Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Airborne SO2
Airborne sulphur dioxide
Anhydride
Atmospheric SO2
Atmospheric sulfur dioxide
CCS
CO2 capture and storage
Carbon capture
Carbon capture and storage
Carbon dioxide
Carbon dioxide Oxygen
Carbon dioxide capture and storage
Carbon sequestration
Greenhouse gas
Respired carbon dioxide monitoring
SO2 sensor
Sulfur dioxide sensor
Sulphur
Sulphur dioxide
Sulphur dioxide sensor
UV fluorescence SO2 analysis
UV fluorescence sulfur dioxide analysis
UV fluorescence sulphur dioxide analysis
Ultra violet fluorescence sulfur dioxide analysis
Ultra violet fluorescence sulphur dioxide analysis

Traduction de «Sulphur dioxide » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ultra violet fluorescence sulfur dioxide analysis | ultra violet fluorescence sulphur dioxide analysis | UV fluorescence SO2 analysis | UV fluorescence sulfur dioxide analysis | UV fluorescence sulphur dioxide analysis

SO2-meting met UV-fluorescentie


SO2 sensor | sulfur dioxide sensor | sulphur dioxide sensor

SO2-sensor | zwaveldioxide-sensor


airborne SO2 | airborne sulphur dioxide | atmospheric SO2 | atmospheric sulfur dioxide

atmosferisch zwaveldioxyde


anhydride [ sulphur dioxide ]

anhydride [ zwaveldioxide ]




greenhouse gas [ carbon dioxide | Carbon dioxide(ECLAS) ]

broeikasgas [ kooldioxide ]


Carbon dioxide cuvette, reusable

herbruikbare koolstofdioxide-cuvette






carbon capture and storage [ carbon dioxide capture and storage | carbon sequestration | CCS [acronym] CO2 capture and storage | Carbon capture(STW) ]

koolstofopvang en -opslag [ CO2-opvang en -opslag | kooldioxide-opvang en -opslag | koolstofsequestratie | koolstofvastlegging ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52004DC0845 - EN - Report from the Commission to the Council and the European Parliament - Review of Council Directive 1999/30/EC relating to limit values for sulphur dioxide, nitrogen dioxide and oxides of nitrogen, particulate matter and lead in ambient air, with consideration of Council Directive 96/62/EC on ambient air quality assessment and management SEC(2004) 1713

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52004DC0845 - EN - Verslag van de Commissie aan de Raad en het Europees Parlement - Evaluatie van Richtlijn 1999/30/EG van de Raad betreffende grenswaarden voor zwaveldioxide, stikstofdioxide en stikstofoxiden, zwevende deeltjes en lood in de lucht, met inachtneming van Richtlijn 96/62/EG van de Raad inzake de beoordeling en het beheer van de luchtkwaliteit SEC(2004) 1713


Review of Council Directive 1999/30/EC relating to limit values for sulphur dioxide, nitrogen dioxide and oxides of nitrogen, particulate matter and lead in ambient air,with consideration of Council Directive 96/62/EC on ambient air quality assessmentand managementSEC(2004) 1713

Evaluatie van Richtlijn 1999/30/EG van de Raad betreffende grenswaarden voor zwaveldioxide, stikstofdioxide en stikstofoxiden, zwevende deeltjes en lood in de lucht, met inachtneming van Richtlijn 96/62/EG van de Raad inzake de beoordeling enhet beheer van de luchtkwaliteitSEC(2004) 1713


Report from the Commission to the Council and the European Parliament - Review of Council Directive 1999/30/EC relating to limit values for sulphur dioxide, nitrogen dioxide and oxides of nitrogen, particulate matter and lead in ambient air, with consideration of Council Directive 96/62/EC on ambient air quality assessment and management SEC(2004) 1713 /* COM/2004/0845 final */

Verslag van de Commissie aan de Raad en het Europees Parlement - Evaluatie van Richtlijn 1999/30/EG van de Raad betreffende grenswaarden voor zwaveldioxide, stikstofdioxide en stikstofoxiden, zwevende deeltjes en lood in de lucht, met inachtneming van Richtlijn 96/62/EG van de Raad inzake de beoordeling en het beheer van de luchtkwaliteit SEC(2004) 1713 /* COM/2004/0845 def. */


Report from the Commission to the Council and the European Parliament - Review of Council Directive 1999/30/EC relating to limit values for sulphur dioxide, nitrogen dioxide and oxides of nitrogen, particulate matter and lead in ambient air, with consideration of Council Directive 96/62/EC on ambient air quality assessment and management SEC(2004) 1713

Verslag van de Commissie aan de Raad en het Europees Parlement - Evaluatie van Richtlijn 1999/30/EG van de Raad betreffende grenswaarden voor zwaveldioxide, stikstofdioxide en stikstofoxiden, zwevende deeltjes en lood in de lucht, met inachtneming van Richtlijn 96/62/EG van de Raad inzake de beoordeling en het beheer van de luchtkwaliteit SEC(2004) 1713


