Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Delegation
Delegation of competence
Delegation of power
Delegation of signature
Delegation of the European Parliament
Delegation of the European Union
EP delegation
EU Delegation
EU delegation to Third Countries
EU delegation to international organisations
EUD
European Union delegation
Host trade delegations
Host trade deputations
Look after trade delegations
Look after trade deputations
Union delegation

Traduction de «Union delegation » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]

delegatie van de Unie




Delegation of the European Union | EU Delegation | Union delegation | EUD [Abbr.]

delegatie van de Europese Unie | delegatie van de Unie | EU-delegatie


EU Delegation | European Union delegation

delegatie van de Europese Unie




delegation of power [ delegation of competence | delegation of signature ]

delegatie van bevoegdheid [ overdracht van handtekening | volmachtoverdracht ]


EP delegation [ delegation of the European Parliament ]

delegatie EP [ delegatie van het Europese Parlement ]


host trade delegations | look after trade deputations | host trade deputations | look after trade delegations

handelsdelegaties begeleiden | handelsmissies begeleiden


Assessment using European Union Scale for Peak Expiratory Flow Rate for children

beoordelen met 'European Union Scale for Peak Expiratory Flow Rate' voor kinderen


Assessment using European Union Scale for Peak Expiratory Flow Rate for adults

beoordelen met 'European Union Scale for Peak Expiratory Flow Rate' voor volwassenen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. Stresses that the financial regulations, as currently applied to the Union delegations, continue to impose a heavy administrative burden on the Head of Delegation, which distracts from the Head of Delegation's primary responsibility of political work; urges the EEAS and the Commission to find a solution to this issue, which could entail a change to the financial regulations, provided that this does not also entail a reduction in the quality and rigour of the delegations’ financial management; notes also the continuing use of budget lines from both EEAS and Commission budget for administrative expenditure, which unnecessarily complic ...[+++]

7. onderstreept dat de financiële regels voor de delegaties van de Unie voor de hoofden van die delegaties nog altijd een zware administratieve last vormen, en hen afleiden van hun belangrijkste verantwoordelijkheid, namelijk de politieke werkzaamheden; spoort de EDEO en de Commissie aan hiervoor een oplossing te vinden, ook als daarvoor een wijziging van de financiële regels nodig zou zijn, op voorwaarde dat dit niet ten koste gaat van de kwaliteit en nauwkeurigheid in het begrotingsjaar van de delegaties; merkt eveneens op dat er voor beleidsuitgaven nog altijd gebruik wordt gemaakt van begrotingslijnen in zowel de EDEO- als de Commi ...[+++]


25. Notes the developments made in the area of human resources yet agrees with the Court of Auditors' observations that the thematic expertise in the Delegations is needed; expresses its concern that Union Delegations are lacking staff in their political sections and for the operational planning and implementation of Common Foreign and Security Policy (CFSP) missions; notes also that there are practical difficulties for the Union Delegations to receive and deal with intelligence reporting; invites the Commission, together with the EEAS, to put a concerted approach in place to optimise the profile of Delegation staff;

25. neemt kennis van de ontwikkelingen op het gebied van personele middelen, maar is het toch eens met de opmerkingen van de Rekenkamer dat er behoefte is aan thematische expertise in de delegaties; uit zijn ongerustheid over het feit dat delegaties van de Unie personeel tekortkomen in hun politieke afdelingen en voor de operationele programmering en tenuitvoerlegging van missies van het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid (GBVB); merkt eveneens op dat delegaties van de Unie op praktische moeilijkheden stuiten bij het ontvangen en verwerken van inlichtingen; verzoekt de Commissie en de EDEO een gezamenlijke aanpak te vo ...[+++]


29. Expresses concern about the administrative shortcomings in the Union delegations in Afghanistan, Djibouti, Guyana, Solomon Islands and Zambia; asks for a report on the state of play about these shortcomings including security contracts; expects also a report on the situation about internal control standards in the Union delegations in Liberia and Iraq; asks for a state of play about compliance rates of the Union delegations in Egypt and Malawi and for an update on security contracts in the Union delegations in the West Bank, Haiti, Saudi-Arabia, Pakistan, Sri-Lanka, Libya and Lebanon;

29. spreekt zijn bezorgdheid uit over de administratieve tekortkomingen bij de delegaties van de Unie in Afghanistan, Djibouti en Guyana, op de Salomonseilanden en in Zambia; vraagt om een verslag over de stand van zaken met betrekking tot deze tekortkomingen, met inbegrip van beveiligingscontracten; verwacht tevens een verslag over de situatie met betrekking tot de interne controlenormen bij de delegaties van de Unie in Liberia en Irak; vraagt om een verslag over de stand van zaken met betrekking tot de nakomingspercentages bij de delegaties van de Unie in Egypte en Malawi en wil graag actuele informatie over beveiligingscontracten b ...[+++]


