Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
City road network
Link road
Master Plan for a European road transport network
Metropolitan road network
Network of urban roads
Road infrastructure in metropolitan areas
Street network
Transport network
Urban road network
Urban road transport network

Vertaling van "Urban road transport network " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

stadswegennet


network of urban roads | street network | urban road network

stedelijk wegennet | stedelijk wegenstelsel


Master Plan for a European road transport network

Richtschema voor Transeuropese wegverbindingen


transport network [ link road ]

transportnetwerk [ verbindingsweg ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Most of this growth is expected to be taken up by the road sector, which further deteriorates the situation regarding the problems caused by the road transport, which include congestion at more points of the main roads network and in urban areas, harmful effects on the environment and public health, and above all accidents, causing fatalities, injuries and material damage.

Het grootste deel van deze toename komt voor rekening van het vervoer over de weg, waardoor de problemen als gevolg van het wegvervoer, zoals het groeiende aantal files op het hoofwegennet en in stedelijke gebieden, de schadelijke effecten op het milieu en de volksgezondheid en, bovenal, de ongevallen met als gevolg doden, gewonden en materiële schade, nog ernstiger worden.


These may concern particular groups of road users, such as children, new drivers and professional drivers, or compliance with important safety rules such as the wearing of a seat belt, or cover specific areas such as the urban road network, country roads or the trans-European network.

De maatregelen kunnen gericht zijn op specifieke groepen weggebruikers, zoals kinderen, beginnende chauffeurs of beroepschauffeurs, of betrekking hebben op de naleving van belangrijke veiligheidsvoorschriften zoals het dragen van de veiligheidsgordel, of bedoeld zijn voor specifieke gebieden zoals het stedelijke wegennet, landelijke wegen of het trans-Europese wegennet.


80% of Europeans live in an urban environment. Public transport, cars, lorries, cyclists and pedestrians all share the same infrastructure. Urban transport accounts for 40% of CO2 emissions of road transport and up to 70% of other pollutants from transport. One in three road fatalities occurs in cities. Congestion problems, too, are concentrated in and around cities. How to increase mobility while at the same time reducing congestion, accidents and pollution is the common ...[+++]

80% van alle Europeanen leeft in de stad. Openbaar vervoer, auto’s, vrachtwagens, fietsers en voetgangers delen allemaal dezelfde infrastructuur. Stedelijk vervoer zorgt voor 40% van de CO2-uitstoot van het wegvervoer en tot 70% van de overige vervuiling door vervoer. Eén op drie doden in het wegverkeer valt in de stad. Ook congestieproblemen concentreren zich in en rond steden. Alle grote steden staan voor de uitdaging enerzijds de mobiliteit te verbeteren en anderzijds de congestie, het aantal ongevallen en de vervuiling terug te dringen. Stedelingen worden sterker geconfronteerd met de negatieve gevolgen van hun eigen mobiliteit en st ...[+++]


The rising volumes of traffic further deteriorate the situation regarding the problems caused by the road transport, which include congestion of the main roads network and in urban areas, harmful effects on the environment and public health, and above all, accidents which cause fatalities, injuries and material damage.

Door de toenemende verkeersdrukte worden de problemen van het wegvervoer, zoals de verzadiging van het hoofwegennet en de opstoppingen in steden, de schadelijke effecten op het milieu en de volksgezondheid en, bovenal, de ongevallen met als gevolg vele doden en gewonden en grote materiële schade, nog ernstiger.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Calls on the Commission to develop urban road safety guidelines that could be included in Sustainable Urban Mobility Plans (SUMPs), and to consider linking EU cofinancing of urban transport projects to SUMPs that include EU reduction targets for road fatalities and serious injuries;

16. verzoekt de Commissie om richtsnoeren op te stellen voor de verkeersveiligheid in steden die zouden kunnen worden opgenomen in de plannen voor duurzame stedelijke mobiliteit, en te overwegen om de aanwezigheid van de EU-doelstellingen inzake de vermindering van het aantal doden en ernstig gewonden in verkeersongevallen in deze plannen voor duurzame stedelijke mobiliteit als een criterium te hanteren voor de cofinanciering van stadstransportprojecten door de EU;


The Committee on Transport and Tourism has suggested the use of the label ‘clean and energy-efficient urban road transport’ by the authorities whose purchases of environmentally friendly vehicles account for the largest share in the total annual specific procurement.

