Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CGSA
CGSP
Cellular geographic service area
Finish shift on bar area
GSA
GSM service area
Handover areas of service
Handover service area
Handover the service area
Open and prepare the coffee area for service
Prepare and maintain food service areas
Prepare restaurant for service
Prepare the coffee area
Prepare the restaurant for service
Service area
Service area premises
Servicing area
Set up coffee area
Set up the coffee area
Set up the restaurant
Television service area

Traduction de «Television service area » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
service area | television service area

effectief ontvanggebied


finish shift on bar area | handover service area | handover areas of service | handover the service area

ervoor zorgen dat het gedeelte voor de gasten schoon en klaar overgedragen kan worden aan de volgende ploeg | het gastengedeelte overdragen | het gastengedeelte schoon en klaar overdragen aan de volgende ploeg




cellular geographic service area | GSM service area | CGSA [Abbr.] | CGSP [Abbr.] | GSA [Abbr.] | GSA,CGSP [Abbr.]

gebied van een GSM-dienst


prepare and maintain food service areas | prepare restaurant for service | prepare the restaurant for service | set up the restaurant

het restaurant klaarmaken voor bediening | zorgen dat het gastengedeelte schoon en klaar is voor gebruik | het restaurant gereed maken voor service | zorgen dat restaurantgasten ontvangen kunnen worden


An area set up to provide health care services on a temporary basis for a specific short-lived period during an outbreak of illness eg. influenza.

tijdelijke kliniek


Service area premises

gebouw voor commerciële dienstverlening


open and prepare the coffee area for service | prepare the coffee area | set up coffee area | set up the coffee area

een koffie- en theehoek inrichten | een ruimte inrichten om koffie en thee te serveren | een koffie- en theeruimte inrichten | een koffiehoekje maken
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Moreover, the measures are proportionate since they cover only the costs strictly necessary for the switchover from analogue to digital television services in Area II. The only costs supported by the contested measures are those related to the digitisation of the transmission centres in Area II, which is carried out through the acquisition and installation of digital equipment.

Voorts zijn de maatregelen evenredig, omdat zij alleen de kosten dekken die strikt noodzakelijk zijn voor de overschakeling van analoge op digitale televisiediensten in zone II. De enige uitgaven die door de omstreden maatregelen worden gesteund, zijn die in verband met de digitalisering van de zendcentrales in zone II, die wordt uitgevoerd in de vorm van de aankoop en installatie van digitale apparatuur.


More importantly, Abertis claims that DTT is deemed to be the most appropriate and least costly platform to provide digital television services in Area II in order to achieve the same coverage that existed before the analogue switch-off, as is borne out by the submitted cost studies (39).

Belangrijker is volgens Abertis echter dat DTT beschouwd wordt als het meest geschikte en voordeligste platform voor digitale televisiediensten in zone II als het erom gaat hetzelfde bereik te waarborgen als vóór de stopzetting van de analoge uitzendingen. Dit zou blijken uit de ingediende kostenstudies (39).


Moreover, in Area III the satellite platform was finally considered the most appropriate technological choice to provide digital television services.

In zone III werd het satellietplatform uiteindelijk zelfs als meest geschikte technologische keuze beschouwd voor de levering van digitale televisiediensten.


The interoperability debate mainly concerns broadening the choice offered to consumers in the area of interactive television services.

Het debat over de interoperabiliteitgaat voornamelijk over het vergroten van de keuze dat aan consumentenwordt geboden op het gebiedvan interactieve televisiediensten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Article 6 — The provisions of this Title shall apply to television services coming under French jurisdiction and broadcasting to another Member State of the European Union, a member country of the European Economic Area or a State which is party to the European Convention on Cross-Border Television an event designated by that State as being of major importance to its society within the meaning of Directive 89/552/EEC of 3 October 1989 and to which they acquired the broadcasting rights after 23 August 1997.

Artikel 6 — Deze titel is van toepassing op onder Franse bevoegdheid vallende aanbieders van televisieomroepdiensten die op het grondgebied van een staat welke lid van de Europese Unie, partij bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte of partij bij de Europese Overeenkomst inzake grensoverschrijdende televisie is, een evenement uitzenden dat door die staat als van aanzienlijk belang wordt beschouwd in de zin van de bepalingen van Richtlijn 89/552/EEG van 3 oktober 1989 en die de uitzendrechten daarvoor na 23 augustus 1997 hebben verworven.


Because it is not only our television model that is at stake here; a great deal more is at risk because television broadcasters are not – as we all know, and as we were well aware in our debate on the Audiovisual Media Services Directive – the same as they used to be; what they do, in fact, is process content that they supply via a linear or non-linear platform, and everything interacts perfectly in both areas.

