Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply footwear uppers pre-assembling techniques
Aristocracy
Define artistic approach
Defining artistic approach
Execute footwear uppers pre-assembling techniques
Footwear uppers pre-assembly
House of Lords
Layby basin
Nobility
Outline artistic approach
Pre-assembly of footwear uppers
Second chamber
State artistic approach clearly
Upper Austria
Upper House
Upper approach
Upper chamber
Upper class
Upper cross head
Upper pond
Upper traverse
Upper wind
Upper yoke
Upper-air wind
Upper-level wind
Uppers pre-assembling techniques for footwear bottoms
Uppers pre-assembly in footwear
Wind aloft

Traduction de «Upper approach » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
layby basin | upper approach | upper pond

boventoeleidingskanaal


apply footwear uppers pre-assembling processes and techniques | uppers pre-assembling techniques for footwear bottoms | apply footwear uppers pre-assembling techniques | execute footwear uppers pre-assembling techniques

preassemblagetechnieken voor bovendelen van schoeisel toepassen


pre-assembly of footwear uppers | uppers pre-assembly in footwear | footwear uppers pre-assembling processes and techniques | footwear uppers pre-assembly

voormontage van bovenmateriaal van schoeisel


defining artistic approach | outline artistic approach | define artistic approach | state artistic approach clearly

artistieke aanpak definiëren | artistieke aanpak vastleggen


upper wind | upper-air wind | upper-level wind | wind aloft

hoogtewind


upper cross head | upper traverse | upper yoke

bovenste dwarsjuk


Upper House [ House of Lords | second chamber | upper chamber ]

Eerste Kamer [ Hogerhuis | senaat ]


A rare and isolated orofacial defect with manifestation of incomplete median clefts of both the lower lip (limited to the vermilion, with no muscle involvement) and upper lip (with muscle involvement), double labial frenulum and fusion of the upper g

familiale mediane splijting van boven- en onderlip


upper class [ aristocracy | nobility ]

hogere klasse [ adel | aristocratie | elite ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The 5% is a minimum – there is no upper limit - that complements sectoral investments in urban areas; Since 2007, around €92 billion or close to 40% of total EU Regional funds, have been allocated to projects in cities. But these have largely followed a “sectoral approach” e.g. low carbon, transport, social inclusion projects, in which the cities themselves have had little say.

Die 5 % is een minimum – er is geen bovengrens – ter aanvulling van sectorale investeringen in stedelijke gebieden. Sinds 2007 is aan projecten in steden zo’n 92 miljard euro toegewezen, goed voor bijna 40 % van de regionale fondsen van de EU. Hierbij werd echter voornamelijk een "sectorale aanpak" gevolgd, d.w.z. projecten op het gebied van lage CO2-emissies, vervoer, sociale inclusie, waarin de steden zelf weinig inspraak hadden.


There is a tiered approach to the level of controls: the larger the quantities of dangerous substances present within an establishment, the stricter the rules (upper-tier establishments have bigger quantities than lower-tier establishments and are therefore subject to tighter control).

De richtlijn voorziet in een getrapte aanpak van het controleniveau: hoe groter de hoeveelheden gevaarlijke stoffen in een inrichting, des te strenger de regels (primair beoogde inrichtingen bevatten grotere hoeveelheden dan niet-primair beoogde inrichtingen en zijn daarom aan strengere controles onderworpen).


The complexity and novelty of this approach will require the construction of a scoreboard with limited but adequate set of indicators (to be agreed between Council and Parliament) and with the definition of upper and lower thresholds; the scoreboard shall not be interpreted automatically but rather to be complemented by thorough economic analysis and “in loco” dialogue and surveillance missions.

De complexiteit en noviteit van deze aanpak nopen tot de samenstelling van een scorebord met een beperkte maar adequate reeks (door Raad en Parlement overeen te komen) indicatoren bij de definitie waarvan boven- en onderdrempels moeten worden vastgesteld; het scorebord mag niet als een op zich staand automatisme worden gehanteerd, maar moet veeleer worden aangevuld met gedegen economische analyses, situatiegerelateerde dialoog en toezichtmissies.


