Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
City road network
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
Metropolitan area
Metropolitan road network
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Network of urban roads
Road infrastructure in metropolitan areas
Science of urban pollution implications
Street network
Town
Urban area
Urban environment
Urban habitat
Urban housing
Urban pollution implications
Urban region
Urban road
Urban road hierarchy
Urban road network
Urban road pricing
Urban road transport network
Urban settlement
Urbanised region

Traduction de «Urban road » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous








network of urban roads | street network | urban road network

stedelijk wegennet | stedelijk wegenstelsel


metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

stadswegennet


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]


urban habitat [ urban environment | urban settlement | Urban housing(ECLAS) | Town(STW) ]

stedelijk woonmilieu [ stadsvestiging | stedelijk milieu ]


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These may concern particular groups of road users, such as children, new drivers and professional drivers, or compliance with important safety rules such as the wearing of a seat belt, or cover specific areas such as the urban road network, country roads or the trans-European network.

De maatregelen kunnen gericht zijn op specifieke groepen weggebruikers, zoals kinderen, beginnende chauffeurs of beroepschauffeurs, of betrekking hebben op de naleving van belangrijke veiligheidsvoorschriften zoals het dragen van de veiligheidsgordel, of bedoeld zijn voor specifieke gebieden zoals het stedelijke wegennet, landelijke wegen of het trans-Europese wegennet.


a framework directive to establish the principles of infrastructure charging and a pricing structure, including a common methodology to incorporate internal and external costs and aiming to create the conditions for fair competition between modes (a) In the case of road transport, charges will vary according to the vehicle's environmental performance (exhaust gas emissions and noise), the type of infrastructure (motorways, trunk and urban roads), distance covered, axle weight and degree of congestion (b) In the case of rail transport, charges will be graduated according to scarcity of infrastructure capacity and adverse environmental eff ...[+++]

een kaderrichtlijn over het beginsel van heffingen voor het gebruik van de infrastructuur en over de structuur van de tarieven, met inbegrip van een gemeenschappelijke methodologie voor het in rekening brengen van de interne en externe kosten en dat erop gericht is een eerlijke concurrentie tussen de verschillende takken van vervoer te krijgen; a) in de sector van het wegervoer moeten de heffingen in verhouding staan tot de milieuprestaties van het voertuig (uitstoot en lawaai), het type van de gebruikte infrastructuur (snelwegen, nationale wegen en stadswegen), de afgelegde afstand, het gewicht en het congestieniveau; b) in de spoorwegsector moeten de tarieven worden aangepast naargelang van de schaarste van de infrastructuurcapaciteit en ...[+++]


In its Urban Mobility Package (7) adopted in December 2013 the Commission restated the need to enhance the efficiency and safety of urban mobility and announced planned actions and recommendations for Member States in a number of areas, including: urban logistics, urban access regulations and road user charging, coordinated deployment of urban Intelligent Transport Systems, and urban road safety.

In haar in 2013 goedgekeurde pakket voor stedelijke mobiliteit (7) stelde de Commissie nogmaals hoe belangrijk het is om de efficiëntie en veiligheid van stedelijke mobiliteit te verbeteren en kondigde zij geplande maatregelen en aanbevelingen aan voor de lidstaten op een aantal gebieden, waaronder: stedelijke logistiek, regelgeving voor toegankelijkheid in steden, rekeningrijden, de gecoördineerde invoering van stedelijke intelligente vervoerssystemen en veiligheid op de weg in steden.


their use on urban and inter urban road infrastructures shall take into account the special characteristics of areas where the speed limit is less than or equal to 50 km/h and where vulnerable road users are more likely to be present; and

bij het gebruik ervan op stedelijke en regionale wegen wordt rekening gehouden met de bijzondere kenmerken van gebieden waar de maximumsnelheid 50 km/u of minder bedraagt en waar wellicht zwakke weggebruikers aanwezig zijn; en


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
With the increasing number of heavier vehicles being used on urban roads, it is appropriate that provisions on pedestrian protection apply not only to vehicles of maximum mass not exceeding 2 500 kg, but also, after a limited transitional period, to vehicles of categories M and N exceeding that limit.

Aangezien het aantal zwaardere voertuigen in het stadsverkeer toeneemt, moeten de bepalingen inzake voetgangersbescherming niet alleen voor voertuigen met een maximummassa van ten hoogste 2 500 kg gelden, maar na een beperkte overgangsperiode ook voor voertuigen van de categorieën M en N met een hogere massa.


Parking charges and urban road user charging could also contribute to urban transport financing, in particular by earmarking the revenues raised for the financing of urban transport measures.

Ook parkeergelden en inkomsten uit tolheffing kunnen worden aangewend om een verbetering van het stedelijk vervoer te financieren.


The three basic short-term actions concerned road traffic on a nationwide scale: S1 speed limits, S2 driving bans for cars without catalysts, S3 driving bans for trucks on inner urban roads.

Drie scenario's behelsden afzonderlijke kortetermijnacties op nationaal niveau met betrekking tot het wegvervoer: S1 snelheidsbeperking, S2 rijverbod voor niet met een katalysator uitgeruste auto's, S3 rijverbod voor vrachtwagens in stedelijke agglomeraties.


They address issues such as the implementation of urban road user charging schemes (PROGRESS), policy requirements for high quality public transport (VOYAGER), socio-economic impacts of urban transport investments (TRANSECON), urban freight policies (BESTUFS) and the assessment of mobility management and behavioural change programmes (MOST, TAPESTRY).

De projecten hebben betrekking op kwesties als de tenuitvoerlegging van programma's voor het heffen van tol voor weggebruikers in de binnenstad (PROGRESS), de beleidsvereisten voor hoogwaardig openbaar vervoer (VOYAGER), de sociaal-economische gevolgen van investeringen in stadsvervoer (TRANSECON), beleid met betrekking tot stadsvracht (BESTUFS) en de evaluatie van programma's voor mobiliteitsbeheer en gedragsverandering (MOST, TAPESTRY).


They address issues such as the implementation of urban road user charging schemes (PROGRESS), policy requirements for high quality public transport (VOYAGER), socio-economic impacts of urban transport investments (TRANSECON), urban freight policies (BESTUFS) and the assessment of mobility management and behavioural change programmes (MOST, TAPESTRY).

De projecten hebben betrekking op kwesties als de tenuitvoerlegging van programma's voor het heffen van tol voor weggebruikers in de binnenstad (PROGRESS), de beleidsvereisten voor hoogwaardig openbaar vervoer (VOYAGER), de sociaal-economische gevolgen van investeringen in stadsvervoer (TRANSECON), beleid met betrekking tot stadsvracht (BESTUFS) en de evaluatie van programma's voor mobiliteitsbeheer en gedragsverandering (MOST, TAPESTRY).


In effect, this will mean designating authority for rural roads to the districts, urban roads to local authorities and main roads to the central roads agency.

In feite zal het erop neerkomen dat de bevoegdheid voor plattelandswegen aan de districten wordt toegewezen, die voor de stadswegen aan de plaatselijke overheden, en de grote verkeerswegen aan het centrale wegenbureau.


w