Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Achieve advertising measures for the vehicles
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Advertising spot
Commercial
Deceptive advertising
Execute advertising measure for vehicles
Execute advertising measures for a vehicle
Execute advertising measures for the vehicles
False advertising
Junk e-mail
Maxima of advertising spots per hour
Misleading advertising
Spam
Spot
Spot credit
Spot-market
Subliminal advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Vertaling van "advertising spot " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
advertising spot | commercial | spot

commercial | reclameboodschap | reclamefilm | spot | televisiespot






maxima of advertising spots per hour

maximum aantal reclameboodschappen per uur


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

reclame [ advertentie | commerciële reclame | publiciteit | reclameactie | reclamecampagne ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

misleidende reclame [ ongeoorloofde reclame | sluikreclame ]


execute advertising measure for vehicles | execute advertising measures for a vehicle | achieve advertising measures for the vehicles | execute advertising measures for the vehicles

promotieacties voor voertuigen uitvoeren | reclameacties voor voertuigen uitvoeren


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

ongevraagde elektronische reclame [ junkmail | ongevraagde elektronische communicatie | ongevraagde reclamemail | spam ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Content analysis of the 100 most frequently broadcast advertising spots showed that the Directive’s provisions on the protection of minors in advertising were seldom contravened. As with alcohol advertising, because of the detailed wording of the relevant provisions, there are few infringements of the AVMSD.

Een analyse van de inhoud van de 100 reclamespots die het vaakst zijn uitgezonden, heeft aangetoond dat de bepalingen uit de richtlijn over de bescherming van minderjarigen zelden worden overtreden. Net als bij reclame voor alcohol zijn de relevante bepalingen zo gedetailleerd dat inbreuken op de AVMD-richtlijn weinig voorkomen.


For example, in Spain different types of television advertising were introduced, but were not considered advertising spots by the Spanish authorities.

Zo werden er in Spanje verschillende soorten tv-reclame geïntroduceerd die de Spaanse overheid niet als reclamespots beschouwde.


The Court held, however, that these types constituted advertising spots and therefore had to be counted under the 12-minute rule.

Het Hof was echter van oordeel dat deze soorten reclame wel degelijk reclamespots waren en dus onder het 12-minutenvoorschrift vielen.


In a number of Member States the 12-minute limit of advertising spots is regularly breached.

In een aantal lidstaten wordt de 12-minutengrens voor reclamespots regelmatig overschreden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report also analysed the sex discrimination and gender stereotypes in the 100 most frequently broadcast advertising spots in eight Member States.

Het verslag bevat ook een analyse van de discriminatie op basis van geslacht en van stereotypen over de rol van mannen en vrouwen in de 100 reclamespots die het vaakst zijn uitgezonden in acht lidstaten.


1. The proportion of short forms of advertising such as advertising spots and teleshopping spots within a given clock hour shall not exceed 20%.

1. De zendtijd die aan korte vormen van reclame besteed wordt, zoals reclamespots en afstandsverkoop, mag niet meer dan 20% per klokuur bedragen.


1. The proportion of short forms of advertising such as advertising spots and teleshopping spots within a given clock hour shall not exceed 20%.

1. De zendtijd die aan korte vormen van reclame besteed wordt, zoals reclamespots en afstandsverkoop, mag niet meer dan 20% per klokuur bedragen.


– (IT) Madam President, Commissioner, ladies and gentlemen, I believe that the review of the previous legislation – which is seen as a natural legal adjustment to new technologies – conceals a desire for the uncontrolled liberalisation of the advertising market: no daily limit on teleshopping, telepromotions that are not included in the schedule, unregulated small advertising spots and the introduction of product placement, an advertising practice that is so interwoven with programme content that it cannot be regulated either quantitatively or qualitatively.

– (IT) Mevrouw de Voorzitter, mevrouw de commissaris, dames en heren, ik denk dat er achter de herziening van de vorige wetgeving – die als een natuurlijke juridische aanpassing aan nieuwe technologieën wordt gezien – de wens van een ongecontroleerde liberalisering van de reclamemarkt schuilgaat: geen daglimiet op teleshopping, telepromoties die niet in het programma zijn opgenomen, ongereguleerde korte reclamespotjes en de invoering van productplaatsing, een reclamepraktijk die zo sterk verband houdt met de programma-inhoud dat deze zowel kwantitatief als kwalitatief niet te reguleren valt.


– (IT) Madam President, Commissioner, ladies and gentlemen, I believe that the review of the previous legislation – which is seen as a natural legal adjustment to new technologies – conceals a desire for the uncontrolled liberalisation of the advertising market: no daily limit on teleshopping, telepromotions that are not included in the schedule, unregulated small advertising spots and the introduction of product placement, an advertising practice that is so interwoven with programme content that it cannot be regulated either quantitatively or qualitatively.

– (IT) Mevrouw de Voorzitter, mevrouw de commissaris, dames en heren, ik denk dat er achter de herziening van de vorige wetgeving – die als een natuurlijke juridische aanpassing aan nieuwe technologieën wordt gezien – de wens van een ongecontroleerde liberalisering van de reclamemarkt schuilgaat: geen daglimiet op teleshopping, telepromoties die niet in het programma zijn opgenomen, ongereguleerde korte reclamespotjes en de invoering van productplaatsing, een reclamepraktijk die zo sterk verband houdt met de programma-inhoud dat deze zowel kwantitatief als kwalitatief niet te reguleren valt.


However, as regards, in particular, the prohibition on advertising on posters, parasols, ashtrays and other articles used in hotels, restaurants and cafés and the ban on advertising spots in cinemas, the Court held that they could not be justified by the need to eliminate obstacles to the free movement of advertising media or the freedom to provide advertising services since they in no way helped to facilitate trade.

In het bijzonder ten aanzien van het verbod van reclame op affiches, parasols, asbakken en andere in hotels, restaurants en cafés gebruikte voorwerpen en het verbod van reclamespots in de bioscoop was het Hof echter van mening dat deze niet kunnen worden gerechtvaardigd door de noodzaak om belemmeringen van het vrije verkeer van reclamedragers of van de vrijheid van dienstverrichting in de reclamesector op te heffen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'advertising spot' ->

Date index: 2021-09-18
w