Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air navigation
Air traffic
Air-navigation equipment
Airways
Conduct air navigation services management
Eurocontrol
European Organisation for the Safety of Air Navigation
European Organization for the Safety of Air Navigation
INS
INU
Inertial guidance system
Inertial navigation equipment
Inertial navigation system
Inertial navigation unit
Manage air navigation services
Operate modern electronic navigational equipment
Operate radio navigation instruments
Perform air navigation services management
Perform navigation using modern electronic equipment
Refrigeration and air-conditioning equipment insulator
Use GPS and radar navigation systems
Use modern electronic navigational aids
Use radio navigation equipment
Utilise radio navigation equipment

Traduction de «air-navigation equipment » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


determine aircraft position through use of radio navigation instruments | utilise radio navigation equipment | operate radio navigation instruments | use radio navigation equipment

radionavigatie-instrumenten gebruiken


perform navigation using modern electronic equipment | use GPS and radar navigation systems | operate modern electronic navigational equipment | use modern electronic navigational aids

moderne elektronische navigatiehulpmiddelen gebruiken


carry out management activities in air navigation services | conduct air navigation services management | manage air navigation services | perform air navigation services management

luchtvaartnavigatiediensten beheren


inertial guidance system | inertial navigation equipment | inertial navigation system | inertial navigation unit | INS [Abbr.] | INU [Abbr.]

traagheidsnavigatie-eenheid | traagheidsnavigatiesysteem | INS [Abbr.]


Eurocontrol [ European Organisation for the Safety of Air Navigation | European Organization for the Safety of Air Navigation ]

Eurocontrol [ Europese Organisatie voor de Veiligheid van de Luchtvaart ]


Refrigeration and air-conditioning equipment insulator

isolatiemonteur van koelingsapparatuur en airconditioningsapparatuur


air traffic [ air navigation | airways(UNBIS) ]

luchtverkeer [ luchtnavigatie | vliegverkeer ]


Agreement between the European Community, the European Space Agency and the European Organisation for the Safety of Air Navigation on a European Contribution to the development of a global navigation satellite system (GNSS)

Overeenkomst tussen de Europese Gemeenschap, het Europees Ruimteagentschap en de Europese Organisatie voor de veiligheid van de luchtvaart inzake een Europese bijdrage tot de ontwikkeling van een wereldwijd satellietnavigatiesysteem (GNSS)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Its development has involved two comprehensive legislative packages – SES I and SES II composed of four regulations, i.e. Regulations (EC) No 549/2004, (EC) No 550/2004, (EC) No 551/2004 and (EC) No 552/2004[2], and also includes a comprehensive project to modernise equipment and systems for air navigation services under the SESAR title[3].

De ontwikkeling van het gemeenschappelijk Europees luchtruim is gebaseerd op twee uitgebreide wetgevingspakketten – SES I en SES II, die zijn samengesteld uit vier verordeningen, te weten Verordening (EG) nr. 549/2004, Verordening (EG) nr. 550/2004, Verordening (EG) nr. 551/2004 en Verordening (EG) nr. 552/2004[2] – en daarnaast een uitgebreid project ter modernisering van de uitrusting en de systemen voor luchtvaartnavigatiediensten, SESAR[3] genaamd.


Aircraft shall be equipped with suitable instruments and with navigation equipment appropriate to the route to be flown and in accordance with the applicable air operations legislation.

Luchtvaartuigen dienen te zijn uitgerust met passende instrumenten en met navigatieapparatuur die is aangepast aan de te vliegen route en die in overeenstemming is met de toepasselijke wetgeving inzake luchtvaartactiviteiten.


The SESAR JU is composed of 2 founding Members (the EU and Eurocontrol) and 15 Members representing all ATM stakeholders: civil and military air navigation service providers, aircraft manufacturer Airbus, equipment manufacturers such as Thales, Indra, Alenia Aermacchi, Frequentis, Selex SI and Honeywell and, airports.

De gemeenschappelijke onderneming SESAR bestaat uit twee oprichters (de EU en Eurocontrol) en 15 leden die alle ATM-belanghebbenden vertegenwoordigen: civiele en militaire verleners van luchtvaartnavigatiediensten, vliegtuigbouwer Airbus, fabrikanten van apparatuur waaronder Thales, Indra, Alenia Aermacchi, Frequentis, Selex SI en Honeywell, en luchthavens.


The 2 founding members of the SESAR JU, (the EU and Eurocontrol) and its other 15 members, which include public and private entities such as aircraft manufacturer Airbus, major national air navigation service providers and airports and equipment manufacturers, such as Thales, Indra, Alenia Aermacchi, Frequentis, Selex SI and Honeywell, have already confirmed their commitment to continue their work in SESAR.

