Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Calculate a debt cost
Calculate debt costs
Calculating a debt cost
Classification of a debt
Classifying debt
Debt
Debt classification
Debt regulation
Debt swap
External debt
Government debt
Government debt security
Holdings of sovereign debt
Implement debt investigation
Indebtedness
International debt
National debt
Perform debt investigation
Performing debt investigations
Public debt
Sovereign bond rating
Sovereign credit rating
Sovereign debt
Sovereign debt holdings
Sovereign debt instrument
Sovereign debt rating
Sovereign rating
Tally debt costs
Undertake debt investigation

Traduction de «Sovereign debt » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
government debt security | sovereign debt | sovereign debt instrument

overheidsschuld | overheidsschuldinstrument | staatsschuld | staatsschuldinstrument


sovereign bond rating | sovereign credit rating | sovereign debt rating | sovereign rating

overheidsrating


holdings of sovereign debt | sovereign debt holdings

staatsschuldportefeuille


public debt [ government debt | national debt ]

overheidsschuld


external debt [ international debt ]

buitenlandse schuld [ internationale schuld ]


calculate a debt cost | tally debt costs | calculate debt costs | calculating a debt cost

schuldkosten berekenen


implement debt investigation | undertake debt investigation | perform debt investigation | performing debt investigations

schuldonderzoeken uitvoeren


classifying debt | debt regulation | classification of a debt | debt classification

schuldclassificatie | schuldindeling




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
sovereign debt’ means sovereign debt as defined in Article 4(1)(61) of Directive 2014/65/EU.

overheidsschuld”: overheidsschuld in de zin van artikel 4, lid 1, punt 61 van Richtlijn 2014/65/EU.


4. Competent authorities shall be able to authorise investment firms to provide for deferred publication, or may request the publication of limited details of a transaction or details of several transactions in an aggregated form, or a combination thereof, during the time period of the deferral or may allow the omission of the publication of the volume for individual transactions during an extended time period of deferral, or in the case of non-equity financial instruments that are not sovereign debt, may allow the publication of several transactions in an aggregated form during an extended time period of deferral, or in the case of sove ...[+++]

4. De bevoegde autoriteiten hebben de mogelijkheid om beleggingsondernemingen toestemming te geven voor uitgestelde openbaarmaking, of kunnen verzoeken dat beperkte details van een transactie of details van meerdere transacties in geaggregeerde vorm, dan wel een combinatie daarvan, voor de duur van het uitstel, openbaar worden gemaakt, of kunnen het achterwege laten van de openbaarmaking van de omvang toestaan voor afzonderlijke transacties gedurende een verlengde periode van uitstel, of kunnen, in het geval van andere financiële instrumenten dan eigenvermogensinstrumenten die geen overheidsschuld zijn, tijdens een verlengde schorsingste ...[+++]


Sovereign debt problems affect Union credit institutions, in particular in countries with stressed sovereign debt markets, and spillover to Union credit institutions with significant sovereign debt exposures can lead to strains on funding in general and in particular as regards US dollar funding.

De staatsschuldenproblematiek heeft een negatieve invloed op de kredietinstellingen in de Unie, met name in landen waar onrust heerst op de markt voor staatsschuldpapier. De doorwerking hiervan op kredietinstellingen in de Unie met een aanzienlijke blootstelling aan staatsschulden kan leiden tot financieringsproblemen in het algemeen en problemen met US-dollarfinanciering in het bijzonder.


[7] The reporting horizon will be revisited in dependence of a stabilisation of conditions on European sovereign debt markets.

[7] De rapportagehorizon zal worden herbekeken naargelang de omstandigheden op de Europese markten voor overheidsobligaties zich stabiliseren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
[5]The reporting horizon will be revisited in dependence of a stabilisation of conditions on European sovereign debt markets

[5] De rapportagehorizon zal worden herbekeken naargelang de omstandigheden op de Europese markten voor overheidsobligaties zich stabiliseren.


