Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Andragogy
Basic nutrition education
Caregiver education
Education
Educational theory
Explain driving theory
Holistic education and care
Labor economics
Labour economics
Labour market theory
Pedagogics
Principles of teaching
Probability theory
Probable correctness theory
Probable theory
Science of education
Science of teaching
Social pedagogy
Teach driving theory
Teaches driving theory
Teaching driving theory
Theory and practice of education and care
Theory of adult education
Theory of education
Theory of probability

Vertaling van "Theory education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
education | educational theory | theory of education

onderwijskunde


educational theory | pedagogics | principles of teaching | science of education | science of teaching

opvoedkunde | paedagogiek | pedagogiek | pedagogische wetenschappen


Counseling about nutrition using social learning theory approach

counselen over voeding vanuit sociaal-cognitieve leertheorie


theory and practice of education and care | holistic education and care | social pedagogy

sociale pedagogiek




teaches driving theory | teaching driving theory | explain driving theory | teach driving theory

theorie voor het rijbewijs doceren | theorie voor het rijbewijs onderwijzen


probable correctness theory | probable theory | probability theory | theory of probability

kansberekening | waarschijnlijkheidsleer


labour economics [4.7] [ labor economics | labour market theory | Labour market theory(STW) ]

arbeidseconomie [4.7] [ arbeidsmarkttheorie ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4.3 The school consultation responses highlight the need to improve the balance between theory and practice in initial teacher education, and to present teaching as a problem-solving or research-in-action activity linked more to children’s learning and progress.

4.3 Uit de reacties in het kader van de raadpleging over scholen werd met nadruk gewezen op de noodzaak om het evenwicht tussen theorie en praktijk tijdens de initiële lerarenopleiding te verbeteren en om het lesgeven te presenteren als een op probleemoplossing of onderzoek in actie gerichte activiteit die beter aansluit bij het leren en de vorderingen van de kinderen.


Vice-President for Jobs, Growth, Investment and Competitiveness, Jyrki Katainen said: "By providing direct links between theory and practice, between education and the labour market, quality and effective apprenticeships are concrete ways to help young people to enter the world of work and stand strong in life, whilst strengthening Europe's human capital.

Jyrki Katainen, vicevoorzitter van de Commissie bevoegd voor banen, groei, investeringen en concurrentievermogen, verklaarde het volgende: "Hoogwaardige en doeltreffende leerlingplaatsen leggen rechtstreekse verbanden tussen theorie en praktijk, tussen onderwijs en arbeidsmarkt. Ze zijn daarom een concrete manier om jongeren te helpen de arbeidsmarkt te betreden en sterk in het leven te staan. Op die manier versterken zij ook het menselijke kapitaal van Europa.


Initial Teacher Education is most effective when pedagogical theory is combined with both subject knowledge and sufficient classroom practice. Student teachers need to be prepared for collaborative work and career-long professional development, for dealing with diversity in the classrooms and for using digital technologies with confidence.

De initiële lerarenopleiding is het meest doeltreffend wanneer de pedagogische theorie wordt gecombineerd met zowel vakinhoudelijke kennis als voldoende praktijkervaring in de klas Leerkrachten in opleiding moeten worden voorbereid om samen te werken en permanent bij te scholen, om met diversiteit in de klas om te gaan en om digitale technologieën met vertrouwen te gebruiken.


J. whereas cultures that value and reward entrepreneurship competences and entrepreneurial behaviours such as creativity, innovation, initiative, calculated risk-taking, independent thinking and the identification of opportunities, as well as leadership qualities, promote a propensity to develop new solutions to economic, social and environmental challenges by integrating knowledge components within education that bring together theory and practice, thus diminishing barriers between the business experience and education; whereas it is therefore of paramount importance that ...[+++]

J. overwegende dat culturen waarin ondernemingsvaardigheden en ondernemend gedrag, zoals creativiteit, innovatie, initiatief, het durven nemen van berekende risico's, onafhankelijk denken en het zien van kansen, alsmede leiderschapskwaliteiten, worden gewaardeerd en beloond, een stimulerend kader bieden voor de ontwikkeling van nieuwe oplossingen voor economische, sociale en ecologische uitdagingen door kenniscomponenten te integreren in het onderwijs die theorie en praktijk samenbrengen en de grenzen tussen bedrijfservaring en onderwijs doen vervagen; overwegende dat het daarom van groot belang is dat deze persoonlijke competenties zi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
J. whereas cultures that value and reward entrepreneurship competences and entrepreneurial behaviours such as creativity, innovation, initiative, calculated risk-taking, independent thinking and the identification of opportunities, as well as leadership qualities, promote a propensity to develop new solutions to economic, social and environmental challenges by integrating knowledge components within education that bring together theory and practice, thus diminishing barriers between the business experience and education; whereas it is therefore of paramount importance that t ...[+++]

