Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
FUPD
Front underrun protection device
Front underrun protective device
LPD
Lateral protection device
Side guard
Side underrun protection device
Side underrun protection system
Underrun protection device

Traduction de «side underrun protection device » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
lateral protection device | side guard | side underrun protection device | side underrun protection system | LPD [Abbr.]

(zijdelingse beschermingsinrichtingen) | zijdelingse afscherming


front underrun protection device | front underrun protective device | FUPD [Abbr.]

beschermingsinrichting aan de voorzijde tegen klemrijden | BIVK [Abbr.]


underrun protection device

bescherming tegen het onder het voertuig rijden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Rear underrun protective devices (RUPDs) and their installation; Rear underrun protection (RUP)

Beschermingsinrichtingen aan de achterzijde tegen klemrijden en de installatie ervan; bescherming aan de achterzijde tegen klemrijden


Front underrun protective devices (FUPDs) and their installation; front underrun protection (FUP)

Beschermingsinrichtingen aan de voorzijde tegen klemrijden en de installatie ervan; bescherming aan de voorzijde tegen klemrijden


Rear underrun protective devices (RUPDs) and their installation; rear underrun protection (RUP)

Beschermingen aan de achterzijde tegen klemrijden en de installatie ervan; bescherming aan de achterzijde tegen klemrijden


(17) The Commission should be empowered to adopt delegated acts, in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union, to define the requirements imposed on new aerodynamic and underrun protective devices placed at the sides and in the rear of the vehicle or the design of new motor vehicles, with a view to reviewing European type-approval procedures as referred to in Directive 2007/46/EC within the framework of UNECE regulations, as well as the technical specifications to ensure full interoperability of onboard ...[+++]

(17) De Commissie moet de bevoegdheid krijgen om overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie gedelegeerde handelingen vast te stellen met betrekking tot de eisen voor nieuwe aan de achterzijde en de zijkant van het voertuig aangebrachte aerodynamische en beveiligingsvoorzieningen tegen klemrijden, of de ontwikkeling van nieuwe motorvoertuigen met het oog op de herziening van de Europese typegoedkeuringsprocedures als bedoeld in Richtlijn 2007/46/EG in het kader van de VN/ECE-reglementen, alsook met betrekking tot de technische specificaties die de volledige interoperabiliteit van ingebouwde weeg ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(17) The Commission should be empowered to adopt delegated acts, in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union, to define the requirements imposed on new aerodynamic and underrun protective devices placed at the sides and in the rear of the vehicle or the design of new motor vehicles, with a view to reviewing European type-approval procedures as referred to in Directive 2007/46/EC within the framework of UNECE regulations, as well as the technical specifications to ensure full interoperability of onboard ...[+++]

(17) De Commissie moet de bevoegdheid krijgen om overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie gedelegeerde handelingen vast te stellen met betrekking tot de eisen voor nieuwe aan de achterzijde en de zijkant van het voertuig aangebrachte aerodynamische en beveiligingsvoorzieningen tegen klemrijden, of de ontwikkeling van nieuwe motorvoertuigen met het oog op de herziening van de Europese typegoedkeuringsprocedures als bedoeld in Richtlijn 2007/46/EG in het kader van de VN/ECE-reglementen, alsook met betrekking tot de technische specificaties die de volledige interoperabiliteit van ingebouwde weeg ...[+++]


Rear underrun protective devices (RUPDs) and their installation; rear underrun protection (RUP)

Beschermingen aan de achterzijde tegen klemrijden en de installatie ervan; bescherming aan de achterzijde tegen klemrijden


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and height of the underrun protective devices ...[+++]

74. dringt er bij de Commissie op aan om zich te blijven inzetten voor de verbetering van de passieve veiligheid van voertuigen, bijvoorbeeld door middel van de nieuwste crashmanagementsystemen, in het bijzonder om de compatibiliteit tussen grote en kleine auto's en tussen zware vrachtwagens en personenauto's of lichte bedrijfsvoertuigen te verbeteren; pleit voor onverminderde inspanningen om de ernst van botsingen waar kwetsbare weggebruikers bij zijn betrokken te verminderen; dringt er bij de Commissie op aan een herziening voor te stellen van de EU-wetgeving inzake beschermingsvoorzieningen aan de voorzijde tegen klemrijden, waarbij ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and height of the underrun protective devices ...[+++]

74. dringt er bij de Commissie op aan om zich te blijven inzetten voor de verbetering van de passieve veiligheid van voertuigen, bijvoorbeeld door middel van de nieuwste crashmanagementsystemen, in het bijzonder om de compatibiliteit tussen grote en kleine auto's en tussen zware vrachtwagens en personenauto's of lichte bedrijfsvoertuigen te verbeteren; pleit voor onverminderde inspanningen om de ernst van botsingen waar kwetsbare weggebruikers bij zijn betrokken te verminderen; dringt er bij de Commissie op aan een herziening voor te stellen van de EU-wetgeving inzake beschermingsvoorzieningen aan de voorzijde tegen klemrijden, waarbij ...[+++]


74. Calls on the Commission to continue to focus on improving the passive safety of vehicles, for example through state-of-the-art crash management systems, in particular to improve compatibility between large and small cars and between heavy goods vehicles and cars or light-duty vehicles; calls for continued emphasis to be placed on reducing the seriousness of collisions with vulnerable road users; calls on the Commission to propose a revision of the EU legislation on front-underrun protective devices in such a way as to define the optimum energy absorption capacity and height of the underrun protective devices ...[+++]

74. dringt er bij de Commissie op aan om zich te blijven inzetten voor de verbetering van de passieve veiligheid van voertuigen, bijvoorbeeld door middel van de nieuwste crashmanagementsystemen, in het bijzonder om de compatibiliteit tussen grote en kleine auto's en tussen zware vrachtwagens en personenauto's of lichte bedrijfsvoertuigen te verbeteren; pleit voor onverminderde inspanningen om de ernst van botsingen waar kwetsbare weggebruikers bij zijn betrokken te verminderen; dringt er bij de Commissie op aan een herziening voor te stellen van de EU-wetgeving inzake beschermingsvoorzieningen aan de voorzijde tegen klemrijden, waarbij ...[+++]


2.4. When measuring the departure angle rear underrun protection devices which are adjustable in height may be set in the upper position.

2.4. Bij het meten van de afloophoek mogen de in hoogte verstelbare beschermingsinrichtingen aan de achterzijde tegen klemrijden in de hoogste stand worden gezet.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'side underrun protection device' ->

Date index: 2023-03-22
w