33. Calls on the Member States to consider the be
nefits of including principles of social business/social entrepreneurship and social responsibilit
y in the content of teaching programmes of schools, universities and other educational institutions, and in life-long learning programmes, in order to help develop social and civic competences and to support job placements in social enterprises; calls as well on the Commission and on the Member States to support conventional and web-based education of social entrepreneurs and to promote a
...[+++]closer cooperation between social enterprises, commercial enterprises and the academic world in order to raise awareness, and a better understanding, of social enterprises, as well as to fight any stereotypes that might exist; 33. verzoekt de lidstaten stil te staan bij de voordelen van opneming van de beginselen van sociaal ondernemerschap en sociale verantwoordelijkheid
in de curricula van scholen, universiteiten en andere onderwijsinstellingen, en in de programma's voor „levenslang leren”, met het oog op de ontwikkeling van sociale en burgerschapsvaardigheden en de ondersteuning van aanstellingen in sociale ondernemingen; verzoekt de Commissie en de lidstaten voorts conventionele en onlinescholing voor sociale ondernemers te ondersteunen en nauwere samenwerking tussen sociale ondernemingen, commerciële bedrijven en universiteiten te bevorderen teneinde beg
...[+++]rip voor sociale ondernemingen te kweken en de kennis erover te vergroten en eventuele stereotiepe denkbeelden te bestrijden;