De Commissie vervoer en toerisme heeft voorgesteld dat de autoriteiten die bij het merendeel van hun jaarlijkse specifieke aankopen kiezen voor milieuvriendelijke voertuigen het label “schoon en energiezuinig stedelijk wegvervoer” mogen voeren.


11. Recognises the fact that road transport has brought down considerably its emissions of particulate matter (PM 10), acidifying substances and ozone precursors, but is still worried about its level of nitrogen oxides and of fine particulates (Term report 2008, fig. 5.1). Is however particularly disappointed about its CO2 emissions, which in the period from 1990 - 2006 increased by 28 %, compared to a reduction of 3 % in the other sectors. Considers that the impact of black carbon (soot) particles on global warmi ...[+++]

11. erkent dat het vervoer over de weg erin geslaagd is zijn emissies van vaste deeltjes (PM 10), zuurvormende bestanddelen en voorloperstoffen van ozon aanzienlijk te verminderen, maar maakt zich nog steeds zorgen over het niveau van de stikstofoxiden en dat van de fijne deeltjes (Term report 2008, fig. 5.1); is echter bijzonder teleurgesteld over de ontwikkeling van de CO2-emissies van het wegverkeer, die in de periode van 1990 tot 2006 met 28% zijn toegenomen, vergeleken met een vermindering van 3% in de andere sectoren; Is van oordeel dat ook rekening moet worden gehouden met het effect van deeltjes zwarte koolstof (roet) op de wer ...[+++]


C. whereas road traffic congestion affects 10% of the road network and yearly costs amount to 1% of EU GDP, road fatalities still amount to 42 953 (2006), far above the intermediate target set to reduce to 25 000 by 2010 and road transport accounts for 72% of all transport-related CO2 emissions while 40% of Europe's CO2 road transport emissions are due to urban traffic; ...[+++]

C. overwegende dat verkeersopstoppingen 10% van het wegennetwerk treffen en jaarlijks 1% van het EU-BBP kosten, er nog 42 953 (2006) verkeersdoden vallen, ver boven het tussentijdse streefcijfer van 25 000 tegen 2010, en wegvervoer voor 72% van alle vervoergerelateerde CO2-uitstoot zorgt, terwijl 40% van Europa's wegvervoeruitstoot te wijten is aan stadsverkeer,


C. whereas road traffic congestion affects 10% of the road network and yearly costs amount to 1% of EU GDP, road fatalities still amount to 42 953 (2006), far above the intermediate target set to reduce to 25 000 by 2010 and road transport accounts for 72% of all transport-related CO2 emissions while 40% of Europe's CO2 road transport emissions are due to urban traffic; ...[+++]

C. overwegende dat verkeersopstoppingen 10% van het wegennetwerk treffen en de jaarlijkse kosten 1% van het EU-BBP bedragen, er nog 42 953 (2006) verkeersdoden vallen, ver boven het tussentijds streefcijfer van 25 000 tegen 2010, en wegvervoer voor 72% van alle vervoergerelateerde CO2-uitstoot zorgt, terwijl 40% van Europa's wegvervoeruitstoot de oorzaak is van stedelijk verkeer,


They address issues such as the implementation of urban road user charging schemes (PROGRESS), policy requirements for high quality public transport (VOYAGER), socio-economic impacts of urban transport investments (TRANSECON), urban freight policies (BESTUFS) and the assessment of mobility management and behavioural change programmes (MOST, TAPESTRY).

De projecten hebben betrekking op kwesties als de tenuitvoerlegging van programma's voor het heffen van tol voor weggebruikers in de binnenstad (PROGRESS), de beleidsvereisten voor hoogwaardig openbaar vervoer (VOYAGER), de sociaal-economische gevolgen van investeringen in stadsvervoer (TRANSECON), beleid met betrekking tot stadsvracht (BESTUFS) en de evaluatie van programma's voor mobiliteitsbeheer en gedragsverandering (MOST, TAPESTRY).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Urban road transport network' ->

Date index: 2024-04-20
w