Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Education and Youth Affairs Council
Youth Affairs and Adult Education Inspectorate

Traduction de «Youth Affairs and Adult Education Inspectorate » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Youth Affairs and Adult Education Inspectorate

Rijksinspectie Jeugdzaken en Volksontwikkelingswerk


Education and Youth Affairs Council

Raad Onderwijs en Jeugdzaken


the education of youth and adults in international understanding

het onderwijs aan jeugd en volwassenen inzake internationaal begrip
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
33. The Lifelong Learning Programme, especially the actions Comenius (school education), Leonardo da Vinci (vocational training) and Grundtvig (adult education) and the Youth Programme support projects related to intercultural education, school integration of migrant pupils and social inclusion for disadvantaged youth.

33. Het programma "Een leven lang leren" en vooral de acties Comenius (schoolonderwijs), Leonardo da Vinci (beroepsonderwijs) en Grundtvig (volwassenenonderwijs) en het programma "Jeugd" ondersteunen projecten in verband met intercultureel onderwijs, integratie van migrantenleerlingen op school en sociale inclusie voor kansarme jongeren.


As such, the scope of its responsibilities will need to span all aspects of lifelong learning (schools, higher education, adult education, vocational training, non-formal youth learning etc.).

De verantwoordelijkheden van de werkgroep zullen zich dan ook uitstrekken tot alle aspecten van levenslang leren (scholen, hoger onderwijs, volwassenenonderwijs, beroepsonderwijs, niet-formeel leren voor jongeren, enz.).


What started as a modest higher education exchange programme, today offers under the name Erasmus+ a wide range of learning opportunities in higher education, vocational education and training, school education, adult education, youth and sport.

Nu biedt het onder de naam Erasmus+ een brede waaier aan leermogelijkheden in het hoger, beroeps-, school- en volwassenenonderwijs, jeugdzaken en sport.


Today, Erasmus+ offers a wide range of opportunities in higher education, vocational education and training, school education, adult education, youth and sport.

Vandaag biedt Erasmus+ een breed scala aan mogelijkheden in hoger onderwijs, beroepsonderwijs en -opleiding, schoolonderwijs, volwassenenonderwijs, jongerenzaken en sport.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The ‘Erasmus for All’ programme encompasses education, training, youth and sport and seeks to support all educational sectors (including higher education, vocational training, adult education, school education and youth activities) in the context of lifelong learning.

"Erasmus voor iedereen" heeft betrekking op onderwijs, opleiding, jeugd en sport. Het programma wil ondersteuning bieden aan alle onderwijssectoren, waaronder hoger onderwijs, beroepsopleiding, volwassenenonderwijs, secundair onderwijs en jeugdwerk, en dit in het kader van een leven lang leren.


The proposed programme merges all current programmes and actions in the field of education: higher education (Erasmus, Erasmus Mundus, Tempus and bilateral programmes between the EU and third countries), school education (Comenius), vocational education and training (Leonardo da Vinci), adult education (Grundtvig) and youth (Youth in Action).

In het voorgestelde programma worden alle bestaande programma's en acties op onderwijsgebied samengevoegd: hoger onderwijs (Erasmus, Erasmus Mundus, Tempus en tussen de EU en derde landen overeengekomen bilaterale programma's), schoolonderwijs (Comenius), beroepsonderwijs en beroepsopleiding (Leonardo da Vinci), volwasseneneducatie (Grundtvig) en jeugdzaken (Jeugd in actie).


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in respons ...[+++]

60. benadrukt de noodzaak van innovatieve lesmethoden en -inhoud, gericht op het overbrengen van didactische vaardigheden aan de leerlingen („lerend leren”), waarbij ook rekening wordt gehouden met leerlingen uit kwetsbare sociale groepen of leerlingen met bijzondere onderwijsbehoeften; wijst met name op de snelle veranderingen op het vlak van ICT, digitale media en onderwijs in ondernemerschap; onderstreept de belangrijke rol van andere opvoeders (bijv. jeugdwerkers, volwassenenopleiders, loopbaanadviseurs en ouders) en hun waardevolle onderlinge samenwerking om in te spelen op het veranderende karakter van het onderwijs;


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in respons ...[+++]

60. benadrukt de noodzaak van innovatieve lesmethoden en -inhoud, gericht op het overbrengen van didactische vaardigheden aan de leerlingen ("lerend leren"), waarbij ook rekening wordt gehouden met leerlingen uit kwetsbare sociale groepen of leerlingen met bijzondere onderwijsbehoeften; wijst met name op de snelle veranderingen op het vlak van ICT, digitale media en onderwijs in ondernemerschap; onderstreept de belangrijke rol van andere opvoeders (bijv. jeugdwerkers, volwassenenopleiders, loopbaanadviseurs en ouders) en hun waardevolle onderlinge samenwerking om in te spelen op het veranderende karakter van het onderwijs;


(2) In its conclusions of 14 February 2002 the Council (Education and Youth) recognised the White Paper as the starting point for the establishment of a framework for European cooperation on youth affairs.

(2) In zijn conclusies van 14 februari 2002 heeft de Raad (Onderwijs en Jeugdzaken) erkend dat het Witboek de basis vormt voor het opzetten van een kader voor de Europese samenwerking in jeugdzaken.


supporting the development and maintenance of literacy skills through programmes such as SOCRATES (the GRUNDTVIG adult education action), LEONARDO and YOUTH, as well as through projects supported by the Structural Funds.

het steunen van de ontwikkeling en het instandhouden van leesvaardigheid door middel van programma's als Socrates (het Grundtvig volwasseneneducatie-actieprogramma), Leonardo en Youth, alsook via door de structuurfondsen gesteunde projecten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Youth Affairs and Adult Education Inspectorate' ->

Date index: 2023-08-31
w