5. For the purposes of this Regulation, the position remaining after deducting any long position that a natural or legal person holds in relation to issued sovereign debt and any long position in debt instruments of a sovereign issuer the pricing of which is highly correlated to the pricing of the given sovereign debt from any short position that that natural or legal person holds in relation to the same sovereign debt shall be considered a net short position in relation to the issued sovereign debt of the sovereign issuer concerned.

5. Voor de toepassing van deze verordening wordt de positie die overblijft nadat elke longpositie van een natuurlijke of rechtspersoon in uitgegeven overheidsschuld en elke longpositie in schuldinstrumenten van een overheidsemittent, waarvan de koers een hoge correlatie heeft met de koers van diezelfde overheidsschuld, in mindering zijn gebracht op elke shortpositie van deze natuurlijke of rechtspersoon in diezelfde overheidsschuld, aangemerkt als een netto shortpositie in de uitgegeven overheidsschuld van de desbetreffende overheidsemittent.


2. For the purpose of Article 3(2)(b) of Regulation (EU) No 236/2012, any exposure through an instrument other than the sovereign debt which confers a financial advantage in the event of an increase in the price of the sovereign debt means any exposure through any one or more of the instruments listed in Annex I, Part 2 provided always that their value depends on the value of the sovereign debt in respect of which a net short position has to be calculated, and which confers a financial advantage in the event of an increase in the price or value of the sovereign debt.

2. Voor de toepassing van artikel 3, lid 2, onder b), van Verordening (EU) nr. 236/2012 wordt onder elke blootstelling via een ander instrument dan de overheidsschuld die een financieel voordeel oplevert bij een stijging van de koers van de overheidsschuld elke blootstelling verstaan via een of meer van de in de lijst in bijlage I, deel 2, opgenomen instrumenten, mits de waarde ervan afhangt van de waarde van de overheidsschuld met betrekking waartoe een netto shortpositie moet worden berekend, die een financieel voordeel oplevert bij een st ...[+++]


Such interests include hedging against the risk of default of the sovereign issuer where a natural or legal person has a long position in the sovereign debt of that issuer or hedging against the risk of a decline in the value of the sovereign debt where the natural or legal person holds assets or is subject to liabilities which refer to public or private sector entities in the Member State concerned, the value of which is correlated to the value of the sovereign debt.

Dergelijke belangen omvatten het zich indekken tegen het risico van in gebreke blijven van de overheidsemittent wanneer de natuurlijke of rechtspersoon een longpositie in de overheidsschuld van die emittent heeft, of het zich indekken tegen een waardedaling van de overheidsschuld wanneer de natuurlijke of rechtspersoon activa aanhoudt of verplichtingen heeft, die terug te voeren zijn op entiteiten in de publieke of private sector in de desbetreffende lidstaat, waarvan de waarde samenhangt met die van de overheidsschuld.


5. For the purposes of Article 3(5) of Regulation (EU) No 236/2012, a debt instrument and a issued sovereign debt shall be considered to be highly correlated where the Pearson’s correlation coefficient is at least 80 % between the pricing of the debt instrument of another sovereign issuer and the pricing of the given sovereign debt for the relevant period.

5. Voor de toepassing van artikel 3, lid 5, van Verordening (EU) nr. 236/2012 worden een schuldinstrument en een uitgegeven overheidsschuld geacht in hoge mate te zijn gecorreleerd indien de correlatiecoëfficiënt van Pearson tussen het koersverloop van het schuldinstrument van een andere overheidsemittent en het koersverloop van de gegeven overheidsschuld voor de relevante periode ten minste 80 % bedraagt.


By the same token, holders of debt securities ranking pari passu should continue to benefit from equal treatment, even in the case of sovereign debt.

Evenzo dienen ook houders van obligaties van eenzelfde lening een gelijke behandeling te blijven genieten, zelfs in het geval van overheidsobligaties.


w