Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by explosion of car tyre
Belted tyre
Bias-belted tyre
Clamp tyre into mold
Clamp tyre into mould
Clamping tyre into mould
Coat inside of tyres
Coating inside of tyres
Cross-ply tyre
Diagonal tyre
Fight against noise
Inner tube
Inside of tyres coating
Low-noise tyre
Noise
Noise abatement
Noise nuisance
Noise protection
Pneumatic tyre
Retail tyres
Retailing tyres
Rubber cement applying to inside of tyre
Sell tyres
Sound emission
Tire industry
Tire noise
Tire-road noise
Tyre
Tyre clamping into mold
Tyre industry
Tyre noise
Tyre retailing
Tyre-road noise
Tyres

Vertaling van "Tyre noise " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
tire noise | tire-road noise | tyre noise | tyre-road noise

bandenlawaai




pneumatic tyre [ inner tube | tyre | Tyres(ECLAS) | Tyre industry(STW) | tire industry(UNBIS) ]

luchtband [ luchtkamer ]


coating inside of tyres | inside of tyres coating | coat inside of tyres | rubber cement applying to inside of tyre

binnenkant van banden bedekken | binnenkant van banden coaten


clamp tyre into mold | clamping tyre into mould | clamp tyre into mould | tyre clamping into mold

band vastzetten in gietvorm


belted tyre | bias-belted tyre | cross-ply tyre | diagonal tyre

band met diagonaal-gordel | band met diagonale structuur


retailing tyres | tyre retailing | retail tyres | sell tyres

banden verkopen


noise protection [ fight against noise | noise abatement | noise abatement(GEMET) ]

bescherming tegen geluidshinder [ bestrijding van geluidshinder ]


noise [ noise nuisance | sound emission ]

lawaai [ geluid | geluidsoverlast ]


Accident caused by explosion of car tyre

ongeval veroorzaakt door explosie van autoband
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A label, comparable to the labels used for information on CO2 emissions, fuel-consumption and tyre-noise, should inform consumers about the sound emissions of a vehicle.

Voor de geluidsemissies van voertuigen moet een label worden ingevoerd, naar het voorbeeld van de labels die gebruikt worden voor informatie aan consumenten over CO2-emissies, brandstofverbruik en bandenlawaai.


Legislation to reduce traffic noise needs to reflect these aspects by taking account of engine, vehicle and tyre noise, the road surface, driving behaviour and traffic management and must be addressed in legislation such as the Regulation 1222/2009/EC of the European Parliament and of the Council of 25 November 2009 on the labelling of tyres with respect to fuel efficiency and other essential parameters and Directive 2002/49/EC of the European Parliament and of the Council of 25 June 2002 relating to the assessment and management of environmental noise.

Met wetgeving om verkeersgeluid te verminderen moet op deze aspecten worden ingegaan door rekening te houden met geluid afkomstig van de motor, het voertuig en de banden, het wegdek, rijgedrag en het verkeersbeheer, en deze punten moeten in de wetgeving aan de orde komen, zoals het geval is in Verordening 1222/2009/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 november 2009 inzake de etikettering van banden met betrekking tot brandstofverbruik en andere belangrijke parametersen Richtlijn 2002/49/EG van het Europees Parlement en van de Raad van 25 juni 2002 met betrekking tot de beoordeling en het beheer van geluidshinder.


Tackling tyre noise is not the only way to reduce traffic noise, but the best results are achieved by a combination of measures, of which dealing with noise emitted by tyres constitutes an important part.

Door banden veroorzaakte geluidsoverlast aanpakken is niet de enige manier om door het verkeer veroorzaakte geluidsoverlast te verminderen; een combinatie van maatregelen, waarvan de door banden veroorzaakte geluidsoverlast een belangrijk onderdeel is, levert het beste resultaat op.


This feature has long been recognized, and the current Directive on tyre noise (Directive 2001/43/EC) takes this into account and offers a 2 dB(A) allowance for these tyres compared to the standard tyres in all three categories (C1, C2 and C3).