J. overwegende dat culturen waarin ondernemingsvaardigheden en ondernemend gedrag, zoals creativiteit, innovatie, initiatief, het durven nemen van berekende risico's, onafhankelijk denken en het zien van kansen, alsmede leiderschapskwaliteiten, worden gewaardeerd en beloond, een stimulerend kader bieden voor de ontwikkeling van nieuwe oplossingen voor economische, sociale en ecologische uitdagingen door kenniscomponenten te integreren in het onderwijs die theorie en praktijk samenbrengen en de grenzen tussen bedrijfservaring en onderwijs doen vervagen; overwegende dat het daarom van groot belang is dat deze persoonlijke competenties zij ...[+++]


A broad consensus has emerged in recent years between public authorities, social partners and the business sector that vocational education and training should be provided through a combination of theory and practice (so-called "apprenticeship", "dual" or "twin-track" learning).

De laatste jaren is tussen de overheidsinstanties, de sociale partners en het bedrijfsleven een brede consensus ontstaan over het feit dat beroepsonderwijs en beroepsopleidingen moeten worden verstrekt via een combinatie van theorie en praktijk (zogenaamd "leren via het leerlingstelsel", "duaal leren" of "tweesporig leren").


Moreover, the Polish Minister for Education has refused to condemn this provocative and unscientific approach, thus paving the way for medieval notions which contest a theory confirmed by all scientific data during the last 160 years since it was formulated, and promoting the model used in a significant number of schools in the USA where teaching of the theory of evolution has been replaced, with government encouragement, by various bigoted religious theories.

Bovendien heeft de Poolse minister van onderwijs geweigerd deze provocatieve onwetenschappelijke benadering te veroordelen, waarmee de weg wordt vrijgemaakt voor middeleeuwse denkbeelden die een theorie die door alle wetenschappelijke gegevens in de 160 jaar sinds de formulering ervan wordt gestaafd, in twijfel trekken en een model bevorderen dat in een groot aantal onderwijsinstellingen in de Verenigde Staten wordt toegepast en in het kader waarvan de evolutietheorie, met steun van de regering, door allerlei overdreven religieuze theorieën wordt vervangen.


Moreover, the Polish Minister for Education has refused to condemn this provocative and unscientific approach, thus paving the way for medieval notions which contest a theory confirmed by all scientific data during the last 160 years since it was formulated, and promoting the model used in a significant number of schools in the USA where teaching of the theory of evolution has been replaced, with government encouragement, by various bigoted religious theories.

Bovendien heeft de Poolse minister van onderwijs geweigerd deze provocatieve onwetenschappelijke benadering te veroordelen, waarmee de weg wordt vrijgemaakt voor middeleeuwse denkbeelden die een theorie die door alle wetenschappelijke gegevens in de 160 jaar sinds de formulering ervan wordt gestaafd, in twijfel trekken en een model bevorderen dat in een groot aantal onderwijsinstellingen in de Verenigde Staten wordt toegepast en in het kader waarvan de evolutietheorie, met steun van de regering, door allerlei overdreven religieuze theorieën wordt vervangen.


Mother-tongue education could in theory be made available through education allowances adequate to enable parents to pay for their children to be educated at private schools.

Onderwijs in de moedertaal zou in theorie verstrekt kunnen worden via voldoende grote toelagen om de ouders in staat te stellen om onderwijs voor hun kinderen op particuliere scholen te bekostigen.


Viviane Reding, the Member of the European Commission responsible for education and culture, declared when the proposal was adopted by the Commission: "Whilst European citizens are in theory entitled to undertake training and to work anywhere in the European Union, there are still a large number of practical obstacles, one of which is obviously recognition and transparency of qualifications.

Viviane Reding, commissaris van Onderwijs en Cultuur, verklaarde naar aanleiding van de goedkeuring van het voorstel door de Commissie: "Europese burgers kunnen theoretisch overal in de Europese Unie een opleiding volgen of werken.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Theory education' ->

Date index: 2023-07-08
w