De beide oprichters (de EU en Eurocontrol) en de overige 15 leden, waaronder openbare en particuliere organisaties waaronder vliegtuigbouwer Airbus, grote nationale aanbieders van luchtvaartnavigatiediensten en apparatuurfabrikanten zoals Thales, Indra, Alenia Aermacchi, Frequentis, Selex SI en Honeywell, hebben al bevestigd dat zij willen blijven meedoen aan SESAR.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘navaid equipment’ means a physical navaid equipment placed on the Earth surface, like Very High Frequency Omnidirectional Radio Range (VOR), Distance Measuring Equipment (DME), localizer, Tactical Air Navigation Beacon (TACAN) etc., which help in guiding aircraft traffic safely through existing air routes,

— „uitrusting voor navigatiehulp”: een fysieke uitrusting voor navigatiehulp op het aardoppervlak zoals Very High Frequency Omnidirectional Radio Range (VOR), Distance Measuring Equipment (DME), koerslijnbaken, Tactical Air Navigation Beacon (TACAN) enz., die helpt om het luchtvaartverkeer veilig door de bestaande vliegroutes te leiden,


3. Air navigation service providers shall ensure that the procedures applicable to aircraft equipped with radio equipment with 8,33 kHz channel spacing capability and aircraft which are not equipped with such equipment are specified in the letters of agreement between ACCs.

3. De verleners van luchtvaartnavigatiediensten zorgen ervoor dat de procedures die gelden voor luchtvaartuigen die zijn uitgerust met apparatuur die met 8,33 kHz-kanaalafstand kan werken en voor luchtvaartuigen die niet met dergelijke apparatuur zijn uitgerust, worden vermeld in de schriftelijke overeenkomsten tussen eenheden voor algemene verkeersleiding.


ii developing specifications for new equipment and procedures (ground- and air-side) guaranteeing compatibility of new technologies, mature or under development, to be implemented by airports, air navigation service providers and aircraft operators, paying specific attention to the need to promote interoperability of airport equipment and aircraft equipment; and

ii. het ontwikkelen van specificaties voor nieuwe uitrusting en procedures (op de grond en in de lucht) die de compatibiliteit waarborgen van nieuwe technologieën - de bestaande en de in ontwikkeling zijnde - die door luchthavens, luchtvaartnavigatiediensten en luchtvaartmaatschappijen moeten worden toegepast, waarbij bijzondere aandacht moet uitgaan naar het bevorderen van de interoperabiliteit van luchthavenuitrusting en de uitrusting van luchtvaartuigen; en


3. When a Member State decides to apply an incentive scheme, including night-time modulations, in respect of users of air navigation services, it shall, following the consultation referred to in Article 15, modulate charges incurred by them in order to reflect efforts made by these users to optimise the use of air navigation services, to reduce the overall costs of these services and to increase their efficiency, in particular by decreasing charges according to airborne equipment that increases capacity or to offsetting the inconvenie ...[+++]

3. Wanneer een lidstaat besluit, een stimuleringsregeling, met inbegrip van flexibele nachttarieven, ten aanzien van gebruikers van luchtvaartnavigatiediensten toe te passen, past hij, na de in artikel 15 bedoelde raadpleging, de heffingen van deze gebruikers aan aan hun inspanningen om het gebruik van luchtvaartnavigatiediensten te optimaliseren, de algemene kosten te verminderen en de doelmatigheid ervan te verhogen; de lidstaat kan dit met name doen door het opleggen van lagere heffingen aan vliegtuigen met apparatuur aan boord die de capaciteit vergroot, of door het geven van compensaties voor het ongemak als gevolg van het kiezen v ...[+++]


In order to speed up its creation, the Commission also adopted three proposals concerning the first specific measures: provision of air navigation services, organisation and use of airspace and interoperability of equipment.

Teneinde de totstandbrenging van het gemeenschappelijk luchtruim te versnellen heeft de Commissie eveneens drie voorstellen voor eerste specifieke maatregelen goedgekeurd: de levering van luchtvaartnavigatiediensten, de organisatie en het gebruik van het luchtruim, en de interoperabiliteit van apparatuur.


three other proposals for specific regulations concerning the provision of air navigation services, the organisation and use of airspace and the interoperability of equipment.

drie voorstellen voor specifieke verordeningen betreffende de levering van luchtvaartnavigatiediensten, de organisatie en het gebruik van het luchtruim, en de interoperabiliteit van apparatuur.


w