Deze eigenschap is sinds lang bekend en er wordt rekening mee gehouden in de huidige richtlijn over bandengeluid (richtlijn 2001/43/EG): in alle drie de categorieën (C1, C2 en C3) krijgt dit soort banden 2dB(A) méér toegekend dan de standaardbanden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
With regard to future measures, Directive 2001/43/EC states in its article 3 firstly that a tyre grip test should be introduced in Directive 92/23/EEC and secondly that the Commission shall, in the light of the experience gained from the introduction of limit values for tyre noise and within 36 months after the entry into force of the directive (i.e. before 27 June 2004), submit to the European Parliament and the Council a report concerning whether and to what extent technical progress would, without compromising safety of the tyre grip, allow the introduction of tighter limit values for the rolling noise.

Wat betreft toekomstige maatregelen is in artikel 3 van Richtlijn 2001/43/EG in de eerste plaats bepaald dat een griptest voor banden dient te worden opgenomen in Richtlijn 92/23/EEG en vervolgens dat de Commissie, in het licht van de ervaring die na de invoering van grenswaarden voor rolgeluid is opgedaan, binnen 36 maanden na de inwerkingtreding van de richtlijn (dus vóór 27 juni 2004) aan het Europees Parlement en de Raad een verslag moet voorleggen over de vraag of en in hoeverre de technische vooruitgang een invoering van stringentere grenswaarden mogelijk maakt zonder dat de veiligheid daarbij in het gedrang komt.


[39] In particular, revision of EU Rail Noise Policy based on 2008 "Communication on Rail noise abatement measures addressing the existing fleet" and subsequent Commission proposals such as Directive 2001/43/EC on tyre noise and proposals related to noise from L category vehicles regulated by Directive 97/24/EC

[39] In het bijzonder herziening van het Europees beleid inzake de bestrijding van geluidshinder van spoorwegen op basis van de mededeling ‘Geluidsreducerende maatregelen voor bestaand goederenmaterieel’ uit 2008 en verdere voorstellen van de Commissie, zoals Richtlijn 2001/43/EG betreffende het geluidsniveau van banden en voorstellen met betrekking tot het geluidsniveau van voertuigen in de categorie L als gereguleerd door Richtlijn 97/24/EG.


2. In the light of the experience gained from the introduction of limit values for tyre noise, the Commission shall, within 36 months after the entry into force of this Directive, submit to the European Parliament and the Council a report concerning whether and to what extent technical progress would, without compromising safety, allow the introduction of the limit values indicated in Annex V, section 4.2.1., columns B and C, of Directive 92/23/EEC, as amended by this Directive.

2. Binnen 36 maanden na de inwerkingtreding van deze richtlijn legt de Commissie in het licht van de ervaring die na de invoering van grenswaarden voor rolgeluid is opgedaan, aan het Europees Parlement en de Raad een verslag voor over de vraag of en in hoeverre de technische vooruitgang een invoering van de grenswaarden van Bijlage V, punt 4.2.1, kolom B en C van Richtlijn 92/23/EEG zoals gewijzigd bij deze richtlijn, mogelijk maakt.


To ensure that tyre noise is not significantly affected by the test vehicle design the following requirements and recommendations are given.

Om ervoor te zorgen dat het bandgeluid niet significant wordt beïnvloed door het testvoertuigontwerp, gelden de hiernavolgende vereisten en aanbevelingen.


I should therefore like strongly to request that we adopt Amendment No 1, through which we call for limit values not only for tyre noise but also for rolling resistance, and that we adopt, in particular, Amendment No 2 in connection with quieter tyres. I would ask you to consider that this does not yet mean the end of the negotiations.

Daarom wil ik u met nadruk verzoeken om amendement 1, waarin wij naast een grenswaarde voor rolgeluid ook een grenswaarde voor rolweerstand eisen, en vooral amendement 2 - geruisarmere banden - aan te nemen. Ik geef u ter overweging, beste collega's, dat wij nog niet aan het einde van de onderhandelingen zijn gekomen.


Secondly – and in my opinion of paramount importance – is the need to balance the problem of tyre noise and tyre safety.

Op de tweede plaats – en dat is naar mijn mening nog veel belangrijker – is er de noodzaak om een evenwicht te vinden tussen het probleem van geluidsoverlast veroorzaakt door autobanden en de veiligheid van die banden.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Tyre noise' ->

Date index: 2021-12-28
w