Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Comply with traffic codes
Conduct emergency stopping practice
End stop setting
End stops adjusting
End stops setting
Execute emergency stopping practice
Follow traffic regulations
Highway code
Light signalling
Lighted road sign
Non-traffic stop
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
One-stop shop
One-stop-shop
PSC
Perform emergency stopping practice
Point of single contact
Practice emergency stops
Road signs and signals
Set end stops
Single contact point
Single point of contact
Stop for non-traffic purposes
Stop-and-go traffic
Stopping of traffic
Technical landing
Technical stop
Town traffic
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic law
Traffic signs
Urban traffic

Vertaling van "Stopping traffic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
non-traffic stop | stop for non-traffic purposes | technical landing | technical stop

landing, anders dan voor verkeersdoeleinden






conduct emergency stopping practice | execute emergency stopping practice | perform emergency stopping practice | practice emergency stops

noodstoppen oefenen


end stops adjusting | end stops setting | end stop setting | set end stops

aanslagnokken bevestigen | aanslagnokken vastleggen


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

bebakening [ lichtsignalering | verkeersbord | verkeerstekens | wegbebakening ]


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

verkeersregels volgen


highway code [ Traffic law(STW) ]

verkeersregels [ wegcode ]


one-stop shop (nom) | one-stop-shop (nom) | point of single contact (nom) | PSC (nom) | single contact point (nom) | single point of contact (nom)

éénloket (nom neutre) | één-loket (nom neutre) | enig aanspreekpunt (nom neutre) | enig contactpunt (nom neutre) | enig loket (nom neutre) | uniek aanspreekpunt (nom neutre) | uniek contactpunt (nom neutre) | uniek loket (nom neutre)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The directive sets up a procedure for the exchange of information between Member States in relation to eight road traffic offences (speeding, non-use of a seat-belt, failing to stop at a red traffic light, drink-driving, driving under the influence of drugs, failing to wear a crash helmet, use of a forbidden lane and illegally using a mobile telephone).

De richtlijn voert een procedure in die de lidstaten moeten volgen bij het uitwisselen van informatie over acht verkeersovertredingen (rijden met een te hoge snelheid, het niet dragen van een veiligheidsgordel, niet stoppen voor een rood licht, rijden onder invloed van drank, rijden onder invloed van drugs, het niet dragen van een veiligheidshelm, het gebruiken van een verboden rijstrook en het illegaal gebruiken van een mobiele telefoon tijdens het rijden).


The steady growth of ATM (air traffic management) costs has been stopped - but the expected cost reductions have not yet been achieved.

De aanhoudende groei van de kosten van luchtverkeersdiensten (Air Traffic Management, ATM) is gestopt, maar van de verwachte kostendaling is nog geen sprake.


Failing to stop at traffic lights

Niet stoppen voor een rood stoplicht


45. Believes that application of the Eurovignette Directive should be made compulsory in all Member States and adapted in order to allow internalisation of external costs by charging for the use of infrastructure, particularly in road transport; considers that the scope of the Eurovignette Directive should be extended to the entire road network to stop traffic transferring to roads which are currently excluded;

45. acht het noodzakelijk de toepassing van de Eurovignetrichtlijn in alle lidstaten verplicht te stellen en deze zodanig te wijzigen dat doorberekening van externe kosten mogelijk wordt door heffingen op het gebruik van infrastructuur, met name in het wegtransport; is van mening dat, om te voorkomen dat het verkeer zich verplaatst naar de wegen die buiten de Eurovignetrichtlijn vallen, het Eurovignet zou moeten worden uitgebreid naar het gehele wegennet;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
47. Believes that application of the Eurovignette Directive should be made compulsory in all Member States and adapted in order to allow internalisation of external costs by charging for the use of infrastructure, particularly in road transport; considers that the scope of the Eurovignette Directive should be extended to the entire road network to stop traffic transferring to roads which are currently excluded;

47. acht het noodzakelijk de toepassing van de Eurovignetrichtlijn in alle lidstaten verplicht te stellen en deze zodanig te wijzigen dat doorberekening van externe kosten mogelijk wordt door heffingen op het gebruik van infrastructuur, met name door het wegtransport; is van mening dat, om te voorkomen dat het verkeer zich verplaatst naar de wegen die buiten de Eurovignetrichtlijn vallen, het Eurovignet zou moeten worden uitgebreid naar het gehele wegennet;


45. Believes that application of the Eurovignette Directive should be made compulsory in all Member States and adapted in order to allow internalisation of external costs by charging for the use of infrastructure, particularly in road transport; considers that the scope of the Eurovignette Directive should be extended to the entire road network to stop traffic transferring to roads which are currently excluded;

45. acht het noodzakelijk de toepassing van de Eurovignetrichtlijn in alle lidstaten verplicht te stellen en deze zodanig te wijzigen dat doorberekening van externe kosten mogelijk wordt door heffingen op het gebruik van infrastructuur, met name in het wegtransport; is van mening dat, om te voorkomen dat het verkeer zich verplaatst naar de wegen die buiten de Eurovignetrichtlijn vallen, het Eurovignet zou moeten worden uitgebreid naar het gehele wegennet;


Failing to stop at traffic lights

2. Niet stoppen voor een rood stoplicht


Just as we do not stop traffic because of the fatal accidents or toxic exhaust emissions, or banish wine and beer to purgatory because of the cirrhosis of the liver suffered by some politicians, on tobacco, too, we must let common sense prevail, and avoid hypocrisy at all costs.

Zoals we het verkeer niet lamleggen wegens de dodelijke ongelukken of de giftige uitlaatgassen, en zoals we wijn en bier niet naar het vagevuur verbannen wegens de levercirrose van sommige politici, zo moeten we inzake tabak ook ons gezond verstand bewaren en vooral niet hypocriet worden.


My opinion, Mr Tajani, is that we should follow Switzerland’s example. In Switzerland anyone who commits a road traffic offence is stopped a few kilometres later by a traffic patrol and one of two things happens: either the driver pays the fine immediately or their car is confiscated until the penalty is paid.

Naar mijn mening zouden we het voorbeeld van Zwitserland moeten volgen, mijnheer Tajani, waar iemand die een verkeersovertreding begaat normaliter enkele kilometers verderop wordt aangehouden door de verkeerspolitie en het volgende gebeurt: óf de automobilist betaalt onmiddellijk de boete, óf zijn auto wordt in beslag genomen tot het moment dat hij de boete heeft betaald.


Timetable of work Start : 1 January 1993 Completion : 31 December 1994. Findings of the economic analysis The analysis was based on the assumption that there has been no decline in current traffic flows (with reference to peak traffic times throughout the year) and that there will be none in the future (in view of the expected increase in the number of vehicles and hours of stop-go traffic).

Tijdschema Aanvang van de werkzaamheden : 1.1.1993 Beëindiging van de werkzaamheden : 31.12.1994 Resultaten van de economische analyse Bij de analyse is men er van uitgegaan dat het verkeer op deze weg thans niet wordt vertraagd (uitgaande van de piekuren over het gehele jaar) en dit, in de toekomst ook niet zal gebeuren (uitgaande van de verwachte toename van het verkeer en het aantal uren verkeersopstopping).


w