Omdat hier niet alleen ons omroepmodel in het gedrang is. Er staat veel meer op het spel, want zoals wij allen weten – en hebben kunnen vaststellen tijdens het debat over de richtlijn audiovisuele mediadiensten – zijn de televisieomroepen niet meer hetzelfde als vroeger. In feite produceren zij inhoud die zij beschikbaar stellen via een lineair of niet-lineair platform, waarbij op beide gebieden een perfecte interactie optreedt.


72. Notes that the European Community already has competence in a number of policy areas and avails itself of policy tools with direct relevance for media pluralism, such as the rules on free access for undertakings to important events in Directive 89/552/EEC, rules on fair, reasonable and non-discriminatory access to APIs and EPGs in Directive 2002/19/EC , on "must-carry" in the Directive 2002/22/EC, on the use of an open API for digital interactive television services and platforms and on the harmonisation of st ...[+++]

72. wijst erop dat de Europese Gemeenschap op een aantal beleidsterreinen reeds beschikt over bevoegdheden en beleidsinstrumenten die rechtstreeks relevant zijn voor het pluralisme in de media, zoals de bepalingen betreffende vrije toegang van bedrijven tot belangrijke evenementen in de Richtlijn 89/552/EEG, inzake eerlijke, redelijke en niet-discriminerende toegang tot API's en EPG's in Richtlijn 2002/19/EG , inzake doorgifteverplichtingen in de Richtlijn 2002/22/EG, inzake het gebruik van een open API voor digitale interactieve televisiediensten en -platfor ...[+++]


72. Notes that the European Community already has competence in a number of policy areas and avails itself of policy tools with direct relevance for media pluralism, such as the rules on free access for undertakings to important events in Directive 89/552/EEC, rules on fair, reasonable and non-discriminatory access to APIs and EPGs in Directive 2002/19/EC , on "must-carry" in the Directive 2002/22/EC, on the use of an open API for digital interactive television services and platforms and on the harmonisation of st ...[+++]

72. wijst erop dat de Europese Gemeenschap op een aantal beleidsterreinen reeds beschikt over bevoegdheden en beleidsinstrumenten die rechtstreeks relevant zijn voor het pluralisme in de media, zoals de bepalingen betreffende vrije toegang van bedrijven tot belangrijke evenementen in de Richtlijn 89/552/EEG, inzake eerlijke, redelijke en niet-discriminerende toegang tot API's en EPG's in Richtlijn 2002/19/EG , inzake doorgifteverplichtingen in de Richtlijn 2002/22/EG, inzake het gebruik van een open API voor digitale interactieve televisiediensten en -platfor ...[+++]


73. Notes that the European Community already has competence in a number of policy areas and avails itself of policy tools with direct relevance for media pluralism, such as the rules on free access for societies to important events in the Television without Frontiers Directive, rules on fair, reasonable and non-discriminatory access to application program interfaces (APIs) and electronic programme guides (EPGs) in the Access Directive, on Must-Carry in the Universal Service Directive, on the use of an open API for digital interactive t ...[+++]

73. wijst erop dat de Europese Gemeenschap op een aantal beleidsterreinen reeds beschikt over bevoegdheden en beleidsinstrumenten die rechtstreeks relevant zijn voor het pluralisme in de media, zoals de bepalingen betreffende vrije toegang van bedrijven tot belangrijke evenementen in de richtlijn televisie zonder grenzen, inzake eerlijke, redelijke en niet-discriminerende toegang tot toepassingsprogrammaverbindingen (API's) en elektronische programmagidsen (EPG's) in de toegangsrichtlijn, inzake doorgifteverplichtingen in de universele-dienstenrichtlijn, inzake het gebruik va ...[+++]


It is therefore necessary, in order to avoid distortions of competition, to improve legal certainty, to help complete the internal market and to facilitate the emergence of a single information area, that at least a basic tier of coordinated rules apply to all audiovisual media services, both television broadcasting (i.e. linear audiovisual media services) and on-demand audiovisual media services (i.e. non-linear audiovisual media ...[+++]

Het is derhalve noodzakelijk, teneinde concurrentievervalsing te voorkomen, de rechtszekerheid te vergroten, bij te dragen tot de voltooiing van de interne markt en het ontstaan van één enkele informatieruimte te vergemakkelijken, om voor alle audiovisuele mediadiensten, zowel televisieomroep (d.w.z. lineaire audiovisuele mediadiensten) als audiovisuele mediadiensten op aanvraag (d.w.z. non-lineaire audiovisuele mediadiensten), ten minste een basispakket van gecoördineerde voorschriften vast te stellen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Television service area' ->

Date index: 2021-04-27
w