation of braking systems.

De oprichting van de interne markt heeft het mogelijk gemaakt om met name door middel van meer dan vijftig richtlijnen met technische normen de veiligheidsvoorzieningen van auto's te verbeteren: maatregelen die voorschrijven dat auto's verplicht zijn voorzien van gelaagd glas, van veiligheidsgordels voor alle inzittenden, en van gestandaardiseerde veiligheidszones aan voor- en zijkant, voorschriften voor gestandaardiseerde remsystemen.


The same applies to energy-absorbing aerodynamic cowls and underrun protective devices affixed in the area of the wheels on the sides and at the rear under the trailers, semi-trailers and vehicles.

Hetzelfde geldt voor energieabsorberende aerodynamische motorkappen en beveiligingsvoorzieningen tegen klemrijden die aan de zijkant ter hoogte van de wielen en aan de achterzijde van opleggers, aanhangwagens en voertuigen worden aangebracht.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(17) The Commission should be empowered to adopt delegated acts, in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union, to define the requirements imposed on new aerodynamic and underrun protective devices placed at the sides and in the rear of the vehicle or the design of new motor vehicles, with a view to reviewing European type-approval procedures as referred to in Directive 2007/46/EC within the framework of UNECE regulations, as well as the technical specifications to ensure full interoperability o ...[+++]

(17) De Commissie moet de bevoegdheid krijgen om overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie gedelegeerde handelingen vast te stellen met betrekking tot de eisen voor nieuwe aan de achterzijde en de zijkant van het voertuig aangebrachte aerodynamische en beveiligingsvoorzieningen tegen klemrijden, of de ontwikkeling van nieuwe motorvoertuigen met het oog op de herziening van de Europese typegoedkeuringsprocedures als bedoeld in Richtlijn 2007/46/EG in het kader van de VN/ECE-reglementen, alsook met betrekking tot de technische specificaties die de volledige interoperabiliteit van ingebouwde weeg ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the ...[+++]

74. dringt er bij de Commissie op aan om zich te blijven inzetten voor de verbetering van de passieve veiligheid van voertuigen, bijvoorbeeld door middel van de nieuwste crashmanagementsystemen, in het bijzonder om de compatibiliteit tussen grote en kleine auto's en tussen zware vrachtwagens en personenauto's of lichte bedrijfsvoertuigen te verbeteren; pleit voor onverminderde inspanningen om de ernst van botsingen waar kwetsbare weggebruikers bij zijn betrokken te verminderen; dringt er bij de Commissie op aan een herziening voor te stellen van de EU-wetgeving inzake beschermingsvoorzieningen aan de voorzijde tegen klemrijden, waarbij ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the ...[+++]

74. dringt er bij de Commissie op aan om zich te blijven inzetten voor de verbetering van de passieve veiligheid van voertuigen, bijvoorbeeld door middel van de nieuwste crashmanagementsystemen, in het bijzonder om de compatibiliteit tussen grote en kleine auto's en tussen zware vrachtwagens en personenauto's of lichte bedrijfsvoertuigen te verbeteren; pleit voor onverminderde inspanningen om de ernst van botsingen waar kwetsbare weggebruikers bij zijn betrokken te verminderen; dringt er bij de Commissie op aan een herziening voor te stellen van de EU-wetgeving inzake beschermingsvoorzieningen aan de voorzijde tegen klemrijden, waarbij ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the ...[+++]

74. dringt er bij de Commissie op aan om zich te blijven inzetten voor de verbetering van de passieve veiligheid van voertuigen, bijvoorbeeld door middel van de nieuwste crashmanagementsystemen, in het bijzonder om de compatibiliteit tussen grote en kleine auto's en tussen zware vrachtwagens en personenauto's of lichte bedrijfsvoertuigen te verbeteren; pleit voor onverminderde inspanningen om de ernst van botsingen waar kwetsbare weggebruikers bij zijn betrokken te verminderen; dringt er bij de Commissie op aan een herziening voor te stellen van de EU-wetgeving inzake beschermingsvoorzieningen aan de voorzijde tegen klemrijden, waarbij ...[+++]


(d)Rail-side protected: a level crossing where a signal or other train protection system permits a train to proceed once the level crossing is fully user-side protected and is free from incursion.

d)bescherming zijde spoor: een overweg waar een signaal of ander treinbeschermingssysteem dat de trein laat doorrijden als de overweg volledig is afgeschermd voor de gebruikers en niet meer wordt overschreden.


This Directive is consistent with Directive 2003/54/EC of the European Parliament and of the Council of 26 June 2003 concerning common rules for the internal market in electricity and with Directive 2003/55/EC of the European Parliament and of the Council of 26 June 2003 concerning common rules for the internal market in natural gas , which provide for the possibility of using energy efficiency and demand-side management as alternatives to new supply and for environmental protection, allowing Member State authorities, inter alia, to tender for new capacity or to opt for energy efficiency and demand-side measures, including ...[+++]

Deze richtlijn is in overeenstemming met Richtlijn 2003/54/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 juni 2003 betreffende gemeenschappelijke regels voor de interne markt voor elektriciteit en met Richtlijn 2003/55/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 juni 2003 betreffende gemeenschappelijke regels voor de interne markt voor aardgas , die de mogelijkheid bieden om energie-efficiëntie en vraagsturing te gebruiken als alternatieven voor nieuwe capaciteit en ten behoeve van milieubescherming, waardoor de instanties van de lidstaten onder andere de ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Side underrun protection system' ->

Date index: 2021-11-14
w