Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cross-beam
Desk-top
Gold top milk
Hood mould
I)top rail of sash
Improve delivery of rail service
Improve rail service delivery
Lap-top
Micro-computer
Microcomputer
Operate rail grinder
Operation of rail grinder
Personal computer
Portable computer
Rail connection
Rail grinder operation
Rail network
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway line
Railway track
Railways
Top rail
Transport by railway
Use of rail grinder

Traduction de «Top rail » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

vervoer per spoor [ railvervoer | spoorwegverbinding | spoorwegverkeer | transport per spoor ]


develop and implement rail service improvement procedures | improve delivery of rail service | design and implement rail service improvement processes | improve rail service delivery

levering van treindiensten verbeteren


interpret rail-flaw-detection machine graphical recordings | use graphical recordings produced by rail-flaw-detection machines to identify faults | interpret graphical interface of rail-flaw-detection machine | interpret graphical recordings of rail-flaw-detection machine

grafische opnames interpreteren van machines om gebreken op de sporen op te sporen


rail grinder operation | use of rail grinder | operate rail grinder | operation of rail grinder

slijpmachines voor sporen bedienen | slijpmachines voor sporen gebruiken


micro-computer [ desk-top | lap-top | microcomputer | personal computer | portable computer | Personal computer(STW) ]

microcomputer [ laptopcomputer | persoonlijke computer ]


rail network [ railway line | railway track ]

spoorwegnet [ spoorlijn | spoorweg ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Stresses the importance of TEN-T, not only as nodal points of connection within Europe, but also as a chance to launch individual domestic markets, local economies and urban and metropolitan areas; stresses, therefore, the importance of completing the priority corridors defined at European level, particularly for high-speed rail routes; draws attention to the unprecedented interest demonstrated by Member States at the 2014 CEF-T calls and to the great number of eligible high quality projects submitted that could not be adopted due to a lack of available funds; insists in this regard that the funding provided for in the MFF must be ...[+++]

4. wijst met klem op het belang van TEN-T, niet alleen als knooppunten voor de verbindingen binnen Europa, maar ook als een mogelijkheid om de diverse binnenlandse markten, plaatselijke economieën en stedelijke en grootstedelijke gebieden van de grond te krijgen; herinnert eraan dat het belangrijk is de prioritaire corridors te voltooien die op Europees niveau zijn bepaald, met name voor de hogesnelheidslijnen; vestigt de aandacht op de ongekende interesse bij de lidstaten voor oproepen in het kader van CEF-T in 2014 en op het grote aantal ingediende en in aanmerking komende voorstellen dat niet kon worden goedgekeurd wegens gebrek aan ...[+++]


The height of the walkway shall be at top-of-rail level or higher.

Het vluchtpad moet zich ter hoogte van het hoogste punt van de spoorstaaf of hoger bevinden.


We are in the top tier of modern rail networks.

Wij bevinden ons in de topgroep van moderne railnetwerken.


The vertical distance between the top of this lateral slope and the top of the rail shall be less than 15 mm.

De verticale afstand tussen de bovenkant van dit hellende vlak en de bovenkant spoorstaaf moet kleiner zijn dan 15 mm gevolgd door, in de richting van het bovenvlak gezien,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Mr President, the differences between Member States are too great to impose the national liberalisation of domestic rail links in a 'top-down' manner from Europe, because busy regional networks are fragile and there has to be scope for putting put these out to private tender.

Voorzitter, de verschillen tussen de lidstaten zijn te groot om vanuit Europa nationale liberalisering van binnenlandse verbindingen verplicht te stellen, want regionale netwerken die druk bereden zijn, zijn kwetsbaar en het moet kunnen dat die onderhands aanbesteed worden.


Mr President, the differences between Member States are too great to impose the national liberalisation of domestic rail links in a 'top-down' manner from Europe, because busy regional networks are fragile and there has to be scope for putting put these out to private tender.

Voorzitter, de verschillen tussen de lidstaten zijn te groot om vanuit Europa nationale liberalisering van binnenlandse verbindingen verplicht te stellen, want regionale netwerken die druk bereden zijn, zijn kwetsbaar en het moet kunnen dat die onderhands aanbesteed worden.


If these projects were to be successful in the short term, it would encourage further initiatives, but what is also necessary is that the issue be kept at the top of the agenda, and not only by those who take decisions in the EU; the Member States too, along with industry, infrastructure manager and rail operators must make ERTMS a priority and all push and pull in the same direction at the same time.

Een spoedig succes van deze projecten kan de aanzet tot andere initiatieven geven. Daarvoor is het echter ook nodig dat niet alleen EU-beleidsmakers het onderwerp hoog op de agenda houden. Ook de lidstaten, de industrie, de spoorwegnetbeheerders en de spoorwegmaatschappijen moeten prioriteit aan ERTMS geven en allen op hetzelfde moment dezelfde kant op werken.


Parliament regarded maintaining the high level of safety in European rail transport as a top priority.

Het Parlement achtte het handhaven van het hoge veiligheidniveau in het Europese spoorvervoer een eerste prioriteit.


For rail and air transport industries top-down methods, breaking down the national aggregates into regions according to suitable indicators, should be used.

Voor het spoorvervoer en de luchtvaart dienen alleen top-down-methoden te worden gebruikt, waarbij de nationale aggregaten met behulp van geschikte indicatoren worden toegerekend aan regio's.


· Building on Phase I, proceed to the full and mandatory internalisation of external costs (including noise, local pollution and congestion on top of the mandatory recovery of wear and tear costs) for road and rail transport. Internalise costs for local pollution and noise in ports and airports, as well as for air pollution at sea, and examine mandatory application of internalisation charges on all inland waterways on EU territory.

- voortbouwend op fase 1, de volledige en verplichte internalisering van de externe kosten (waaronder geluidshinder, plaatselijke verontreiniging en congestie, bovenop de verplichte doorberekening van de slijtagekosten) voor het spoor- en wegvervoer; de kosten internaliseren van plaatselijke verontreiniging en geluidshinder in havens en luchthavens alsmede voor luchtverontreiniging op zee, en de verplichte toepassing onderzoeken van internaliseringsheffingen op alle binnenwaterwegen in de EU; marktmaatregelen ontwikkelen om de uitstoot van broeikasgassen verder terug te dringen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Top rail' ->

Date index: 2023-04-10
w