Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assembly inspector
Control bottom supported CPT vehicles
Control configured vehicle
Execute airside vehicle control provisions
Implement airside vehicle control provisions
Motor vehicle assembly inspector
Motor vehicle quality control inspector
Motor vehicle quality inspector
Operate bottom supported CPT vehicles
Operate bottom supported cable-propelled vehicles
Put airside vehicle control provisions into action
RCV
ROV
Realise airside vehicle control provisions
Remote operated vehicle
Remotely operated underwater vehicle
Remotely operated vehicle
Remotely-controlled vehicle
Vehicle actuated control
Vehicle actuated signalization
Vehicle actuated traffic signals

Vertaling van "Vehicle actuated control " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
vehicle actuated control

verkeersafhankelijke beheersing | verkeersafhankelijke regeling


vehicle actuated signalization | vehicle actuated traffic signals

verkeersafhankelijke verkeerslichtenbesturing


carry out bottom supported cable-propelled vehicle operations | control bottom supported CPT vehicles | operate bottom supported cable-propelled vehicles | operate bottom supported CPT vehicles

aan de grond verankerde kabelvoertuigen bedienen


remote operated vehicle | remotely operated underwater vehicle | remotely operated vehicle | remotely-controlled vehicle | RCV [Abbr.] | ROV [Abbr.]

op afstand bestuurd voertuig


assembly inspector | motor vehicle quality inspector | motor vehicle assembly inspector | motor vehicle quality control inspector

kwaliteitscontroleur voertuigen | productie-inspectrice voertuigen | controleur voertuigassemblage | productiecontroleur voertuigen


execute airside vehicle control provisions | put airside vehicle control provisions into action | implement airside vehicle control provisions | realise airside vehicle control provisions

controlebepalingen voor voertuigen aan luchtzijde implementeren | controlebepalingen voor voertuigen aan luchtzijde toepassen


Control configured vehicle (CCV)

Luchtvaartuig met geïntegreerde besturing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Today, the electronics sensors, actuators and subsystems for vehicle control, monitoring, safety and comfort comprise some 30% of the vehicles' added value; this is expected to rise to some 40% in 2005.

Momenteel vertegenwoordigen elektronische sensoren, actuatoren en deelsystemen voor de voertuigbesturing, -bewaking en -beveiliging ongeveer 30% van de toegevoegde waarde van het voertuig; dit percentage zal in 2005 vermoedelijk tot circa 40% zijn gestegen.


The development of sensors, actuators and computers has already made possible the widespread introduction of ABS devices and systems to enhance vehicle stability, such as ESP (Electronic Stability Programme) devices which help drivers to keep control of their vehicles in extreme conditions.

De ontwikkeling van aangepaste receptoren, schakelaars en calculators heeft de algemene toepassing van ABS-systemen en systemen ter verbetering van de stabiliteit van voertuigen, zoals ESP-inrichtingen ("Electronic Stability Program") mogelijk gemaakt, die de bestuurder helpen de controle over het voertuig te houden in extreme omstandigheden.


With the development of the more powerful processors, communication technologies, sensors and actuators, more and more of the vehicle control, monitoring and comfort functions are based on ICT.

Dankzij de ontwikkeling van krachtigere microprocessors, communicatietechnologieën, en sensoren en actuatoren wordt een steeds groter deel van de voertuigbesturings-, -bewakings- en -comfortfuncties op ICT gebaseerd.


The development of appropriate sensors, actuators and processors, has already permitted wide spread implementation of systems, which help the driver to maintain control of the vehicle even when he has exceeded its 'normal' limits of handling.

De ontwikkeling van geschikte sensoren, actuatoren en microprocessors heeft het mogelijk gemaakt op grote schaal systemen in te voeren die de bestuurder helpen de controle over het voertuig te behouden, ook buiten de gewone gebruiksomstandigheden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1.2. All vehicles fitted with a windscreen made from safety glazing shall be fitted with a windscreen washer system that can function when the vehicle master control switch has been activated and is capable of withstanding the loads and pressures resulting when the nozzles are plugged and the system is actuated according to the procedure set out in points 2.2.1.1 to 2.2.1.1.2.