56. Points out that the reform of the CFP should take account of the fact that the EU has decided that the exploitation of fish stocks should be managed by means of the objective of maximum sustainable yield, understood as an upper limit to the level of exploitation, rather than as a target, but stresses that this should be reconciled with a multi-species approach that takes into consideration the situation regarding all the species involved in a fishery and avoids the current approach of applying MSY stock by stock; takes the view t ...[+++]

56. wijst erop dat de herziening van het GVB rekening moet houden met het EU-besluit dat de exploitatie van de visrijkdommen met de doelstellling van maximale duurzame vangst moet gebeuren, die eerder als een bovengrens van het exploitatieniveau moet worden beschouwd dan als een streefcijfer, maar onderstreept dat dat in een veel-soorten-benadering moet passen, die de situatie van alle soorten in aanmerking neemt die voor een bepaald onderdeel van de visserij van belang zijn en de huidige aanpak met toepassing van de maximale duurzame vangst per soort vermijdt; acht het raadzaam om de doelstelling pragmatisch uit te voeren, ze op wetens ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
56. Points out that the reform of the CFP should take account of the fact that the EU has decided that the exploitation of fish stocks should be managed by means of the objective of maximum sustainable yield, understood as an upper limit to the level of exploitation, rather than as a target, but stresses that this should be reconciled with a multi-species approach that takes into consideration the situation regarding all the species involved in a fishery and avoids the current approach of applying MSY stock by stock; takes the view t ...[+++]

56. wijst erop dat de herziening van het GVB rekening moet houden met het EU-besluit dat de exploitatie van de visrijkdommen met de doelstellling van maximale duurzame vangst moet gebeuren, die eerder als een bovengrens van het exploitatieniveau moet worden beschouwd dan als een streefcijfer, maar onderstreept dat dat in een veel-soorten-benadering moet passen, die de situatie van alle soorten in aanmerking neemt die voor een bepaald onderdeel van de visserij van belang zijn en de huidige aanpak met toepassing van de maximale duurzame vangst per soort vermijdt; acht het raadzaam om de doelstelling pragmatisch uit te voeren, ze op wetens ...[+++]


9.1.3. Short-term toxicity testing on fish according to the Upper Threshold Concentration (UTC) Step-Down Approach. The registrant may consider long-term toxicity testing instead of short-term.

9.1.3. Onderzoek naar toxiciteit op korte termijn bij vissen volgens de Upper Threshold Concentration (UTC) Step-Down Approach: De registrant kan onderzoek op toxiciteit op lange termijn in plaats van korte termijn overwegen.


These aims will hopefully not be thwarted by the proposed top-down approach set out in the ‘Letter of the Six’, which seeks, primarily, to set an upper limit, as distinct from the bottom-up approach – which identifies political priorities and assesses needs and amounts required – as proposed by the Commission.

Maatregelen hiertoe zullen hopelijk niet worden gedwarsboomd door de aanpak van bovenaf, zoals uiteengezet in de ‘brief van de zes’, en waarmee primair wordt beoogd een bovengrens te stellen. Dat staat haaks op de door de Commissie voorgestelde aanpak van onderaf, die voorziet in de vaststelling van politieke prioriteiten en een inschatting van de behoeften en vereiste bedragen.


19. The Council asks the Commission to articulate clearly its purposes and role in using official development assistance in middle-income countries, distinguishing between upper middle-income and lower middle-income countries, including: its particular advantages in different contexts; the range of its objectives, policies and approaches and their impact, including on poverty and inequality; the way in which it is implementing the Paris commitments on aid effectiveness; the criteria by which it allocates its resources and the propo ...[+++]

19. De Raad verzoekt de Commissie haar doeleinden en rol in het gebruik van officiële ontwikkelingshulp voor middeninkomenslanden duidelijk te formuleren, en daarbij een onderscheid te maken tussen lagere middeninkomenslanden en hogere middeninkomenslanden, met vermelding van: bijzondere voordelen van haar optreden in de verschillende omstandigheden; het geheel van haar doelstellingen, beleidsmaatregelen en benaderingen en het effect ervan, onder meer op armoede en ongelijkheid; de manier waarop zij de toezeggingen van Parijs inzake de effectiviteit van ontwikkelingshulp nakomt; de criteria volgens welke zij haar middelen toewijst en ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Upper approach' ->

Date index: 2021-04-02
w