29. Expresses concern about the administrative shortcomings in the Union delegations in Afghanistan, Djibouti, Guyana, Solomon Islands and Zambia; asks for a report on the state of play about those shortcomings including security contracts; expects also a report on the situation about internal control standards in the Union delegations in Liberia and Iraq; asks for a state of play about compliance rates of the Union delegations in Egypt and Malawi and for an update on security contracts in the Union delegations in the West Bank, Haiti, Saudi-Arabia, Pakistan, Sri-Lanka, Libya and Lebanon;

29. spreekt zijn bezorgdheid uit over de administratieve tekortkomingen bij de delegaties van de Unie in Afghanistan, Djibouti en Guyana, op de Salomonseilanden en in Zambia; vraagt om een verslag over de stand van zaken met betrekking tot deze tekortkomingen, met inbegrip van beveiligingscontracten; verwacht tevens een verslag over de situatie met betrekking tot de interne controlenormen bij de delegaties van de Unie in Liberia en Irak; vraagt om een verslag over de stand van zaken met betrekking tot de nakomingspercentages bij de delegaties van de Unie in Egypte en Malawi en wil graag actuele informatie over beveiligingscontracten b ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Heads of Union Delegations shall be responsible for the adequate setting up and functioning of those systems, in accordance with the instructions of the authorising officer by delegation, and for the management of the funds and the operations they carry out within the Union Delegation under their responsibility.

De hoofden van de delegaties van de Unie zijn verantwoordelijk voor het instellen en de werking van die systemen, overeenkomstig de richtlijnen van de gedelegeerd ordonnateur, alsook voor het beheer van de middelen en de verrichtingen die zij binnen de delegatie van de Unie onder hun verantwoordelijkheid uitvoeren.


The Heads of Union Delegations shall be responsible for the adequate setting up and functioning of those systems, in accordance with the instructions of the authorising officer by delegation, and for the management of the funds and the operations they carry out within the Union Delegation under their responsibility.

De hoofden van de delegaties van de Unie zijn verantwoordelijk voor het instellen en de werking van die systemen, overeenkomstig de richtlijnen van de gedelegeerd ordonnateur, alsook voor het beheer van de middelen en de verrichtingen die zij binnen de delegatie van de Unie onder hun verantwoordelijkheid uitvoeren.


The Heads of Union Delegations shall be responsible for the adequate setting up and functioning of those systems, in accordance with the instructions of the authorising officer by delegation, and for the management of the funds and the operations they carry out within the Union Delegation under their responsibility.

De hoofden van de delegaties van de Unie zijn verantwoordelijk voor het instellen en de werking van die systemen, overeenkomstig de richtlijnen van de gedelegeerd ordonnateur, alsook voor het beheer van de middelen en de verrichtingen die zij binnen de delegatie van de Unie onder hun verantwoordelijkheid uitvoeren.


Each year, Heads of Union Delegations shall provide to the Commission's authorising officer by delegation assurance on the internal management and control systems put in place in their Delegation, as well as on the management of operations subdelegated to them, and the results thereof, in order to allow the authorising officer to make the statement of assurance provided for in Article 66(9).

De hoofden van de delegaties van de Unie verstrekken jaarlijks aan de gedelegeerd ordonnateur van de Commissie de betrouwbaarheidsverklaring over de in hun delegatie ingestelde interne beheer- en controlesystemen, alsook over het beheer van de verrichtingen die aan hen zijn subgedelegeerd en de resultaten daarvan, om de ordonnateur in staat te stellen de verklaring van zekerheid als bedoeld in artikel 66, lid 9, af te leggen.


140. Notes that the Heads of Union Delegations, where they are the only EEAS staff in a delegation, may not delegate, even on a temporary basis, their powers as authorising officers for the Union Delegation's administrative expenditure when they are absent; notes, furthermore, that this could create practical difficulties for business continuity and additional risks in the Union Delegation; asks the Commission therefore to allow, on a temporary basis, the Head of Union Delegation to delegate his power as authorising officer;

140. wijst erop dat de hoofden van delegaties van de Unie, wanneer zij de enige EDEO-medewerkers in een delegatie zijn, hun bevoegdheden als ordonnateurs niet mogen delegeren, zelfs niet tijdelijk met betrekking tot de administratieve uitgaven van de delegatie wanneer zij afwezig zijn; wijst er voorts op dat dit kan leiden tot praktische problemen met betrekking tot de continuïteit en tot extra risico´s in de delegatie van de Unie; verzoekt de Commissie derhalve om het voor het hoofd van een delegatie van de Unie mogelijk te maken zijn bevoegdheden als ordonnateur tijdelijk te delegeren;


The Commission shall also give Parliament’s delegation included in Union delegations to international conferences access to use all Union delegation facilities on these occasions, in line with the general principle of good cooperation between the institutions and taking into account the available logistics.

Overeenkomstig het algemene beginsel van goede samenwerking tussen de instellingen verleent de Commissie de delegaties van het Parlement in delegaties van de Unie op internationale conferenties het recht, gebruik te maken van alle voorzieningen waarover de Unie bij deze gelegenheden beschikt, rekening houdend met de beschikbare logistiek.


w