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008L0050 - EN - Directive 2008/50/EC of the European Parliament and of the Council of 21 May 2008 on ambient air quality and cleaner air for Europe - DIRECTIVE 2008/50/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // DATA QUALITY OBJECTIVES // Determination of requirements for assessment of concentrations of sulphur dioxide, nitrogen dioxide and oxides of nitrogen, particulate matter (PM - and PM - ), lead, benzene and carbon monoxide in ambient air within a zone or agglomeration // Assessment of ambient air quality and location of sampling points for the measurement of sulphur ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008L0050 - EN - Richtlijn 2008/50/EG van het Europees Parlement en de Raad van 20 mei 2008 betreffende de luchtkwaliteit en schonere lucht voor Europa - RICHTLIJN - VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // GEGEVENSKWALITEITSDOELSTELLINGEN // Vaststelling van eisen inzake de beoordeling van de concentraties van zwaveldioxide, stikstofdioxide en stikstofoxiden, zwevende deeltjes (PM - en PM - ), lood, benzeen en koolmonoxide in de lucht in een zone of agglomeratie // Beoordeling van de luchtkwaliteit en plaats van de bemonsteringspunten voor het meten van zwaveldioxide, stikstofdioxi ...[+++]


in combustion plants which fall within the scope of Directive 2001/80/EC, which are considered existing in accordance with the definition given in Article 2(10) thereof, where the sulphur dioxide emissions from these combustion plants are equal to or less than 1700 mg/Nm³ at an oxygen content in the flue gas of 3% by volume on a dry basis, and where, from 1 January 2008, the emissions of sulphur dioxide from combustion plants subject to Article 4(3)(a) of Directive 2001/80/EC are equal to or less than those resulting from compliance with the emission limit values for new plants contained in Part A of Annex IV to that Directive and where ...[+++]

in stookinstallaties die onder Richtlijn 2001/80/EG vallen en overeenkomstig de definitie van artikel 2, punt 10, van die richtlijn als bestaande installatie worden beschouwd, indien de zwaveldioxide-emissies van deze stookinstallaties ten hoogste 1700 mg/Nm3 bedragen bij een rookgaszuurstofgehalte van 3 volumeprocent op droge basis, en indien de zwaveldioxide-emissies van deze stookinstallaties, met inachtneming van artikel 4, lid 3, onder a), van Richtlijn 2001/80/EG, met ingang van 1 januari 2008 niet hoger zijn dan de emissies bij inachtneming van de emissiegrenswaarden voor nieuwe installaties in deel A van bijlage IV van die richtl ...[+++]


The Directive now proposed will amend directive 1999/32/EC which, inter alia, set sulphur limits for marine gas oils and diesel fuels used by ships in inland waterways and territorial waters in the EU. At the international level the relevant instrument is the Marpol Annex 6 Convention of the International Maritime Organisation. This instrument designates control areas where sulphur dioxide emissions from ships must not exceed 1.5% sulphur (SECA's).

De hier voorgestelde richtlijn strekt tot wijziging van richtlijn 1999/32/EG die onder meer limieten stelt aan het zwavelgehalte van gasolie en dieselbrandstoffen voor de scheepvaart in de binnenwateren en territoriale wateren van de EU. Op internationaal niveau is bijlage 6 van het Marpol-verdrag van de Internationale Maritieme Organisatie de toepasselijke regeling, waarin controlegebieden zijn aangewezen waar de uitstoot van zwaveldioxide uit schepen niet meer mag bedragen dan 1,5% (SOxECA's).


The combustion of fuels containing sulphur gives rise to emissions of sulphur dioxide (SO2 or SOx), and particulate matter (PM): including primary soot particles, and secondary inorganic sulphate particles formed as a result of atmospheric oxidation of sulphur dioxide.

De verbranding van zwavelhoudende brandstoffen geeft aanleiding tot emissies van zwaveldioxide (SO2 of SOx) en deeltjes (in de eerste plaats roetdeeltjes en secundaire anorganische sulfaatdeeltjes, die gevormd worden als gevolg van de verdere oxidatie van zwaveldioxide in de atmosfeer).


For example, an IIASA cost-effectiveness analysis is based on a unit cost of less than 500 € / tonne of sulphur dioxide removed, whereas the cost data used by the Commission uses a figure of 50 € / tonne fuel, which when moving from 2.9% to 1.5% sulphur fuel equals approximately 1800 € / tonne of sulphur dioxide removed.

De kosten-batenanalyse van IIASA gaat bijvoorbeeld uit van kosten van minder dan €500 per ton verwijderde zwaveldioxide, terwijl in de door de Commissie gebruikte gegevens wordt uitgegaan van een bedrag van €50 per ton brandstof. In dat geval zouden in het hypothetische geval van een omschakeling van brandstof met een zwavelgehalte van 2.9% op brandstof met een zwavelgehalte van 1.5%, de kosten ongeveer €1800 per ton verwijderde zwaveldioxide belopen.


44. Considers that switching freight transport from roads to short sea shipping and inland waterways can play an important part in the EU strategy for meeting climate protection obligations under the Kyoto Protocol; points out that, in the maritime transport sector, further improvements in emissions are technically entirely feasible, and are, in fact, essential with regard to reducing sulphur dioxide emissions; notes that in some port towns and cities acceptable levels of sulphur dioxide emanating from vessels lying at anchor have already been exceeded; considers that an initial step would be to give vessels incentives to use low sulp ...[+++]

44. is van mening dat een verlegging van het goederenvervoer over de weg naar cabotage en binnenvaart een belangrijk onderdeel kan zijn van de EU-strategie voor de nakoming van de klimaatbeschermingsverplichtingen in het kader van het Protocol van Kyoto; wijst erop dat in het zeevervoer verdere verbeteringen van de emissiewaarden technisch zonder meer haalbaar en voor wat betreft de vermindering van zwaveldioxide-emissies zelfs absoluut noodzakelijk zijn; herinnert eraan dat in sommige havensteden de acceptabele grenzen van de zwaveldioxide-uitstoot door voor anker liggende schepen reeds werden overschreden; stelt als eerste stap voor ...[+++]


w