1.2. Alle voertuigen die zijn uitgerust met een voorruit van veiligheidsglas moeten zijn uitgerust met een sproeisysteem voor de voorruit dat kan werken wanneer de hoofdbesturingsschakelaar van het voertuig is ingeschakeld en dat bestand is tegen de belastingen en spanningen die optreden wanneer de sproeiers zijn afgesloten en het systeem volgens de procedure voorzien in de punten 2.2.1.1 tot en met 2.2.1.1.2 in werking wordt gesteld.


When the tractor is equipped according to point 2.1.4.1.2 of Annex I, the actuation of the parking braking system on the tractor shall actuate a braking system on the towed vehicle as prescribed in point 3.5.1 In addition, the actuation of the parking braking system may also actuate a braking system on the towed vehicle via the electric control line.

Als de trekker beantwoordt aan punt 2.1.4.1.2 van bijlage I, moet bij inwerkingstelling van het parkeerremsysteem van de trekker een remsysteem van het getrokken voertuig in werking worden gesteld volgens punt 3.5.1. Daarnaast kan bij inwerkingstelling van het parkeerremsysteem ook een remsysteem op het getrokken voertuig in werking worden gesteld via de elektrische bedieningsleiding.


2.1.2. The stopping distance shall be the distance covered by the vehicle from the moment when the driver begins to actuate the control device of the braking system until the moment when the vehicle stops; the initial vehicle speed (v1) shall be the speed at the moment when the driver begins to actuate the control device of the braking system; the initial speed shall not be less than 98 % of the prescribed speed for the test in q ...[+++]

2.1.2. De remafstand is de afstand die door het voertuig wordt afgelegd vanaf het moment waarop de bestuurder het bedieningsorgaan van het remsysteem begint in te drukken tot het moment waarop het voertuig tot stilstand komt; de beginsnelheid van het voertuig (v1) is de snelheid op het moment waarop de bestuurder het bedieningsorgaan van het remsysteem begint in te drukken; de beginsnelheid mag niet minder bedragen dan 98 % van de voor de desbetreffende test voorgeschreven snelheid.


for vehicle categories L1e and L3e: a service brake system where at least two brakes on different wheels are operated by actuation of a single control.

voor voertuigcategorieën L1e en L3e: een bedrijfsremsysteem waarbij ten minste twee remmen op verschillende wielen worden bediend door activering van één enkel bedieningsorgaan.


1.2.1. Every vehicle shall be fitted with a windscreen washer system which is able to function when the vehicle master control switch has been activated, and which is capable of withstanding the loads and pressures resulting when the nozzles are plugged and the system is actuated in accordance with the procedure set out in paragraph 2.2.1.1. to 2.2.1.1.2. of this Annex.

1.2.1. Elk voertuig moet zijn uitgerust met een sproeisysteem voor de voorruit dat kan werken wanneer de hoofdbesturingsschakelaar van het voertuig is ingeschakeld en dat bestand is tegen de belastingen en spanningen die optreden wanneer de sproeiers zijn afgesloten en het systeem volgens de procedure van de punten 2.2.1.1 tot en met 2.2.1.1.2 in werking wordt gesteld.


The stopping distance shall be the distance covered by the vehicle from the moment when the driver begins to actuate the control of the braking system until the moment when the vehicle stops; the initial vehicle speed, v1, shall be the speed at the moment when the driver begins to actuate the control of the braking system; the initial speed shall not be less than 98 % of the prescribed speed for the test in question.

De remafstand is de afstand die door het voertuig wordt afgelegd vanaf het tijdstip waarop de bestuurder het bedieningsorgaan van het remsysteem begint te activeren, tot het tijdstip waarop het voertuig tot stilstand komt; de beginsnelheid van het voertuig v1 is de snelheid op het ogenblik dat de bestuurder het bedieningsorgaan van het remsysteem begint te activeren; de beginsnelheid mag niet minder bedragen dan 98 % van de voor de desbetreffende test voorgeschreven snelheid.


w